Fase 1 epst onderdeel natuurkunde

Frank Abagnale

New member
Beste airworkers,

Ik ben mij aan het voorbereiden voor fase 1 aan de epst. Ik denk dat ik alle onderdelen onder de knie heb behalve de natuurkunde gedeelte.
Ik heb helaas geen natuurkunde gehad in mijn examenpakket en ben inmiddels al 8 jaar geleden klaar met mijn middelbare school carrière. Ik heb dus nagenoeg 0 kennis over natuurkunde en ik weet niet wat er van mij wordt verwacht.
Ik heb zelf de boeken van vwo bovenbouw aangeschaft alleen het is teveel om alles in een korte periode te leren.
ik gebruik ook de website https://www.yourpilotacademy.com om de natuurkunde te oefenen maar ik weet niet hoe accuraat de website is m.b.t de daadwerkelijke test.

Is er misschien iemand die de afgelopen jaren de selectie heeft doorlopen en mij kan uitleggen wat ik ongeveer moet leren of mij tips kan geven?
is de test multiple choice?
zijn er veel rekenvragen?

Alvast bedankt
 
Beste FA,

Lange tijd geleden dat ik de luchtvaartschoolselectie heb gedaan, was ook niet bij EPST.
Wanneer is je selectie?
Beste wat ik je kan aanraden is EPST je situatie uitleggen en vragen of ze je kunnen uitleggen wat je moet studeren plus of ze tips hebben qua studiemateriaal.
Ik gok dat ze sowieso naar zaken als dichtheid, mechanische werking en hydraulica zullen vragen.
Beetje basale werking van formules lijkt ook logisch.

PS: werk een beetje aan je Nederlands
 
Last edited:
Beste Frank,

Sorry dat ik je post nu pas zie. Hopelijk heb je er nog op tijd iets aan. Het natuurkunde onderdeel van de COMPASS test gaat vooral over de basis van natuurkunde met betrekking tot vliegen. Onderdelen zoals de krachten die werken op een vliegtuig, hoe een simpele motor werkt, de relatie tussen arm en moment etc komen vooral aan bod.
 
Back
Top