Financiering Opleidingskosten: Wat is jouw deal?

Volgens mij kan je niet zeggen of de Rabobank je lening wel of niet overneemt, aangezien elke vestiging zelfstandig werkt. Er is geen centraal beleid, wat als voordeel heeft dat ze naar je specifieke situatie kunnen kijken. Zo had ik ook de mogelijkheid om samen met mijn vriendin toch een vliegerslening te krijgen jaren geleden, onder bepaalde voorwaarden, ondanks het feit dat er standaard geen pakket geboden wordt (heb dat overigens niet gedaan vanwege andere redenen).

Je kan het dus bij verschillende vestigingen proberen, of een algemeen gesprek proberen met een FFPer (Federatie Financiele Planners) van de Rabo: https://www.rabobank.nl/privatebank...oducten.vermogen.financiele_planning&pos=link

Ik heb toen met Hans Aardema prettig zaken gedaan. Zijn naam staat nog in de FFP database, maar weet niet hoe actueel dat is: j.j.aardema@almere.rabobank.nl 036-5488942 (hoofdkantoor Rabo, Almere). Vragen kan altijd (en we horen graag het antwoord), ik heb verder geen idee of ze zouden willen overnemen. Het lijkt mij dat het afhangt van je huidige werk situatie zodat ze genoeg zekerheid hebben. Succes!
 
Mail ff naar rabobank@pilotendesk.nl, ze zijn bezig met een algemene inventarisatie naar de behoefte in de markt. Ik weet niet of ze individueel al iets kunnen aanbieden. (Heb het adres via via gekregen, PM ff als het niet klopt)
 
Voor de collega's die in Duitsland werken en wonen, heb zelf mijn lening overgezet naar de Deutsche Bank. Aanzienlijk betere rentetarieven en mocht ik werkeloos zijn, hoef ik de komende 4 jaar ook niks te betalen.
 
Voor de collega's die in Duitsland werken en wonen, heb zelf mijn lening overgezet naar de Deutsche Bank. Aanzienlijk betere rentetarieven en mocht ik werkeloos zijn, hoef ik de komende 4 jaar ook niks te betalen.

Wat voor een tarief heb je gekregen dan en voor hoelang vast?
 
Wat betreft de Rabobank:

Bedankt voor uw e-mail en uw interesse in de Rabobank.
De Rabobank heeft er voor gekozen om op dit moment nog geen nieuwe pilotenfinancieringen over te nemen. De pilotendesk is aan het kijken voor mogelijkheden en in de toekomst bestaat de kans dat wij nieuwe klanten aannemen. Wij zijn blij met de positieve reacties van potentiele klanten en wij noteren uw gegevens zodat wij u kunnen benaderen op het moment dat wij u een aanbod kunnen doen en onze dienstverlening verder kunnen toelichten.


Juiste mailadres: pilotendesk@utrecht.rabobank.nl
 
herfinanciering opleidingsleningen

herfinanciering opleidingsleningen

Misschien hadden we hier ons verzoek moeten plaatsen? ClubAero is bezig om een herfinancieringsgroep te vormen om oversluiting van je opleidingsleningen tegen betere voorwaarden te krijgen. Op facebook hebben we een groep: https://www.facebook.com/groups/1411211159199755/
Een van ons leden kreeg net een aanbieding voor verlenging leningen tegen nauwelijks betere voorwaarden dan zijn oorspronkelijke lening. Nu betaalt hij 5,95%, aangegaan 2010 (als wannabee). Hij krijgt nu 1 to 10 jaren met rente 5,25% to 6.15% aangeboden, afhankelijk van de duur, terwijl hij nu ca. duizend uur op Boeing 737-800 heeft met regelmatige inkomen 70 euro/uur chocks off to chocks on.
Het moet beter kunnen. Dus JOIN THE GROUP: https://docs.google.com/forms/d/1WcUQwI4w8mWqY6h0UEdRIxoL2ir8hq4FfgMpqtdI1Oc/viewform.
Het kost niets, maar je kunt er misschien veel geld mee sparen. Wij zijn een non-profit initiatief en je gegevens blijven volledig vertrouwelijk - worden niet met derden gedeeld. DOE GRAAG MEE?
 
Last edited:
Back
Top