En die Ierse clown maar lachen..

Als ik mijn belasting niet betaal kan ik toch ook een inval verwachten? Wat is nu het hele probleem? Als je niet precies weet hoe dat geregeld moet worden dan ga je naar een adviseur die het je prima uit kan leggen.

De VNV (dhr. van Zwol) doet hier slechts aan stemmingmakerij. :stapelge:
 
Helaas zijn de regels hieromtrent Europees gezien erg onduidelijk en daar maakt Ryanair slim mis/gebruik van ten koste van iedereen die (terecht) zo blij is te beginnen. Helaas is er momenteel bijna geen keus meer over qua werkgever en velen zullen na begin bij Ryanair rond 175.000 euro financiering hebben lopen..dan zul je misschien wat sneller besparen op adviseurs e.d.
Maar het feit dat er meerdere onderzoeken in verschillende landen lopen op dit punt tegen Ryanair, zegt wat mij betreft wel wat. Ik hoop dat er veel zal gaan veranderen en dit ten gunste van de jonge piloot.
 
De VNV (dhr. van Zwol) doet hier slechts aan stemmingmakerij. :stapelge:

Wat is er stemmingsmakerij? Ik zie alleen keiharde feiten omtrent het algemeen bekende personeelsbeleid dat bij Ryanair gehanteerd wordt.

Dus verklaar je nader...
 
Helaas zijn de regels hieromtrent Europees gezien erg onduidelijk en daar maakt Ryanair slim mis/gebruik van

Als de Europese regels erg onduidelijk zijn dan zou de VNV (dhr. van Zwol) er beter aan doen zich daar druk over te maken en zijn beklag bij de Europese regelmakers moeten doen, daar zit immers de echte oorzaak van het probleem.
Binnen de grenzen van de regelgeving mag Ryanair zich vrij bewegen, of wij dat nu leuk vinden of niet.
 
Wat is er stemmingsmakerij? Ik zie alleen keiharde feiten omtrent het algemeen bekende personeelsbeleid dat bij Ryanair gehanteerd wordt.

Dus verklaar je nader...

Ik zie in dit stukje helemaal geen enkel "Keihard feit omtrent het algemeen bekende personeelsbeleid van Ryanair", ik zie alleen maar aannames en verdenkingen.

De pilotenvakbond vermoedt.....(weet het blijkbaar niet zeker)
In Duitsland zijn meer gevallen bekend, zei voorzitter Evert van Zwol (dat is dus zijn mening)
Volgens de VNV zijn de huiszoekingen ''vrij recent'' (de VNV denkt dat)
voor wie geen belastingen en sociale premies zouden zijn betaald. (vermoeden)
''Het lijkt een patroon te zijn'', zei Van Zwol. (dus blijkbaar geen keihard feit)
Werknemers weten daar veel te weinig van op het moment dat zij hun handtekening zetten. (is dat Ryanair te verwijten?)
De luchtvaartmaatschappij maakt daar handig gebruik van, meent Van Zwol. (mening, geen feit)

Tot slot: als het personeelsbeleid volgens jou zo algemeen bekend is, waarom maakt de VNV zich daar dan zo druk om? Dan is toch ieder weldenkend mens blijkbaar op de hoogte, dan weet je dat je je moet verdiepen in de belastingregels.
 
Ik zie in dit stukje helemaal geen enkel "Keihard feit omtrent het algemeen bekende personeelsbeleid van Ryanair", ik zie alleen maar aannames en verdenkingen.

De pilotenvakbond vermoedt.....(weet het blijkbaar niet zeker)
In Duitsland zijn meer gevallen bekend, zei voorzitter Evert van Zwol (dat is dus zijn mening)
Volgens de VNV zijn de huiszoekingen ''vrij recent'' (de VNV denkt dat)
voor wie geen belastingen en sociale premies zouden zijn betaald. (vermoeden)
''Het lijkt een patroon te zijn'', zei Van Zwol. (dus blijkbaar geen keihard feit)
Werknemers weten daar veel te weinig van op het moment dat zij hun handtekening zetten. (is dat Ryanair te verwijten?)
De luchtvaartmaatschappij maakt daar handig gebruik van, meent Van Zwol. (mening, geen feit)

Tot slot: als het personeelsbeleid volgens jou zo algemeen bekend is, waarom maakt de VNV zich daar dan zo druk om? Dan is toch ieder weldenkend mens blijkbaar op de hoogte, dan weet je dat je je moet verdiepen in de belastingregels.

Iets met teentjes en trappen?
 
