Financiele experts

Lima-lima

Member
Ik ben in het verleden begonnen bij de Martinair FA, en nu al een tijdje op zoek naar een baan.
In het verleden was het garantiefonds van de MVVL gekoppeld aan de ING, nu blijkt dat de ING een product heeft verkocht waar de school niet langer achter kan staan, plus dat het nog eens enorme rente heeft en daardoor zwaar is voor ons werkzoekenden.
Nu hebben zowel de Friesland bank als de ABN Amro aangeboden de lening over te nemen, uiteraard tegen wat andere (en hopelijk gunstigere) voorwaarden.
Puur een lening bekijken welke het voordeligst is dat lukt wel, echter heb ik wat moeite om te kijken hoe dit zit met de kosten die ik al bij de ING heb gemaakt, oa met de koppeling die er was met de nationale nederlanden.
Nu zoek ik een bedrijf/persoon die me kan helpen alles goed naast elkaar te leggen en kijken of ik bij de ING moet blijven, of een switch naar een andere bank de beste oplossing is. Iemand die een expert aan kan raden?

Alvast bedankt
 
Leuk dat je dat zegt ETOPS, dat was ook mijn ervaring.
Duurde 3 telefoontjes voor ik een afspraak kon maken met dhr Kamps. Vervolgens is de afspraak een uur vantevoren afgebeld.
Dhr Kamps zou terugbellen voor een nieuwe afspraak, dat is ruim 18 maanden geleden en heb nooit meer iets gehoord.
Heb mijn heil elders gezocht..
 
Mijn aangifte 2012 is er ook nog steeds in behandeling... geen antwoord op vragen of emails en moeilijk contact te krijgen.
Welke adviseur heb jij nu gevonden Lima?
 
Ik lees heel veel wisselende verhalen over Dhr Kamps / Solid advies...

Welke fiscalisten worden er aangeraden? Wellicht kent iemand een fiscalist die verstand heeft van de fiscale zaken in Duitsland?
Als iemand ook een fiscalist kent die verstand heeft van Indonesië en het verdrag tussen NL en Indonesië, PM aub.
 
Mijn aangifte 2012 is er ook nog steeds in behandeling... geen antwoord op vragen of emails en moeilijk contact te krijgen.
Welke adviseur heb jij nu gevonden Lima?

Excuses lees nu pas je bericht.
Ik ben naar mijn schoonzus gegaan. Deze was vorig jaar aan het afstuderen en samen met haar begeleider hebben ze (voor haar verslag) mijn aangiftes voor de laatste 4 jaren (opnieuw) gedaan.

Ze is nu verder gaan studeren dus ben ook nog op zoek naar een goede fiscalist. Heb je al iemand kunnen vinden?
 
Grappig, ik dacht dat ik de enige was met slechte ervaringen.het heeft al met al een jaar geduurd voordat een simpele aangifte opgelost was. Enorm vaak gebeld, Kamps was nooit aanwezig, briefjes achter gelaten maar nooit terug gebeld. In 1 jaar tijd welgeteld 2 emails ontvangen van solid advies.

Enorm slechte service!!
 
Kan me helemaal vinden in bovenstaande berichten over Solidadvies. In 2010 nog goed geholpen, maar tegenwoordig is het een drama wat betreft de communicatie. Duurt maanden vooraleer je antwoord krijgt en op de aangiften kun je wachten totdat je een ons weegt. Kerel met veel kennis, maar heeft te veel klanten aangenomen in de afgelopen tijd mijns inziens waardoor de service achteruit is geholt.

Iemand anders nog goede aanbevelingen voor een adviseur? Ik ga zelf binnenkort naar Fixxio in Voorhout. Iemand toevallig ervaringen met hem?

EDIT: boekling in Haarlem ook al gebeld, maar die zijn door verschillende overnames niet meer in staat om piloten goed te kunnen helpen :-(
 
Last edited:
Zelf ben ik ook op zoek naar een goede accountant/fiscaal adviseur. Bij Solid ondanks alle berichten toch een vraag neergelegd. Ik zou binnen een dag teruggebeld worden. Dit was een week geleden en ik heb nog steeds niets vernomen van dhr Kamps.

