Eind April / Mei 2008 FLORIDA Beetje vliegen

windshear

New member
Hee

Ik ga samen met een vriend die zijn PPL in een accelerated tempo wil gaan halen naar Florida.

Ik hoef zelf alleen maar een beetje te lamballen om 11 uurtjes bij elkaar te halen (ivm de JAA eis hier...). Hoeveel uur ik vlieg... nog geen idee. Misschien 30 single en 20 twin. Geen idee, hangt af of er andere liefhebbers zijn.

Zit te denken aan een checkout/up op de bestaande brevetten:

* VFR dag en nacht
* IFR dag en nacht
* SE/ME
* BFR
* High Performance checkout

* -NEW- Right seat checkout
* -NEW- Taildragger endorsement
* -NEW- ASES rating?

Iemand een leuke plek voor zoveel leuke dingen in gedachten of zijn er mensen die ook meegaan? Maken we er met zijn allen een gezellig feestje van!

WS
 
Voor ASES.

Brown's seaplane base in Winterhaven, grenst aan KGIF Gilbert Field Winterhaven.
 
Ben zelf ook geen lichtgewicht en ze vertelden me destijds dat ze ook american footballers van 300 lbs meenamen in één van de 100 pk cub's zonder problemen

wens je veel plezier is leuke rating !
 
Vanmiddag mijn eerste ASES vlucht gehad op lake Washington. Wat een geweldig land hebben we toch aan de andere kant van het aquarium liggen.

Een stuk of 8 landingen en take-off's gedaan in een C172 (Lycoming O-360, constant speed prop en very very nice flyable) op floats natuurlijk... Wat een kick!!!

Voor iedereen een betaalbare aanrader (225 dollar per uur): Seattle Seaplanes. Vraag naar Jim Chrysler (eigenaar). Hij heeft overigens wel wat weg van Pa Teutel, bekend van de motor bouwers op discovery.

Overigens heb ik nog nergens ter wereld met zo'n mooie scenery om me heen gevlogen!

WS
 
Zijn er nog mensen die recenter hun ASES hebben gedaan?

Ik heb eind maart begin april het plan om mijn ASES te gaan doen ergens in de US.
(liefst in de buurt van een directe KL bestemming)

Heb welliswaar al jaren geen SE meer gevlogen, maar nog wel een US PPl/CPL.

Papiertje is ook niet echt belangrijk, is meer voor de fun. Heb dag of 10 de tijd .
iemand iedeeen ?
 
Back
Top