En de A320's?

Berven

New member
Ik heb al de forum aandachtig gelezen, maar de vraag is: de EAG heeft 4 Boeings 737 geleased, 2 gaan naar Schiphol en 2 gaan naar Curcao. En DBR is overgenomen door EAG en wil die onder een naam (eind volgend jaar) opereren onder de naam: Holland Exel. Maar HXL heeft dan 4 Boeings 767's, 3 Boeings 757's, 2 A320's en 2 Boeings 737-400's. Maar volgens mij wil HXL net zo groot als Transavia Airlines, met zo'm 26 toestellen in de vloot. Het vermoeden is dat de Airbussen de vloot van HXL gaan verlaten, want ze willen graag alleen met Boeings vliegen. Dat houdt ook in voor het vliegtuigen van DBR over gespoten worden in de kleuren van HXL.

En ik heb ook op 17 oktober de "nieuwe" 767 van HXL, PH-MCV op schphol gezien, bij de G-pier gestationeerd. Hij is helemaal in HXL-kleuren overgespoten. Hebben jullie ook idee hoelang HXL die Boeing 767 van ILFC gaat leasen? En in komende jaren misschien verdere uitbreiding van een 767-vloot bij HXL? Misschien zijn alle 5 MP-767's wel iets voor HXL voor een overname?
 
Ik heb nog wat dingen nagevraagd via de website van EdeV, zo vroeg ik bijvoorbeeld hoe het met vlootstandarisatie zit, hij geeft aan dat dit een belangrijk punt is waaraan gewerkt word dus ik ben benieuwd wat voor veranderingen in de vloot dit teweeg brengt.

Ik heb ook vernomen dat HXL meer 767's wil aanschaffen dus misschien dat deze de geleasde 767 (PH-MCV) ook gaan vervangen?

Grt,
Flying Circus
 
My Info

My Info

The latest info I have is that there is an option to operate 737-400. Nothing is definite.

737-400 is a poor choice. Even Turkish Charter airlines are operating the 737NG.

EAG simply doesn't have the people to set up this operation - and they're going to have a hard time finding anyone on the world market.
 
Back
Top