FAA gelijkstelling: afspraak FSDO

joostenf

New member
Wie moet er nog meer een afspraak maken met een officer van de FAA voor zijn Amerikaanse gelijkstelling?

Misschien is het handig om dit was georganiseerder te doen.

Ik heb zojuist gebeld met het New York IFO, en er komt iemand naar Heatrow in November.

Ik hoor het wel.
 
Wat goed van je dat je dat meldt!

Ik ben er wel in geinteresseerd om mijn FAA gelijkstelling weer geldig te krijgen. Die was namelijk gebaseerd op mijn Nederlandse PPL die ik al enige tijd niet meer heb. Dus ik moet helaas ook weer deze procedure gebruiken om hem weer geldig te krijgen.

Maar heb ik dan nog voldoende tijd om de aanvraagformulieren in te dienen?

Vr gr
 
Ik zou ook wel zo'n gelijkstelling willen hebben:)

Weet allen niet hoeveel het dan totaal gaat kosten inclusief reisje naar Heathrow.
 
je moet een validation form bij de caa aanvragen, en wat papierwerk naar de faa in oklahoma sturen. ze controleren je brevet gegevens met de gegevens van de caa. je krijgt daar een bevestiging van, deze is helaas tijdsgebonden, een half jaar geldig. daarna kun je een afspraak maken met een field officer. die afspraak kan ook in amerika hoor, als je daar moet zijn. het kost 60 euro geloof ik.

de mensen van de faa reizen een stuk minder dus minder kans om ze hier te ontmoeten...
 
ze controleren je brevet gegevens met de gegevens van de caa
In mijn geval met IVW in Hoofddorp dus.

Deze 'check' dient toch eerst gedaan te worden voordat je een afspraak kunt maken met een field officer?

En dat is ook mijn vraag : red ik dat nog voor die datum in november?

Overigens zou het me niet verbazen als die FAA field officer vaker op Heathrow komt.

Beste Andre,
Weet allen niet hoeveel het dan totaal gaat kosten inclusief reisje naar Heathrow.
Je kan goedkope tickets van rond de € 150 a € 170 krijgen naar Heathrow, vanaf EHAM. Ik weet niet of er vanaf EHRD, EHEH of EHBK naar Heathrow gevlogen wordt. En dan moet die field officer nog betaald worden, zoals Joostenf zegt rond de € 60.

Vr gr
 
Met al het papierwerk vanuit NL erbij denk ik dat je dat niet gaat redden voor november... Maar die FAA field officers komen ook af en toe in Parijs, en heel af en toe in Amsterdam. Zoals al opgemerkt is die gelijkstellingsbrief een half jaar geldig, dus het is een kwestie van de FAA bellen en de meest handige optie kiezen. De persoon van de FAA die ik destijds aan de lijn had was zeer welwillend en behulpzaam.
 
Hans

Heb je het emailadres niet meer?

Dan kunnen ze rechtstreeks contact opnemen.
Ik kan ook nog weleens kijken of ik dat adres kan vinden.


Maar inderdaad duurt het lang voordat de gelijkstelling brief van de FAA binnen is.

Als je naar Parijs gaat, raad ik je niet aan met een VW Beetle te gaan ;)
 
P51D... check je PM.

Sander.... wees blij dat we niet voor de keuze stonden om met een Seat Ibiza te gaan..... OK, we gingen "boodschappen doen", maar er zijn grenzen! :D
 
Back
Top