FD in the USA

André

Member
Flying Dutchman,

Zeg FD, ik zit hier nu een paar maanden in de US, en ben inmiddels op een paar FBO's geweest, onderandere samen met JoostenF, die zit hier nu ook voor een paar weken.

En ik begin inmiddels een beetje begrip voor je "lifestyle" te krijgen. Ik zie hier elke dag in Naples charter pilots op de ramp verschijnen, die dan de FBO induiken en de automaat leegplunderen :)

En als ik dan je laatste post van je lees kan ik me ineens voorstellen hoe dat er "live" uit moet komen.

Als je een paar jaar het leven hebt geleid dat jij nu hebt, laat je gewoon alle onnodige poespas en onnodige details uit je conversatie, en praat je gewoon over een bed (nest)en "Meuren" als je slapen bedoelt, en "Voer" en schransen als je eten bedoeld.

Doet me denken aan m'n defensie tijd, daar zijn de mensen soms ook zo heerlijk practisch! (lees: mannelijk:)

Groeten

:radar:André :radar:
 
Thanks

Thanks

Gelukkig ben ik er over een paar maanden vanaf en mag ik leven als een airline primadonna ;)

Doe mn broeders de groeten, en donate wat donut's! ;)

Succes met alles daar Andre, en enjoy!

Trouwens, je kunt die charter/cargo (91/135) gasten rustig vragen of je een keer mee mag als ze een lege repo vlucht hebben....

Ik had je zo meegenomen op een lege repo vlucht en je een beetje laten sturen.

(ex) Roommate van me (DC 9) captain schopte me ooit mn bed uit rond 0430 en vroeg me wat ik te doen had die dag.. Jammergenoeg had ik een vlucht rond 1400 met mn eigen chartermaatschappij, want had ik die niet had hij me meegenomen op een lege repo in de DC 9 en me een beetje laten sturen..

Mooi figuur was dat.. Grote Italiaanse vent, walst om 0430 mn kamer in en roept; "FD, wanna fly a old bitch empty to vegas today?" hehe good times.

FD
 
Last edited:
Flying Dutchman

Flying Dutchman

Zo zo, dus het gaat er nu van komen, je bent bijna Cargodog/charter Bitch af.

Gefeliciteerd, nu dan eindelijk de tijden van het gesoigneerde bestaan (als ik dat zo goed schrijf, maar daar zal jij FD toch geen moeite mee hebben want spelchecken is voor mietjes:) van de Airline Pilot, die op handengedragen word door zijn nederig dienende flightattendant's die allen bereid zijn heeeeeeeel ver te gaan om het de flightcrew naar de zin te maken:D

Was pas even een weekend in Miami Beach:cool: , in de Cherry Frontenac. Dat is een airlinecrew only hotel, elke avond minimaal 5 verse crews van oa American Airlines, Lanchile, Swiss, en Martinair. Was erg gezellig s'avonds bij de Pool:)

En dat is dan het leven dat jij gaat "lijden", heb nu al medelijden met je:D

Waar ga je waarschijnlijk vliegen en op wat voor kist? ben benieuwd.

Ik zit hier alleen voor m'n ATPL bij NAC (ja die school ja). half in de cursus en moet zeggen dat het wel max aanpoten is om 7 ATPL vakken in 10 weken te doen. Maar goed, hopen dat ik het haal.

En dan is het nog een hele lange weg, mocht het úberhaupt ooit zover komen (i.v.m. leeftijd)maar goed, ik wil het gewoon halen en gelukkig ben ik er niet van afhankelijk (en heb ik er geen financiering voor nodig die mij afhankelijk maakt)maar als ik het allemaal zo zie lijkt het allemaal wel leuk hoor.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Andre -

Hartstikke goed dat je er voor gaat! Stuk beter ipv op je 60e achter de geraniums zitten te denken "what if...."

Wachten is op klasdatum voor de CRJ 200/700 of EMB 170/190. En dat kan door verschillende zaken nog een paar maanden duren. Tot die tijd vlieg ik (links) cargo in chieftains, metro's en lears. Moet wat voor mn voedsel. En inderdaad als de vending machine ergens leeg is, is dat voor mij genoeg reden om naar mn alternate uit te wijken.

Charter vliegen was best heel leuk! goede hotels, en het klikte (98% van de tijd) altijd goed met alle andere (charter/cargo) crews. Met name de mannen en vrouwen van de 'grote' charter boeren kwamen we erg vaak tegen (Netjets, Flexjet, Citationshares etc etc) en gingen we vaak mee uit eten als we elkaar ergens tegen kwamen in een FBO (lees de bar in, en mac D's dollar menu.. per diem moest nou eenmaal mee naar huis om rekeningen thuis mee te betalen!)

nadeel (of voordeel?) was dat je vaak vandaag niet weet waar je morgen bent, en dat je morgen niet weet of je overmorgen weer thuis bent. En dan al die uren slapen/hangen op FBO stoelen/banken omdat je maatschappij geen hotel wilt dokken als je ergens 'maar' 8 uur bent.. Heerlijk tijdens een 0100 arrival met een 0900 scheduled departure...

Het je in het leger gezeten? thanks for your service! :).

Kom misschien als ik 3 dagen vrij kan krijgen achterelkaar over een maandje naar florida. crashpad vriend van me in Denver heeft daar een huis (in Fort lauderdale) dus zit er aan te denken om even daarnaartoe te jumpen, en een paar biertjes te doen.

Ik post het hier wel als ik richting FL ga.

All the best daar mannen!


happy july 4th !
 
machines leeg ??

machines leeg ??

Hey FD,

Mocht de machines leeg zijn en er geen voedsel te schransen vallen, dan wordt het weer hoogtijd voor een repootje naar BNA !! Moeder de vrouw zorgt dan wel voor wat lekkers uit d'een of andere hoek :D

Zo lezen goed nieuws over een aantal maandjes.. hoop dat het snel gebeurd.. gefeliciteerd !!!

tot horens weer !

Abaco-Air
 
Hey bro -

Thanks !

Was erg gezellig onze Hollandsche BBQ te BNA :D ;)
Lijkt me zeker gezellig om weer eens langs te komen. Kom je nog deze kant op deze maand? Let me know. Ben weer Denver international based dus we kunnen makkelijk even lunch pakken als je hier een turn of overnight hebt. PCA shuttle brengt crews gratis van het vliegveld naar m'n crashpad elke 10 minuten 24/7.

Doe je veel high-speeds af en toe? maakt niet uit, want ik heb shows om 0300 :D (gotta luv it)

Binnenkort met het vrouwtje naar SEA toe voor een weekendje, en Omaha staat op het programma (don't ask). Maar kom graag weer een keer brood met hagelslag bij je eten ;)

Groeten aan je vrouw en de kleine.

All the best.
FD
 
Back
Top