ff voorin kijken??

RBA

New member
Mag binnenkort weer eens met de KLM (Cityhopper) op stap.

22 nov met de KL1847 naar Wenen en donderdag de 24ste met de KL1848 weer terug.

Aangezien ik zelf druk bezig ben met het behalen van m'n PPL (zie vliegop.nl ) lijkt het me wel leuk (understatement) om tijdens de vlucht eens voorin te kijken.
Zien of het erg verschilt met de Tomahawk waarin in les ;)

Weet iemand hier of je daar bij de KLM kans toe krijgt als je het 'lief' :D vraagt of kun je dat wel vergeten sinds 9-11?

Alvast bedankt voor de reacties!

Grtz

Rob
 
"Niet geschoten is altijd mis"!

Hangt sterk af van de "baas". Kinderen hebben wat dat betreft een streepje voor... 'n Kijkje na de landing is uiteraard altijd mogelijk (tenzij de baas echt een hork is).

Succes.
 
Tijdens de vlucht kun voor 90% wel vergeten, als het niet 100% is. De procedures voor wat betreft toegang tot de cockpit voor passagiers zijn onlangs al strenger gemaakt, dus vrees dat je achter in de 70/100 mag blijven..

Na de landing daarentegen heb je een grotere kans, ook al is die ook een stuk kleiner geworden...
 
Als je tieten hebt, heb je kans om bij Trans de hele vlucht voorin te mogen zitten!

ff naar de dokter dus
 
Voor wat t waard is (verouderd??) in mei mocht een KLM 74 captain zelf nog beslissen offie dat deed, ben gewoon voor het instappen naar hem toe gegaan.

T/O, landing en stuk van de cruise in de cockpit gezeten.

Maar zoals eikie zei, zal dat vast al wel weer veranderd zijn!

Ciao
 
In het basic operating manual staat letterlijk:
Admission to the cockpit is only permitted if approved by the captain and restricted to:
– KLM/KLM Cityhopper staff or Flight Operations Inspectors of the CAA-NL or KLM cityhopper pilots as
XCM, travelling in uniform. (For XCM procedure refer to BOM 8.3.13.)
These persons may enter and leave the cockpit during the entire flight.
NOTE: Flight Operations Inspectors of the CAA-NL may travel in a uniform of another Dutch Airline
Company.
– KLM/KLM Cityhopper staff not travelling in uniform, staff of maintenance organisations involved in
KLM Cityhopper operations, persons related to the active crew members and observers acording to
BOM 8.3.12-3. In addition these persons should carry a valid KLM ID, cockpit permit or authorization
by the MFO in writing.
The captain shall ensure that:
– Persons admitted to the cockpit do not cause distraction and/or interfere with safe operation of the
flight.
– Persons carried in the cockpit for the entire flight are seated well before take-off and landing, and are
made familiar with the relevant safety procedures.

Je kunt het op het dikgedrukte proberen te gooien, mits je een welwillende baas hebt :)
 
Tijdje terug heb ik tijdens het instappen even gevraagd aan de C/A of ik even een vraagje mocht stellen aan de captain, de captain verteld wat waarom ik intresse had enzo en hij vond het geen probleem maar had dan we het liefst dat ik de héle vlucht incl. take-off, landing en taxi op het flightdeck bleef. Dit om te voorkomen dat men mij in en uit zou zien lopen.
Leuke vlucht geweest, weer veel gezien en leuke gesprekken gehad.
Dus RBA, ik hoop dat het je lukt en dat je een schappelijke crew treft. Wie nie waag, wie nie win.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties!! :)

Ik denk dat ik het maar gewoon ga vragen, niet geschoten is inderdaad altijd mis zoals 'De Meester' al zei.

En dat van die tieten gaat misschien ook wel lukken, kom de laatste tijd n.l. iets te vaak bij de Mac :grijns:

Of bedoel je dat niet FD :confused: :p:

Ik laat nog wel weten of het is gelukt

Grtz

Rob

PS: Vorig weekend m'n solo X-country voor het PPL brevet gevlogen en meteen even een voorzorgslanding meegepikt.
Je.us wat ben ik geschrokken :eek!:
Lees meer op m'n weblog www.vliegop.nl
 
Idd RBA gewoon proberen en zet een grote smile op je gezicht:grijns: !

Zelf heb ik het ook een keer voor elkaar gekregen bij Transavia in 2002 (na 9-11 dus).
Gewoon effe gewacht inflight totdat de captain even naar buiten kwam en ben toen naar hem toe gestapt. Effe babbelen en huppa geregeld ik zat de rest van die vlucht voorin.

Suc6

Aviator
 
Back
Top