Europe vs Azia

S

surfrules

Guest
OO leuk nieuwe forum!

nou om dan maar het startsein te geven....:)

Iemand die europa zou willen verruillen voor Azie omdaar een functie te betreden als vlieger?...

Tuurlijk hoor ik nu mense al zeggen van: das een behoorlijk simpel antwoord..
Maar toch ... Andere culturen, mentaliteit en Normen en waarden(balkje spreekt!) ... en dat kan een behoorlijk aanpassing zijn in je leven.
K weet nu al dat ik er geen problemen mee zou hebben.
Maar wie zou het niet doen en waarom?

cheers:rt:
 
zie mijn vorige postjes..over werken in het oosten.

het gaat er meer om of niet jij als vlieger naar het oosten wil, maar of jij je vrouw en evt kinderen er mee wil opzadelen. tenzij je single bent.
staat je familie er niet achter kan de job nog zo mooi zijn, je prive leven krijgt dan een behoorlijke opdonder. je kan zelf wel invullen wat ik bedoel.

werken in azie is niet voor iedereen weggelegd, daarbij komt dat je ervaring mee moet nemen.

k
 
Working/Living in the East

Working/Living in the East

How about - there are no acceptable options in Europe.

Low Cost? Doesn't interest me.
Seasonal contract? What about the other 6 months?
Poor terms and conditions? Forget it.
F/O? No thanks.

I figured it was time to try something different. Asia is where the jobs will be for the next 20+ years.

It's what you make of it.

Great idea for a new Forum Diana.
 
Last edited:
Only problem is you need a lot of hrs in Asia to be a F/O.
Don't wanna sit around as S/O on the jump of a 747....
 
but that s exacly what you will be doing in CX...

k.
edit

volgens mij is het beter om zo als SO te beginnen dan in europa rond te blijven boren, zo bouw je tenminste senioriteit op. elk jaar bij je huidig mij. blijven is verloren senioriteit in het oosten. dit op termijn ie 15-20 jaar na aanname als je op het het hoogste salaris zit. gaat je toch echt pieken kosten, of bv een basing omdat je de seniorteit nog niet hebt.

dus gewoon niet te trots zijn, ik wil niet op de jump etc, bullshit, gewoon nu solliciteren en je tijd uitzitten.
vergeet niet dat er nu heel wat aannames zijn die evt allemaal boven je staan.

k.
 
aanvulling,

en wordt je capt. bij je huidige baas wordt het nog moeilijker om te vertrekken naar een SO positie..

k.
 
Die jumpseat zit anders heerlijk hoor! Tuurlijk is t vliegen als SO niet altijd even leuk, maar de bestemmingen en het routeleven + vrije tijd maken een hoop goed.
 
Requirements for F/O - 500 hours on Type.

Check out the jobs on offer through the recruiting agencies.

Only thing to consider is most companies in this region do not upgrade expats.
 
Like CAL... On top of that, they make you pay 20K (USD) before they hire you.... screw that. Thanks but no thanks.


FD
 
Je kunt je maar beter gedragen daar in Azië...

Canadees rapport bevestigt orgaanhandel China
donderdag 13 juli 2006 om 11:44

OTTAWA (ANP) - In China worden op grote schaal aanhangers van de in dat land verboden religieuze beweging Falun Gong gedood en beroofd van organen. Een rapport van twee onafhankelijke Canadese onderzoekers bevestigt deze praktijken, waarvan de Falun Gong zelf al eerder melding maakte.


De nieren, het hart, de hoornvliezen en andere organen worden vervolgens doorverkocht, ook aan afnemers in het Westen.

Schokkend

De voormalige Canadese staatssecretaris David Kilgour en mensenrechtenadvocaat David Matas hebben op verzoek van een Falun Gong-groepering maandenlang interviews met getuigen gehouden en naar opgenomen telefoongesprekken geluisterd.

Tientallen ziekenhuizen en gevangenissen zijn volgens de Canadezen betrokken bij de praktijk. ,,De aantijgingen zijn zo schokkend dat ze bijna onmogelijk te geloven zijn'', aldus het rapport.

In Nederland heeft de Nierpatiënten Vereniging al begin dit jaar haar achterban gewaarschuwd tegen het kopen van een nier in China. De Vereniging reageerde toen al op beschuldigingen dat er mensen 'op bestelling' ter dood worden gebracht
 
Back
Top