@JLB; Hier de bron (de feiten) waarop van Zwol zijn uitspraken baseert: https://www.ryanairpilotgroup.com/p...G Pilot Update - Tax Raids Germany 150313.pdf

Ik heb even mijn reactie op jouw quotes in het rood geplaatst.

De pilotenvakbond vermoedt.....(weet het blijkbaar niet zeker) Je quote verkeerd. Het vermoeden is dat het in opdracht is geweest van de duitse belastingdienst. Dat er een inval gedaan is in nederland is een feit

In Duitsland zijn meer gevallen bekend, zei voorzitter Evert van Zwol (dat is dus zijn mening) Nee, indien hij zegt dat "hij denkt", is dat zijn mening. Hier uit hij zijn constatering van een feit.

Volgens de VNV zijn de huiszoekingen ''vrij recent'' (de VNV denkt dat). Ik lees nergens het woordje "vermoed" o.i.d. Bovenstaande betekent dat de VNV informatie heeft over de andere huiszoekingen. Weer de constatering van een feit.

voor wie geen belastingen en sociale premies zouden zijn betaald. (vermoeden) Deze quote hoort bij de bovenstaande quote. De Duitse belastingdienst heeft dat vermoeden. En dat de belastingdienst dat vermoeden heeft is een feit.


''Het lijkt een patroon te zijn'', zei Van Zwol. (dus blijkbaar geen keihard feit) Nee, de belastingdienst valt toevallig de huizen van Ryanairvliegers binnen. Geef toe dat dit niet een keihard feit is, omdat van Zwol dat op dit moment blijkbaar niet hard kan maken.

Werknemers weten daar veel te weinig van op het moment dat zij hun handtekening zetten. (is dat Ryanair te verwijten?) Dat doet er niets aan af dat het de grondslag van het probleem is en dat weten we allemaal. Dat is dus een feit.

De luchtvaartmaatschappij maakt daar handig gebruik van, meent Van Zwol. (mening, geen feit). Nee, Ryanair stelt helemaal niet zulke contracten op zodat ze zo goedkoop mogelijk en makkelijk mogelijk vervangbaar personeel heeft. Onder welke steen heb je de afgelopen 10 jaar gezeten?

Tot slot: als het personeelsbeleid volgens jou zo algemeen bekend is, waarom maakt de VNV zich daar dan zo druk om? Dan is toch ieder weldenkend mens blijkbaar op de hoogte, dan weet je dat je je moet verdiepen in de belastingregels. Juist omdat het misbruik van Ryanairvliegers door O' Leary zo de spuigaten uiloopt wil IFALPA dit een halt toeroepen. Ik weet niet hoe kritisch je bent als je 200.000 schulden hebt en dit de enige kans is op een kans om niet op te duur falliet verklaard te worden. Van die positie maakt O'Leary handig gebruik.

Ik zou zeggen, lees het onderstaande topic eens door:

http://www.pprune.org/rumours-news/503237-ryanair-authority-problems.html


Dus nogmaals; waarom zijn de uitspraken van van Zwol stemmingmakerij?
 
Als de Europese regels erg onduidelijk zijn dan zou de VNV (dhr. van Zwol) er beter aan doen zich daar druk over te maken en zijn beklag bij de Europese regelmakers moeten doen, daar zit immers de echte oorzaak van het probleem.
Binnen de grenzen van de regelgeving mag Ryanair zich vrij bewegen, of wij dat nu leuk vinden of niet.

Klopt! Maar feit is dat er vermoedens bestaan, zoals MR je inmiddels duidelijk heeft gemaakt, dat Ryanair zich niet (meer) binnen de grenzen bevindt. 'Een vermoeden blijft een vermoeden' als je er alleen maar naar blijft kijken. Er lopen trouwens meerdere onderzoeken tegen Ryanair in Duitsland.
 
@JLB; Hier de bron (de feiten) waarop van Zwol zijn uitspraken baseert: https://www.ryanairpilotgroup.com/p...G Pilot Update - Tax Raids Germany 150313.pdf

Nou, dat ziet er betrouwbaar uit, een bericht van de Ryanair pilot group! (wij van WC-eend adviseren WC-eend...)
Hierin geeft de RPG aan dat er huiszoekingen geweest zijn bij piloten van Ryanair.
Er staat geen woord over misstanden bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Blijkbaar hebben de betreffende piloten zelf stoute dingen gedaan (geen belasting afdragen) anders komt de belastingdienst echt niet even langswippen voor een goed gesprek.

