Einde van een MP B767

metrodriver

New member
Een Martinair B767 in verregaande staat van ontbinding in Victorville, California:

2012-05-30_16-54-23_228.jpg
 
Als MP-medewerker niet leuk om te zien:traantjes. Zijn er meer kiekjes als deze te vinden?

cheers:biertje:

@metro; Zit jij trouwens al weer op de bok?..
 
Surfrules: ja. Foto is vanaf de bok genomen met een slechte cell-phone camera. Mijn goede camera had ik voor de verandering weer eens vergeten.

B767: ik zag geen andere martinair B767's daar. Er stonden een aantal kisten vrij ver weg en moeilijk te zien en dat leken het meest DC10's, L1011's en kleiner spul (737's). Er lag een romp (zonder staart of vleugels) van een United 767, er was een Qantas 747-300 waar de meeste bruikbare onderdelen al vanaf waren. Er waren ook 3 747-400's van Cathay Cargo, Qantas en Kano Air. De laatste had veel missende onderdelen maar zou volgens zeggen wel weer gaan vliegen

Alle leading en trailing edge flaps / slats, ailerons, elevators, rudders waren van de 767 af. De meeste deuren waren weg, motoren en 1 pylon eraf.
Je hoopt natuurlijk dat die kist ooit weer zal vliegen, gezien de leeftijd van deze vliegtuigen denk ik dat dat niet meer het geval zal zijn, zeker als je weet dat vliegtuigen daar ontmanteld worden. Er worden daar ook heavy checks gedaan (daarom waren wij daar), je weet dus nooit. Er zat een N registratie op, die ik niet opgeschreven of onthouden heb, en weet dus niet welke kist dit is.
 
Last edited:
Er waren ook 3 747-400's van Cathay Cargo

In dit filmpje ook eentje, 1:16.
De 747-400 van Singapore Airlines die aan het eind vrij uitgebreid in beeld komt, vliegt trouwens weer, bij Transaero Airlines.

http://www.youtube.com/watch?v=gU6Y0FUCvwQ

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=gU6Y0FUCvwQ[/YOUTUBE]

Hieronder twee indrukwekkende series van aircraft yards.
De fotograaf van de eerste serie doet me qua fotografietalent denken aan 'onze' NustyR:

http://lostamerica.com/photo-items/aviation-warehouse/

http://flickrhivemind.net/Tags/aircraft,ruins/Interesting

Helaas (of toch maar gelukkig?) geen MP-kisten hierbij!
 
Metrodriver,

Bedankt voor je antwoord, jammer dat je de reg niet hebt. Mocht je er ooit ngo eens komen.
Getuige de omschrijving van het vliegtuig ga ik ervan uit dat deze kist niet meer zal vliegen.
 
Tijdens mijn stage afgelopen najaar heb ik mij onder andere bezig gehouden met de uitfasering van de laatste drie 767's.

Ik kan jullie vertellen dat dit hoogstwaarschijnlijk de PH-MCI is.
De PH-MCL & MCM zouden blijven vliegen. Het laatste nieuws waar ik over beschik komt uit November vorig jaar. Toen zouden ze beide door het Canadese Flair Airlines worden over genomen. Volgens een mede stagiair die ik na mijn stage nog sprak is de deal op het laatste moment afgerond. Ik kan dat zelf niet bevestigen.
 
steph said:
Tijdens mijn stage afgelopen najaar heb ik mij onder andere bezig gehouden met de uitfasering van de laatste drie 767's.

Ik kan jullie vertellen dat dit hoogstwaarschijnlijk de PH-MCI is.
De PH-MCL & MCM zouden blijven vliegen. Het laatste nieuws waar ik over beschik komt uit November vorig jaar. Toen zouden ze beide door het Canadese Flair Airlines worden over genomen. Volgens een mede stagiaire die ik na mijn stage nog sprak is de deal op het laatste moment afgerond. Ik kan dat zelf niet bevestigen.

Zover ik weet was de deal met de leasemaatschappij juist op het laatste moment afgeketst
 
Oke, dan heerst er dus nog onduidelijkheid over het lot van de Lima en Mike. De India is 100% zeker scrapped.
 
steph said:
Oke, dan heerst er dus nog onduidelijkheid over het lot van de Lima en Mike. De India is 100% zeker scrapped.

Even wat verder gezocht op het internet.
De India staat te VCV
De Lima en de Mike staan beide nog te VQQ
 
Back
Top