Firmen Untersuchung

bartjuh-b

New member
Beste Allemaal,

Vorige week heb ik mijn grading bij GWI gehaald en nu ben ik uitgenodigd voor de FU/FQ. Nu probeer ik mij dus zo goed mogelijk voor te bereiden.
Ik volg een cursus duits, herhaal mijn ATPL theorie en ben aan het kijken voor waarschijnlijk een ATTC cursus.
Nu hoor ik verschillende verhalen over zulke cursussen.
Mijn vraag dan ook, heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, positief of negatief?
Is het een aanrader om mij nog beter voor te bereiden? Of hebben jullie andere tips?

Ik hoor het graag!

Gr
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zoals ik heeeel veeeel heb gelezen op pilotenboard is dat het zeker aan te raden is om zon cursus te doen maar dan niet bij ATTC :) Vaak van EB's zie je bij de cijfers dat weinig ATTC'ers door zijn.

Succes en je bent er bijna!
 
Bij mij heeft ATTC wel geholpen. Als je je met meerdere mensen aanmeldt dan kun je een korting krijgen (15% ofzo) dus dat scheelt dan weer wat knaken. Ik vond het toch behoorlijk prijzig met zo'n 850 euro, maar aangezien ik na een week een stuk beter Duits ben gaan spreken vond ik het een zeer goede investering.
 
Ik heb mijn GU voorbereiding (CLH) gedaan bij ATTC en was hier duidelijk niet van onder de indruk.
Toen het tijd werd voor een FQ voorbereiding (ook CLH), was ik niet van plan om naar ATTC te gaan, door de ervaring met de GU voorbereiding en door de slechte verhalen op Pilotenboard.
Helaas waren de wachtijden bij zowel SenP en Toppilots beide meer dan 4 maanden, en dat was geen optie aangezien ik al een datum had voor mijn FQ.

Aangezien een ATTC voorbereiding nog altijd beter zou zijn dan geen voorbereiding, heb ik toen besloten om toch naar ATTC te gaan (samen met nog 3 mede NL FQ-ers).

Ik heb geen vergelijking met bijvoorbeeld SenP (wachttijd toen 4 maanden), maar vond de voorbereidingscursus bij ATTC echt niet zo slecht. De rollenspellen kwamen redelijk goed overeen met de rollenspellen in de echte FQ, en verder hebben we ook wel wat goede tips gehad.

Ik vond het iig een goede optie om mijn Duits verder bij te spijkeren, en een goede mogelijkheid om een aantal rollenspellen in het Duits te proberen (Iets wat bv bij Berlitz een stuk moeilijker is om te oefenen).

Van de 4 is er slechts 1 afgevallen. Ik denk zelf dat dat aantal hoger geweest was zonder voorbereiding.

Dus mijn advies, mocht je de mogelijkheid hebben om ergens anders heen te gaan (SenP en Toppilots stonden destijds op Pilotenboard een stuk beter aangeschreven) dan zou ik dat zeker doen. Is het niet mogelijk dan is ATTC altijd nog een stuk beter dan helemaal geen voorbereiding!
 
Ben toentertijd bij ATTC geweest, SundP bestond nog niet, bzw., die werkten nog voor ATTC tijdens mijn GU-voorbereiding. De FQ heb ik ook bij ATTC gedaan, maar daar waren SundP helaas al weg. Daardoor vond ik het niveau ook flink minder.

Ik zou daarom, als je de tijd hebt, SundP aanraden. Als je de tijd niet hebt, dan toch liever ATTC. Zoals hierboven al een paar keer gezegd, alles beter dan niets, en al is het alleen maar om meer vertrouwen en ervaring met de duitse taal te krijgen.

Heb bij mij ook gemerkt dat de FQ-voorbereiding daar veel meer toe bijdraagt, dan bij de GU. Aangezien het daar niet meer om luisteren en computerspelletjes oefenen gaat, maar tijdens de rollenspellen ook redelijk wat gesproken moet worden.

De eerste paar dagen voelde mijn hersens aan als vla, maar aan het eind van de week merk je inderdaad een gigantische ontwikkeling.
 
Bedankt!

Bedankt!

Iedereen bedankt voor jullie bijdrage!
Ik heb gekeken S und P zit al helemaal vol en bij ToPilots en ATTC zijn nog wel plaatsten vrij. Ik krijg nu het boek van skytest en ook de cd. Eerst even kijken hoever ik daarmee kom en anders kan ik volgende week altijd nog beslissen of ik een seminar wil doen of niet.
In ieder geval heel erg bedankt!

Gr,
 
Back
Top