Als dit vaker voor komt dan zou er toch ook bij andere piloten, al dan niet van Ryanair, een belletje moeten gaan rinkelen?

Dit is een zaak die deze piloten zelf aangaat, anders had de belastingdienst wel bij de maatschappij op de stoep gestaan.

Het is de VNV een doorn in het oog dat er geen vakbond is binnen Ryanair, dat is echter een keuze van Ryanair net zoals het een keuze van de betreffende piloten is om daar te gaan werken. Als zelfstandige ondernemers (ZZP piloten) hun individuele verplichtingen niet nakomen is dat het bedrijf dat gebruik maakt van hun diensten niet aan te rekenen. Van Zwol doet dus aan stemmingmakerij, ik kan er niet meer van maken.
 
Klopt! Maar feit is dat er vermoedens bestaan, zoals MR je inmiddels duidelijk heeft gemaakt, dat Ryanair zich niet (meer) binnen de grenzen bevindt. 'Een vermoeden blijft een vermoeden' als je er alleen maar naar blijft kijken. Er lopen trouwens meerdere onderzoeken tegen Ryanair in Duitsland.

Helemaal mee eens, echter een vermoeden is pas een feit indien het bewezen is en dat is nog steeds niet het geval, al zouden er duizend onderzoeken lopen.

Zie ook mijn vorige post.

Bottom line blijft dat mensen persoonlijke verplichtingen hebben die ze soms niet nakomen.
Als je dat op het bordje van hun werkgever wilt schuiven op basis van vermoedens (en Max Rate heeft zoals je zelf al aangeeft duidelijk gemaakt dat het een feit is dat er vermoedens bestaan) dan doe je als VNV aan stemmingmakerij. (leuker kan ik het niet maken, wel makkelijker :))
 
Nu moet je het niet omdraaien. Een goede werkgever komt zijn verplichtingen na en huurt personeel niet in op ZZP basis om zelf zo weinig mogelijk kosten en verantwoordelijkheid te hebben terwijl je gewoon fulltime werkt voor een en dezelfde werkgever. Daarbij probeert RYR zo veel mogelijk het personeel dwars zitten om een vakbond op te richten en een "verdeel en heers" principe hanteren bij hun basing policy.

Zelfs hier op het forum snappen sommige Ryanair vliegers hun contracten niet, geen wonder dat er dan gezeik ontstaat met autoriteiten als je een Ierse werkgever hebt, je in Nederland woont maar je base elk willekeurige RYR base is.

En dan durf je met drogen ogen te beweren dat de VNV (en ECA) niet netjes zijn omdat ze aan stemmingmakerij doen? Je posts zijn een en al naïviteit ten top; de werknemers en vakbonden zijn fout en O'leary is de weldoener aangezien hij deze mensen als moderne slaven behandeld.

Veel plezier nog bij Ryanair; aan je uren te zien zit je er net een half jaar. We spreken elkaar nog wel een keer over 5 jaar...
 
Nu moet je het niet omdraaien. Een goede werkgever komt zijn verplichtingen na en huurt personeel niet in op ZZP basis om zelf zo weinig mogelijk kosten en verantwoordelijkheid te hebben terwijl je gewoon fulltime werkt voor een en dezelfde werkgever. Daarbij probeert RYR zo veel mogelijk het personeel dwars zitten om een vakbond op te richten en een "verdeel en heers" principe hanteren bij hun basing policy.

Zelfs hier op het forum snappen sommige Ryanair vliegers hun contracten niet, geen wonder dat er dan gezeik ontstaat met autoriteiten als je een Ierse werkgever hebt, je in Nederland woont maar je base elk willekeurige RYR base is.

En dan durf je met drogen ogen te beweren dat de VNV (en ECA) niet netjes zijn omdat ze aan stemmingmakerij doen? Je posts zijn een en al naïviteit ten top; de werknemers en vakbonden zijn fout en O'leary is de weldoener aangezien hij deze mensen als moderne slaven behandeld.

Veel plezier nog bij Ryanair; aan je uren te zien zit je er net een half jaar. We spreken elkaar nog wel een keer over 5 jaar...

@Max Rate,

JLB heeft nergens gezegd dat O'Leary een weldoener is of dat "de werknemers en vakbonden fout zijn", dat is je eigen interpretatie.

