Fly in EDLV

Oh, dat is exact 50,5 mijl van Hilversum, én in heel geschikt VOR oefengebied (idee van E-A).

Een veld waar ik normaal niet zo snel naartoe zou gaan met de verplichte handling enzo. Een voorzichtige, voorlopige "Ja" van deze geit dus.

Waar vind je meer informatie over deze fly-in? Via Google kom ik vooral hier terug, en op de website van het vliegveld zelf zie ik het ook niet zo snel.

Een veld waar ik normaal niet zo snel naartoe zou gaan met de verplichte handling enzo. Een voorzichtige, voorlopige "Ja" van deze geit dus.
EDLV is echt een top veld, die handling kost maar € 15,00 en touch & go’s doe je voor € 5,00 per landing. Handling betaal je trouwens niet als je op het platform even een pilot change doet ofzo. Niet gek voor een gecontroleerde luchthaven met alle faciliteiten.

De aip van Dld staat tegenwoordig online. EDLV

Last edited:
Wat voor jou misschien ook wel een leuke is met IFR, is EDLP. Ook zo'n full options veld, tussen de Airbussen landen voor een prikkie. 1x geweest met les... Op papieren navigatie nota bene :oops:

Hebben ze een website met nadere informatie over het event? Of wordt dit alleen gedeeld met een foldertje dat in het informele circuit wordt verspreidt?

Ik sla deze toch maar over, mede omdat ik me nu eigenlijk op de DA40 wil richten en daar nog niet op uitgecheckt ben. Maar ook omdat er wel heel weinig bekend is over dit evenement.

Veel plezier daar!

Een (al dan niet kort) verslagje zou leuk zijn natuurlijk.

Gewoon dat het een beetje vreemd klinkt dat er via informele kanalen een fly-in wordt aangekondigd waar verder nergens iets over te vinden is. Ik had zelf geen reserveringsruimte meer, maar ik wilde meevliegen met iemand die daarvoor nog wel een toestel kon reserveren. En die haakte af vanwege onvoldoende informatie. Het was een beetje een vaag verhaal.

Inderdaad: nergens op de website van de luchthaven zelf vind je iets terug. En op de flyer staat niet letterlijk dat het een fly-in is. Voor hetzelfde geld is het een wilde actie van een van de vijf luchthavenrestaurants...
Maar waarschijnlijk krijg je wel wat details te horen als je je registreert via dat mailadres.

Had ze even een mailtje gestuurd, het is een privé initiatief van de towercontrollers op Niederrhein, zoals zo vaak in de kleine luchtvaart draait het hier ook om enthousiaste vrijwilligers die in dit geval EDLV willen promoten voor de kleine luchtvaart. Ik ga er in iedergeval even naartoe, het weer is redelijk!

Leuke dag gehad? Of (deels) moeten cancellen door het weer?

Wel leuk dat de controllers daar de kleine luchtvaart een warm hart toedragen in elk geval!

Ja, was de moeite waard! Was zelf nog nooit op een fly-in geweest. Behalve wat crosswind was het weer gewoon dik cavok.

b509f4f7-b3c0-4730-a4a3-e4cfad94e739.jpeg

Ik sla deze toch maar over, mede omdat ik me nu eigenlijk op de DA40 wil richten en daar nog niet op uitgecheckt ben. Maar ook omdat er wel heel weinig bekend is over dit evenement.

Veel plezier daar!

Een (al dan niet kort) verslagje zou leuk zijn natuurlijk.
Verslag hiero...

Mooi verhaal! In het westen begon de dag met motregen en ceilings van 800 voet, die maar heel langzaam omhoog kropen. Direct gevolgd door een vlagerige draaiwind, met als toetje de buienlijn die jullie in het oosten veel later pas kregen.

En het was blijkbaar hoog-afvang-dag...

Een volgende keer zet ik hem weer in de agenda, met spijt dat ik dit Woodstock-moment gemist heb ;)

Bovendien had ik voor Hilversum of Lelystad veel eerder teruggemoeten dan jij, dus zelfs als ik m'n zinnen er wél op had gezet, in een toestel waarop ik current was: goeie kans dat ik alsnog niet gegaan was, omdat het tijdvenster tussen VFR-condities op de heenweg en de buien op de terugweg, van hieruit simpelweg te klein werd.

Back