FAA PPL op nieuwe EASA PPL license

elenten

New member
Hallo,

Ik dacht ik post ff berichtje:
Ik heb een CAA issued PPL license. Eerst een JAR FCL en sinds kort een EASA PPL. Mijn PPL license nummer is daardoor veranderd van UK/PP/.... naar GBR.FCL.PP...etc

Hierdoor is mijn FAA PPL licentie (die afhangt van mijn UK PPL), niet meer geldig.

FAA is zo aardig om een versnelt proces te hebben om een nieuwe FAA PPL licentie te krijgen. ECHTER hiervoor moet de CAA de FAA een stapel gegevens opsturen. De CAA kent echter dit proces niet en werkt alleen reactief. Dit betekent dat het normale proces in gang gezet moet worden (wat 3 maanden duurt en een trip naar de USA betekend). Ik heb nu de FAA gevraagd te bekijken of zij als eerste de info willen opvragen bij de CAA en heb een brief gestuurd naar de CAA of zij de procedure willen volgen.

Anyway keep everybody posted. Iemand anders deze ervaring ook gehad.
(meer info over wat ik bedoel: http://ukga.com/forum/viewthread?forumThreadId=9191)

Groet,
Erik
 
Ik heb precies ditzelfde probleem om mijn gelijkstelling geldig te houden. Ik hoop op een verbeterde (lees: sneller en zonder dure reis) procedure.
 
Ik denk dat ik de volgende keer dat ik in Londen ben even langs Gatwick moet gaan... dan kan alles ter plaatse geregeld worden, inclusief logboek info e.d. want ik ga echt geen origineel logboek per post opsturen.
 
Back
Top