Financiën OAA

Future Pilot

New member
Hallo,


Hoe zit het met de financiën van de easyJet MPL bij OAA? Ik zag dat je garant moet staan voor de lening d.m.v. vastgoed in het VK. Weet iemand of het geld ook voorgeschoten kan worden door easyJet, die ze later inhouden op je salaris?
 
Nee dat kan niet. Enkel de constructies met vastgoed of zelf betalen uit eigen zak zijn in gebruik. Maar je kan altijd proberen om je vastgoed in NL als borg in te zetten, maar in de afgelopen jaren is daar niet op ingegaan omdat de kredietverstrekker dat een te groot risico vindt.

edit: en om het laatste deel van je vraag moest ik hard lachen:biertje:
 
Je kunt waarschijnlijk het beste vragen of je ouders een huis voor je kopen in de buurt van de vliegopleiding. Dan kun je dat gebruiken terwijl je je opleiding volgt en als onderpand inzetten. Mocht je daarna onverhoopt geen baan kunnen vinden dan maakt het niet uit wanneer het aan de bank vervalt omdat je het daar dan toch niet meer nodig hebt.
 
Als je ouders zoveel geld hebben dat ze een huis voor je kunnen kopen op dat eiland, dan zou ik ze een stille hint geven voor een verjaardagskadootje. Wellicht kunnen ze misschien die opleiding cash betalen. Dan hoeft de bank ook niet te gaan zoeken waar dat huis precies staat, mocht je geen baan kunnen vinden.
 
Back
Top