Emirates - Rooster?

PH-JOB

New member
Er zijn veel verhalen over Emirates en het/de rooster. Kan iemand mijn vertellen hoe zit het/de rooster er uit en hoe vaak je naar NL kan/mag gaan? :confused: Alvast bedankt
 
Last edited:
PH-JOB, hoewel ik je niet direct aan een Emirates rooster kan helpen, zou ik je aan een Qatar Airways rooster kunnen helpen, als je dat wilt. (waarschijnlijk 'same, same, but different')

Ik vermoed dat je bij Emirates ook maximaal ingeroosterd wordt. Hier in Qatar doe je 898 uur per 12 maanden (max is 900). Roosterpatronen waarbij je tussen de 18 en 30 uur rust hebt tussen vluchten zijn eerder regeling dan uitzondering, ik vermoed dat dit bij Emirates hetzelfde is.

Je kunt inderdaad info op pprune vinden.

http://www.pprune.org/middle-east/465728-ek-rosters.html
 
Op Pprune worden over EK rooster veel waar en onwaarheden verteld, ik denk dat je zelf het beste een "goed" en een "slecht" rooster kan zien voordat je hier over kunt oordelen.

In EK maakt het veel uit of je 330 , 330/340 mixed fleet, 777 of 380 vliegt. De 380 roosters zijn veruit het beste, maar momenteel klagen de fo's dat ze (te) weinig vliegen, het is inderdaad nooit goed nee.... 777 roosters zijn over het algemeen ook goed.

De 330 "minibus" wordt in EK gezien als het werkpaard, en de roosters hebben veel meer nightturnarounds dan andere vloten, het hangt echter ook deels van senioriteit af. Ik zit deze maand in m'n bottom bid maand zoals dat bij EK heet, en ik vlieg " slechts " 77 uur, doe 3 layovers, waarvan 2 48 uur en 1 24 uur lang en een aantal turns waarvan 4 's-nachts, dus zo slecht is dat ook weer niet. Verder 10 dagen volledig vrij van duty en 1 rest day.

Om dit in perspectief te zetten:

Ik land om 07:10 op maandagochtend, dinsdag ben ik vrij, woensdag een rest day, donderdag om 01:00 inchecken en om 07:00 weer klaar (pick up woensdavond rond 23:00). Ofwel, tussen m'n duties inderdaad 1 dag vrij, maar:

Dit betekent dus dat ik na een paar uur geslapen te hebben de rest van maandag vrij heb, dinsdag vrij ben, woensdag de hele dag vrij ben, en s'avonds rond 20:00 een paar uur probeer te slapen voor m'n duty. Die ene dag vrij levert mij dus effectief 2 dagen op als je de uren aan elkaar plakt.
 
Back
Top