Helikopterfan
Member
Beste forumleden,
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren in mijn keuze om beroepsvlieger te worden. Op het moment valt mijn oog op de KLM FA, zeker met de nieuwe financieringsmogelijkheden.
Na het afronden van de middelbare school heb ik eerst een HBO bachelor gevolgd om toch een extra 'papiertje' op zak te hebben om op terug te kunnen vallen. Tijdens deze bachelor realiseerde ik mij dat zowel het praktische (momenteel als PPL'er) als het academische deel van het vliegen mij erg trekt. Idealiter zou ik dit dan ook willen combineren met een 'vliegende functie' en een functie op kantoor (engineering, onderhoud, ops, etc.).
Recentelijk was ik bij LVNL over de vloer tijdens een excursie en bij de open dag van de KLM FA. Daar werd mij duidelijk dat er vliegers bij de KLM zijn met nevenfuncties, zoals bijvoorbeeld de.directeur van de KLM FA zelf: directeur en captain op de 777. Aangezien de selectie bij de KLM FA tegenwoordig tevens een sollicitatie bij de KLM is, probeer ik ook voorbij het vliegen en de opleiding te kijken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan secundaire arbeidsvoorwaarden en dat soort zaken.
Nu is mijn vraag dus als volgt: heeft er iemand hier ervaring met het combineren van een vliegersfunctie met een andere functie (niet per se binnen dezelfde maatschappij)? Ik ben dan vooral erg nieuwsgierig naar hoe dat gecombineerd wordt qua rooster. Bijvoorbeeld op een 75/25 contract, vlieg je dan bijvoorbeeld 9 maanden full-time om vervolgens de rest van het jaar op kantoor te zitten? Uiteraard hoeft dit niet per se bij KLM te zijn, alle informatie is welkom!
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt!
Groeten,
Theo
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren in mijn keuze om beroepsvlieger te worden. Op het moment valt mijn oog op de KLM FA, zeker met de nieuwe financieringsmogelijkheden.
Na het afronden van de middelbare school heb ik eerst een HBO bachelor gevolgd om toch een extra 'papiertje' op zak te hebben om op terug te kunnen vallen. Tijdens deze bachelor realiseerde ik mij dat zowel het praktische (momenteel als PPL'er) als het academische deel van het vliegen mij erg trekt. Idealiter zou ik dit dan ook willen combineren met een 'vliegende functie' en een functie op kantoor (engineering, onderhoud, ops, etc.).
Recentelijk was ik bij LVNL over de vloer tijdens een excursie en bij de open dag van de KLM FA. Daar werd mij duidelijk dat er vliegers bij de KLM zijn met nevenfuncties, zoals bijvoorbeeld de.directeur van de KLM FA zelf: directeur en captain op de 777. Aangezien de selectie bij de KLM FA tegenwoordig tevens een sollicitatie bij de KLM is, probeer ik ook voorbij het vliegen en de opleiding te kijken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan secundaire arbeidsvoorwaarden en dat soort zaken.
Nu is mijn vraag dus als volgt: heeft er iemand hier ervaring met het combineren van een vliegersfunctie met een andere functie (niet per se binnen dezelfde maatschappij)? Ik ben dan vooral erg nieuwsgierig naar hoe dat gecombineerd wordt qua rooster. Bijvoorbeeld op een 75/25 contract, vlieg je dan bijvoorbeeld 9 maanden full-time om vervolgens de rest van het jaar op kantoor te zitten? Uiteraard hoeft dit niet per se bij KLM te zijn, alle informatie is welkom!
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt!
Groeten,
Theo