FI(A)

flyboy.nl

New member
Terug van lang weggeweest...

Ik ben sinds een paar maanden ook weer voor de lol aan het vliegen, nu op een MLA vanaf Middenmeer. Dat bevalt erg goed en ik wil ook mijn FI(A) weer geldig gaan maken. De eisen vallen gelukkig erg mee: een seminar plus een examen.

Tijd dus om al mijn briefings (nog uit het nationale VO-tijdperk) af te stoffen en te herschrijven volgens de EASA-syllabus. Inhoudelijk gaat dat wel goedkomen, maar ik zou graag wat tips krijgen vwb de vorm. Destijds hadden we een vrij strak stramien met:

  • Programma
  • Doel
  • Vlegerschap
  • Theorie
  • Praktijk
  • Aandachtspunten
  • Vragen

Er was niet veel variatie mogelijk in de opbouw van een briefing, wilde je slagen voor het examen. Is er iemand die in de afgelopen paar jaar een FI heeft gedaan en wat ervaring kan delen?

Alvast bedankt!
Erik.
 
T
Tijd dus om al mijn briefings (nog uit het nationale VO-tijdperk) af te stoffen en te herschrijven volgens de EASA-syllabus. Inhoudelijk gaat dat wel goedkomen, maar ik zou graag wat tips krijgen vwb de vorm. Destijds hadden we een vrij strak stramien met:

  • Programma
  • Doel
  • Vlegerschap
  • Theorie
  • Praktijk
  • Aandachtspunten
  • Vragen

Er was niet veel variatie mogelijk in de opbouw van een briefing, wilde je slagen voor het examen. Is er iemand die in de afgelopen paar jaar een FI heeft gedaan en wat ervaring kan delen?

Alvast bedankt!
Erik.

Hoi Erik,

Met afstoffen en bestuderen van EASA Part-FCL en Part-NCO ben je al een heel eind. De opbouw van de (klassikale) briefing is nog steeds hetzelfde.
 
Back
Top