Ervaringsuren op doen in USA

jumper

New member
Hallo Lui,

Wil in februari of maart naar de USA om wat ervaringsuren te maken daar.
wat adviseren jullie waar ik dit het beste kan doen?
in Florida of Californie?
Waar kan ik het beste huren of begeleiding krijgen?

belangrijk is natuurlijk ook dat er voldoende vliegtuigen zijn, voor het geval er
een uitvalt.

Californie schijnt weer goed te zijn vanwege het constante weer, Florida heeft in de middag meer last van onweersbuien.

vliegtuig type cessna 172 of piper archer.
 
Het is voor mij al meer dan 10 jaar geleden dat ik in FL geweest ben. Maar in het algemeen was de oostkust nog redelijk te doen in de zomer van wat ik me nog kan herinneren. Maar goed land inwaarts had je inderdaad redelijk forse CB's tot FL550 zelfs in een groter vliegtuig niet erg leuk.
 
West Valley Flyng Club in Palo Alto, net onder San Francisco, California. goede kisten, alle types, goede check out en decent prijzen. Landschap schitterend! Tips; las Vegas North, Kern Valley, Santa Monica, Sedona, lake Tahoe, San Diego Montgomery, Mojave Spaceport to name a few! Have fun ; )

Reken voor een Cessna of Piper PA28 110-120 USD per uur.http://www.wvfc.org/.

In Maart zijn er nog een paar vette airshows in California, check dates via www.scramble.nl .


JW
 
Florida heeft geen onweersbuien in Februarie of Maart.
Dat is in de zomer.
Je kan in de lente echt de hele dag vliegen.
Waarom moet het perse een c172 of Archer zijn?
Daar heb je op gelest neem ik aan maar lijkt het niet leuker om eens wat anders te vliegen?
Met een paar uurtjes ben je zo omgeschoolt op iets anders.

Ik neem aan dat je al bent begonnen met de papierkraam voor je brevet conversie?
http://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/foreign_license_verification/
Dit kan tot 60 dagen duren dus wacht er niet te lang mee.
 
Last edited:
Hoi Imo,

Vind het prettiger dat ik eerst de cessna of piper verder mijn ervaring ga opbouwen.
kan ik hier in nederland verder op teren.

papierwinkel nog niet gedaan. duurt inderdaad lang, maar vplgens mij moest ik ook al aangeven naar welke school of club ik ging. dat weet ik dus nog niet.
bedankt voor je reactie. heb jij nog een tip voor Florida?

De tip van JW vind ik ook aantrekkelijk moet ik zeggen. heb al wat info aangevraagd bij ze.
 
cessna of piper verder mijn ervaring ga opbouwen.

Echt de Lada van de lucht die twee. :rolleyes:
DA 40 met G1000 kan je hier vliegen:
http://skystead.com/

Je moet aangeven bij welk FAA kantoor je het brevet op wil halen niet naar welke school je gaat om te huren, dat interesseert niemand bij de FAA.
Bij Immigratie ook niet want voor huren heb je geen visum nodig.
 
Kijk even op www.Nimbusair.nl.
onder het kopje DIAMOND FLYERS vind je meer info over de DA40-flyers.
Drie kistjes, allen op EHLE, en voor zover ik weet (vliegzelf daar de DA20,60eu p/hr) ligt de kost prijs van de DA40 rond de 90eu p/hr.
Vind je dat niet voldoende info, mail dan Bert Kramer even.
Zyn gegevens staan ook op de site!
Cheers
 
Back
Top