EPST SELECTIE

John0806

New member
Dag allemaal,
Ik hoop binnenkort naar EPST te gaan voor de compass test. Ik heb al 2 info avonden bezocht en weet inmiddels wat er ongeveer komt. Weten jullie misschien oefensites waar je goed kan oefenen voor de selectie? En zouden jullie aanraden om in pak te gaan of is dat niet nodig? Alle tips zijn welkom, ook voor de rest van de fases.
Groeten,
Jonathan
 
Zeker in pak gaan! Als je niet in pak komt ben je denk ik gelijk al afgewezen. Ik heb je prive een bericht gestuurd. Hier stuur ik je wel wat tips!
 
Nog een vraag: heeft er iemand fase 2/3 al gedaan bij EPST? Wat waren de ervaringen daar en hoe verliep het precies?
 
En wat zijn de ervaringen met de 3 verschillende vliegscholen? Je kunt kiezen tussen Griekenland, Noorwegen of Zwitserland namelijk. Weet iemand per school wat de voor- en nadelen zijn?
 
Hoezo? Ik twijfel tussen Zwitserland of Noorwegen, maar weet niet echt wat de voor- en nadelen zijn van beide scholen.
 
Is dit niet op de infodagen vermeld? Bij mij tenminste wel.. Mijn voorkeur gaat uit naar Zwitserland omdat daar de meeste Nederlanders (ook instructeurs) rondlopen, ikzelf fan ben van Zwitserland en je er als bonus kan zweefvliegen.
 
Jawel, eigenlijk alleen dat Zwitserland wat kleinschaliger is tov Noorwegen. Ik dacht dat bij OSM in Noorwegen de meeste Nederlanders rondliepen, maar dat is dus niet zo?
 
Dat durf ik nu niet meer met zekerheid te zeggen dan. Dit zat in mijn geheugen gebrand. 😅
Het verschil zat hem in de theorie periode: de ene school knalt eerst de hele theorie erdoorheen en de ander doet er een stukje praktijk bij bijvoorbeeld. Verder zal het wss echt op voorkeur aankomen..
 
Hallo,

Volgens mij gaan de meeste mensen wel naar Noorwegen toe. In Noorwegen doen ze een combi van theorie en praktijk. Je hebt eerst 4 maanden theorie. Daarna praktijk, en weer 4 maanden theorie. Hierna maak je het vliegen af.
 
Dag allemaal,
Ik hoop binnenkort naar EPST te gaan voor de compass test. Ik heb al 2 info avonden bezocht en weet inmiddels wat er ongeveer komt. Weten jullie misschien oefensites waar je goed kan oefenen voor de selectie? En zouden jullie aanraden om in pak te gaan of is dat niet nodig? Alle tips zijn welkom, ook voor de rest van de fases.
Groeten,
Jonathan
Pilot Aptitude test, Skytest. Die hebben verschillende oefen paketten.

Goed voorbereiden is een must, echter, Compass is een heel eerlijk assessment programma. Niet zoals DLR waarvoor je bijna een Astronaut moet zijn om dat te halen.

Mbt in Pak. Je gaat voor opleiding tot piloot, niet voor Barman. Dus ja pak is gewenst. Donker blauw of donker grijs is altijd goed met een sobere stropdas. Gepoetste zakelijke schoenen. GEEN Sneakers. Witte of lichtblauw hemd. Dan ben je altijd aan de zekere kant.

Heel veel succes.
 
Ach…voorlopig is de luchtvaart nog een aartsconservatief bastion en dat zal best wat wrijving geven met de Instagram generatie die iedere zucht online moeten zetten omdat anders de wereld het niet weet.
Anyway….


angry-clint-eastwood-facebook-cover-timeline-banner-for-fb.jpg
 
Zeker in pak gaan! Als je niet in pak komt ben je denk ik gelijk al afgewezen. Ik heb je prive een bericht gestuurd. Hier stuur ik je wel wat tips!
Hoi, ik ben ook van plan om de selectie bij EPST te gaan doen. Zou je mij deze tips ook door willen sturen?
 
Hallo,

Volgens mij gaan de meeste mensen wel naar Noorwegen toe. In Noorwegen doen ze een combi van theorie en praktijk. Je hebt eerst 4 maanden theorie. Daarna praktijk, en weer 4 maanden theorie. Hierna maak je het vliegen af.
Dit hangt af van of je in september of maart start. Als je in september begint doe je eerst 8/9 maanden theorie en mag je pas vliegen als je alle theorie hebt afgerond. Maart klas doet de eerste 6 vakken en als je die hebt afgerond mag je de zomerperiode vliegen en rond je daarna in de winter de laatste 7 vakken af.
 
Back
Top