Strikt gezien geeft hij aan dat Ryanair niet verantwoordelijk is voor de invallen die de belastingdienst gedaan heeft, dat zijn de betrokkenen zelf en daar heeft hij een punt.
Je reacties komen een beetje over als een kind dat z'n zin niet krijgt; je speelt nogal op de man. ("onder welke steen heb jij gezeten", "Je posts zijn een en al naïviteit ten top", "Veel plezier nog bij Ryanair")

Dat Ryanair onze terms en condities zwaar onder druk heeft gezet heeft en langs de randen van de wet loopt doet in deze discussie niet ter zake.
Ook het dwarsbomen van een op te zetten vakbond is voor velen wellicht onacceptabel maar nog steeds legaal.
Dat er ook op dit forum vliegers zijn die hun contract niet snappen is hun zelf aan te rekenen, je gaat toch nooit een contract tekenen als je het niet snapt??

Ik ben wel zeer benieuwd hoe de wereld er uit ziet als jullie elkaar over 5 jaar weer spreken, eens kijken wie er dan nog vliegt, de tijd zal het leren

Back on topic maar weer, het begon net interessant te worden. :biertje:
 
Het is de VNV een doorn in het oog dat er geen vakbond is binnen Ryanair, dat is echter een keuze van Ryanair net zoals het een keuze van de betreffende piloten is om daar te gaan werken.

:1855: Keuze?

Dat jij de sociale impact van bedrijven als Ryanair minimaliseert begrijp ik niet.
Dat neoliberale wereldbeeld heeft deels tot deze crisis geleid. De individuele vrijheid ten koste van alles en iedereen.

Ik ben wel zeer benieuwd hoe de wereld er uit ziet als jullie elkaar over 5 jaar weer spreken, eens kijken wie er dan nog vliegt, de tijd zal het leren


Je lijkt er bijna trots op de zijn dat bedrijven als Ryanair de hele markt naar de kloten helpen. Maar uiteraard zijn er mensen als jij, gods gift to aviation managment, die er geen problemen mee hebben met hoe de nieuwe low cost markt sommigen mensen compleet kapot maakt.
Je mag trots zijn op jezelf!
 
@saruman; Holly crap; word je zo erg gebrainwashed bij Ryanair?

En ja, vakbonden van airlines waar de werkgever niet pertinent probeert je het leven zuur te maken mogen van mij hard van leer trekken tegen zulke acties, illegaal of niet.

Maar dat dan iedereen fout is behalve Ryanair management kan er bij mij gewoon niet in. Argumenten als stemmingmakerij of op de man spelen zijn dan ook te makkelijk natuurlijk aangezien de feiten niet weerlegd kunnen worden.

Jammer dat ook jij het gedrag van je werkgever verheerlijkt en daarmee impliceert dat de term and conditions van mij ook maar omlaag moet omdat mijn toko het anders niet zou overleven. En ja, dat is mijn aanname n.a.v. jouw vraagstelling wie er over 5 jaar nog vliegt. Als ik mis heb hoor ik het graag.
 
Last edited:
@Standard1013/MaxRate;

We slaan nogal door in de reacties. Even ter info: ik werk helemaal niet voor Ryanair.
Laat dus volledig ongefundeerde opmerkingen en aannames liever achterwege, het vertroebeld de hele discussie.

Nog even ten overvloede: als ik het over onze terms en condities heb dan heb ik het over de terms en condities van vliegers in het algemeen. :1855:
 
Mijn adviseur in Duitsland heeft mij destijds uitgelegd dat men als 'ZZP'er' (of freelancer) voor minimaal 3 bedrijven moet werken.
Daar bij Ryanair niet voor andere maatschappijen gevlogen kan/mag worden, is het dus ook niet mogelijk om als ZZPer, freelancer of 'Freiberufliche' aan de slag te zijn.

Mijn conclusie is dus ook dat de Duitse fiscus in zijn volle recht staat om invallen te doen bij de Ryanair vliegers die woonachtig zijn in Duitsland en niet onder een Ryanair contract vliegen.
Maar dat Ryanair zijn vliegers onder zo'n contract te werk stelt verdient natuurlijk ook niet de schoonheidsprijs.

Fijn weekend
 
@Standard1013/MaxRate;

We slaan nogal door in de reacties. Even ter info: ik werk helemaal niet voor Ryanair.
Laat dus volledig ongefundeerde opmerkingen en aannames liever achterwege, het vertroebeld de hele discussie.

Nog even ten overvloede: als ik het over onze terms en condities heb dan heb ik het over de terms en condities van vliegers in het algemeen. :1855:

Excuus, I stand corrected...
 
De duitse fiscus doet invallen bij mensen op een RYR contract, ivm met sociale premies, niet ivm belasting
 
Back
Top