FI in US

prettyfly

New member
Hallo alle Amerika experts,

Ik ga (waarschijnlijk) binnenkort mijn (JAA) FI rating in Florida, daarbij vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn om een tijdje in Amerika te blijven en te werken als FI. Volgens de meneer die ik gister heb gesproken ga je niet 'even naar de office' met je JAA license om je FAA te krijgen (wat ik wel dacht overigens).

Hoe werkt het als ik mijn FAA wil halen (procedure, tijd en kosten) op basis van JAA?
Is het daarna mogelijk om bij een vliegschool aan de slag te gaan om er een paar maanden te werken?
Hoe zit het met VISA op het moment dat ik voor een tijdje wil werken in USA?

Als het goed te regelen is zie ik het wel zitten om een tijdje in Amerika te werken. Anders ben ik na het 'snel en goedkoop' (vergeleken met de opleidings prijzen en duur hier) behalen van mijn FI weer weg om in Europa te werken.

Bedankt voor jullie hulp!

PF
 
Je kan je JAA brevet relatief makkelijk omzetten naar een FAA PPL.

Echter wil je een FAA CPL, IR, ME of instructor (CFI), dan moet je alle FAA theorie en praktijk examens volgens de normale manier halen. Je zal dan wel (grotendeels) credits krijgen voor je vlieguren

Wat betreft (legaal) werken blijft het moeilijk, sommige werkgevers kunnen een H-visa regelen en dat kost veel geld en moeite. Dit doen ze meestal niet zomaar voor een instructeur, tenzij een school er meerdere belangen bij heeft. Dan kan je altijd nog een Amerikaanse trouwen voor een greencard

Succes,

mh
 
prettyfly,

Dag Schoonheid, ik weet niet of je van plan bent dat te gaan doen bij een school in Ft Pierce, indien dat zo is check dan wel even of de zaak al weer draait. Ze zijn daar namelijk MEGA belazerd door een medewerker en kennelijk heeft de deur even op slot gezeten.

Je kan er natuurlijk snel achterkomen als je even belt, maar even Pprune checken is helemaal niet verkeerd.

Ook bij OFT moet je alles een beetje met een korrel zout nemen en iets meer tijd inplannen omdat ze niet altijd een kist kunnen leveren als je hem nodig hebt. Maar goed, je hoeft geloof ik maar 15 uur te vliegen dus dat zal wel gaan.

Verder is het omzetten van je JAA brevet heel makkelijk en inderdaad even naar een kantoor in Orlando of Miami. Ik heb het in het verleden ook gedaan en het stelt niks voor. Wel moet je van te voren een afspraak maken, en kennelijk moet dat al 2 maanden van te voren of zo. Check de FAA website naar een FDSO (flight district standarisation office) en kijk bij validation of foreign license. Alle formulieren invullen, logboek meenemen, jammere verhaal aan horen van een gepensioneerded op een powertrip en klaar is kees. Maar goed, dat zal jou wel goed afgaan. Het is heel wat anders als er een knappe meid voor een ouwe vent zit i.p.v een lelijke vent van 35:kerst:

Succes!!!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Jongens bedankt voor jullie reacties!
Na er over nagedacht te hebben weet ik niet of het een goed plan is om 'snel en goedkoop' in florida mijn fi te halen. Ik vond het eerst een aantrekkelijk idee maar dan heb ik mijn fi en verder niks. En bij nader inzien is het dan lastig om ergens aan de slag te gaan. Vliegopleidingen leiden bijna allemaal zelf op. Dus dat is wellicht interessanter voor mij... (maar het was een leuk idee ;) )
 
De FAA heeft na jaren eindelijk gezegd dat ze JAA licenses niet meer zo omzetten naar FAA licenses omdat dat altijd maar in 1 richting heeft gewerkt. Groot gelijk natuurlijk.
 
Back
Top