FCOM Fokker-70

Inventrius

New member
Ik ben student aan de HvA in Amsterdam opleiding Aviation en we moeten voor ons project de flight envelopes van de Fokker 70 weten. Deze staan heb ik vernomen uitgeschreven in de FCOM.

Kan iemand mij laten zien waar deze te vinden is?

Greetings
 
Wat is een fcom????

De term fcom bestaat iig niet bij KLC (fokker divisie), wellicht dat je aom part 2 bedoeld en dan met name hoofdstuk 6, performance...

Misschien lief aan iemand vragen of ze een kopietje voor je hebben...
 
Flight Crew Operation Manual betekent het als het goed is. Bestaat deze niet voor de Fokker-70 of? Zijn de flight envelopes ook te vinden in de AOM part 2, hoofdstuk 6?
 
Ja die site kende ik al, alleen staat idd niet veel over de performance op. Het doel van het project is dat we fictief een nieuw concept design maken van een gas turbine die zowel op de ouder Fokker-70 kan als op de nieuwe Next Gen. Echter moeten we eerst de flight envelopes voor de perfomances van de Fokker-70 hebben voor we de nieuwe envelopes kunnen maken, met de nieuwe eisen. Kan wel bij een hoop manuals komen, maar heeft iemand enig idee waar dit dan beschreven staat toevallig?
 
Is er een enkele mogelijkheid deze te kunnen bemachtigen? Heb wel een inlog op myfokkerfleet via school, maar er is geen AFM te vinden..
 
AFM komt per kist en behoort bij de kist. Heb er wel een van een F100 voor je, maar daar zul je weinig aan hebben gezien het doel.
 
Nee, want de performance zullen daar anders van zijn neem ik aan. Dus de kans om een AFM van een Fokker-70 te vinden online is vrij nihil online?

Is dat de enige plek waar de performance envelopes in te vinden zouden zijn?
 
Of eens een nette brief naar Stork/Fokker sturen. Die zullen, naast de AFM's, waarschijnlijk ook nog wel de complete Flighttest-gegevens hebben. Dat is misschien iets meer dan je wil hebben, of misschien juist ook wel niet.