Firmen Untersuchung

bartjuh-b

New member
Beste Allemaal,

Vorige week heb ik mijn grading bij GWI gehaald en nu ben ik uitgenodigd voor de FU/FQ. Nu probeer ik mij dus zo goed mogelijk voor te bereiden.
Ik volg een cursus duits, herhaal mijn ATPL theorie en ben aan het kijken voor waarschijnlijk een ATTC cursus.
Nu hoor ik verschillende verhalen over zulke cursussen.
Mijn vraag dan ook, heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, positief of negatief?
Is het een aanrader om mij nog beter voor te bereiden? Of hebben jullie andere tips?

Ik hoor het graag!

Gr
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zoals ik heeeel veeeel heb gelezen op pilotenboard is dat het zeker aan te raden is om zon cursus te doen maar dan niet bij ATTC :) Vaak van EB's zie je bij de cijfers dat weinig ATTC'ers door zijn.

Succes en je bent er bijna!
 
Bij mij heeft ATTC wel geholpen. Als je je met meerdere mensen aanmeldt dan kun je een korting krijgen (15% ofzo) dus dat scheelt dan weer wat knaken. Ik vond het toch behoorlijk prijzig met zo'n 850 euro, maar aangezien ik na een week een stuk beter Duits ben gaan spreken vond ik het een zeer goede investering.
 
Ik heb mijn GU voorbereiding (CLH) gedaan bij ATTC en was hier duidelijk niet van onder de indruk.
Toen het tijd werd voor een FQ voorbereiding (ook CLH), was ik niet van plan om naar ATTC te gaan, door de ervaring met de GU voorbereiding en door de slechte verhalen op Pilotenboard.
Helaas waren de wachtijden bij zowel SenP en Toppilots beide meer dan 4 maanden, en dat was geen optie aangezien ik al een datum had voor mijn FQ.

Aangezien een ATTC voorbereiding nog altijd beter zou zijn dan geen voorbereiding, heb ik toen besloten om toch naar ATTC te gaan (samen met nog 3 mede NL FQ-ers).