Financieringen Pilotenopleiding

Saxy

New member
Beste lezers,

Ik ben op zoek naar meer informatie omtrent financieringen voor pilotenopleidingen in 2023.

- Zijn er nog Nederlandse banken die pilotenfinancieringen verstrekken?
- Welke andere financiers zijn er voor aspirerende piloten?
- Hoe kan iemand het verkrijgen van een financiering voor een pilotenopleiding (neem als voorbeeld EPST; daar wil ik me graag aanmelden) het beste aanpakken?
- Welke voorwaarden zijn meestal verbonden aan dergelijke leningen?

Er is weinig informatie te vinden op het internet. Vandaar dat ik deze vragen hier stel!

Graag hoor ik meer!
Groeten!
 
Dit zijn financieringen voor echt grote bedragen en je zal onderpand moeten overleggen.
Een ‘loss of license’ of ‘loss of medical’ verzekering zal moeten worden afgesloten.
 
Advies is heel vaker gegeven maar ga werken en volg de Modulaire route en sluit eventueel af met een MCC/APS bij EPST. Iets duurder dan andere MCC/APS in eu maar wordt wel erkend door zowel Transavia als KLM. Spaar tijdens je werk, doe levenservaring op (als je die niet al hebt) en haal je license zonder schulden. Het maakt het vliegen veel leuker en ook het leven na de opleiding, mocht je geen baan krijgen. Modulair wordt inmiddels meer en meer erkend door maatschappijen, daarnaast scheelt het aanzienlijk in de kosten.

Edit: niet helemaal het antwoord op jouw vraag maar wel een goed bedoeld advies. Financieringen kunnen je jarenlang achtervolgen als de markt straks tegen zit.
 
KLM is natuurlijk wel de meest gewilde optie maar zeker niet de enige.
En als je eenmaal bij de KLM FA bent afgevallen zal je een ander weg moeten volgen.
 
KLM neemt geen mensen met een modulaire opleiding in selectie, dus daarvoor zal bovenstaande route niet werken.
Geldt dat nog steeds? Ik zag bij vorige vacatures alleen voorkeursscholen. Transavia accepteert daarentegen wel modulaire studenten, mits ze een MCC/APS bij EPST hebben gedaan.
 
Back
Top