Mijn situatie:

- Ik woon in Nederland, ongehuwd, geen kinderen.
- Werk voor een bedrijf wat is gevestigd in Malta (196 dagen per jaar)
- Inkomen uit Malta

> Waar betaal ik belasting?
> Waar betaal ik de premie volksverzekeringen?
> Kan ik in Nederland nog gebruik maken van een zorgverzekering?
> Is een offshore contract een betere optie?

Mocht er iemand zijn die mij in contact kan brengen met een goede accountant of advies kan geven over het bovenstaande, ik hoor het graag.
 
Ik ben goed geholpen door Jongbloed in Enschede. Misschien kunnen zij die vragen voor je beantwoorden.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G700-U10 met Tapatalk
 
Waar betaal ik belasting?
Dit kan de belastingdienst je (kostenloos) vertellen.
Waar betaal ik de premie volksverzekeringen?
Dit kan het UWV je (kostenloos) vertellen.
Kan ik in Nederland nog gebruik maken van een zorgverzekering?
Voor zover ik weet ben je als Nederlander verplicht om in Nederland een zorgverzekering af te sluiten. Die is dan wel wereldwijd geldig, maar in landen waar de zorg duurder is dan in Nederland in beginsel alleen voor het Nederlands prijsniveau.
 
Last edited:
> Waar betaal ik belasting?
Dit hangt van verscheidene factoren af.
-- wanneer het land waar je betaald wordt een belastingverdrag heeft met Nederland, kan je kiezen tussen belasting betalen in Nederland of in het andere land.
-- De werkgever moet akkoord gaan met een afwijkende belastingafdrachtprocedure, en moet zekerheid hebben dat er ook daadwerkelijk netjes belasting wordt betaald.
-- Bij belastingverdragen gaat het om zwart-wit keuzes: of je betaalt alles (belasting en sociale premies) in Nederland, of je betaalt alles in het andere land. Je kan niet kiezen om een deel hier en een ander deel daar te betalen.
> Waar betaal ik de premie volksverzekeringen?
-- zie hierboven.
-- je hebt de mogelijkheid om je vrijwillig door te verzekeren tegen een korting op je AOW. Zie hiervoor de website van de Sociale Verzekeringsbank.
> Kan ik in Nederland nog gebruik maken van een zorgverzekering?
-- dit hangt af van het zorgstelsel in het andere land. Bijvoorbeeld in Duitsland is een Duitse zorgverzekering verplicht en is gekoppeld aan zowel de premie van de zorgverzekeraar als de door de staat opgelegde sociale verzekeringspremie.
-- Wanneer je kiest om in Nederland belasting en premie te betalen maar daarnaast ook andere ziektenkostenverzekeringen hebt in een ander land, kan je mogelijk vrijstelling krijgen voor het betalen van AWBZ premie. Zie de site van de Sociale Verzekeringsbank.
> Is een offshore contract een betere optie?
-- Geen idee.
-- Er zijn ook andere constructies denkbaar, zoals inhuur via een Nederlands (payroll)bedrijf.
 
Nou ik zie het al de financiële experts zitten allemaal op Airwork. Jongens onthoud je van commentaar als je er geen verstand van hebt. De TS en anderen hebben helemaal niks aan adviezen waar niks van klopt.
Als je in Nederland woont kan/moet je hier ook een zorgverzekering hebben. Als je in het buitenland woont kan dat niet.
Een belastingverdrag is er niet om je een keuze te geven waar je belasting betaalt, het verdrag is er puur om te voorkomen dat je in twee landen belasting moet betalen. Je bent altijd verplicht om in het land waar je belasting moet betalen, al je inkomen op te geven, ook wat je in andere landen verdient.
Het zal de werkgever een zorg zijn of jij je belasting netjes betaalt, jij bent strafbaar als je dat niet doet.
Het zou in bepaalde gevallen best kunnen zijn dat je je sociale premies in het ene land en de loonbelasting in een ander land moet betalen. Dat hangt af van je woonsituatie, de lokale wetten en het eventuele belastingverdrag.
Als je in Duitsland werkt kun je je onder bepaalde omstandigheden "privat" bij een Nederlandse verzekeraar verzekeren.

Lima Lima, neem een goede accountant in de arm. Ik ben van mening dat dat zich altijd loont.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Ik moet mezelf even corrigeren, je kan je bij speciale verzekeraars tegen ziektekosten verzekeren als je in het buitenland woont, bijvoorbeeld OOM.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Back
Top