En die Ierse clown maar lachen..

Beste JC,

volgens mij heb ik niet specifiek gezegd dat de invallen betrekking hebben op het belasting betalen in Duitsland.

Het hete hangijzer van veel europese landen heeft ook te maken met het nalaten om sociale premies te betalen in het land waar men zijn/haar 'homebase' heeft.

Met vriendelijke groet,

EG
 
Nou, je noemt Duitsland, ZZP (impliceert belasting) en refereert aan de invallen.

I'm merely deducing, Watson ;)
 
@ JC;
Ik heb altijd verondersteld dat ZZPer hetzelfde betekende als freelancer.
Mijn excuses als dit niet het geval is.
 
Der meeste ZZP'ers die ik ken zijn ofwel zelfstandige met een eigen BV met boekhouding, jaarrekeningen, KvK inschrijving, BTW-afdracht, aftrekposten, administratie, enz.
Ik ken ook freelancers die geen ZZP'er zijn. Die laten hun al dan niet variabele salaris 'verlonen' (payrolling), betalen dus naast belasting en sociale premies ook het werkgeversaandeel van de premies, en behouden hun recht op WW.
 
Er is ook nog "inkomsten uit overige arbeid". Geen ww rechten, geen BV, niets van dat alles.
 
Ik heb mij laten uitleggen dat de Brookfielders eigenlijk geen ZZP'ers zijn maar bij gebrek aan een betere term ZZP'er worden genoemd.
Het limited company verhaal zoals ze dat in Ierland doen bestaat in Nederland niet, dus die drie opdrachtgevers verhaal is niet van toepassing.

JC het zijn Brookfielders (iig die lui in HHN).

Ik begrijp niet hoe deze invallen kunnen voorkomen, als je gewoon netjes aangifte doet in het land waar je woont en in Ierland (wat sowieso moet via de accountant) krijg je vast geen inval. Hier is meer aan de hand..
 
Back
Top