EHTE -> LOWZ Vlieg-en-vissen

Bobo

Active member
Vorig weekeinde een prachtige retour Zell am See gevlogen, altijd graag eens twee hobbies willen combineren: vliegen en vliegvissen. Wat hebben we prachtig weer de afgelopen week, goed om dit oude voornemen eens waar te maken.

De tocht wilde ik IFR maken met de Mooney, z'n turbo maakt hem lekker snel en efficient hoe hoger het wordt, dus FL210 gefiled (via autorouter.aero, een top site). Het eerste stukje VFR door Nederland en vervolgens IFR opgepikt in Duitsland, onder Emmerich. Vanaf daar doorgeklommen naar FL210, de route voerde redelijk rechtstreeks naar een puntje ten noorden van München, waar ik verder VFR Oostenrijk in zou gaan voor het laatste stuk van de trip. De hele route liep vlekkenloos, weer even wennen aan de IFR klaring in DLD, dat gaat net even anders dan in Nederland, maar verder Immer Gerade Aus met 180 kts. De Alpen werden volledig aan het zicht onttrokken door convectieve bewolking tot FL180, München Approach liet me IFR zakken tot voorbij het veld, waar ik boven de Chiemsee IFR cancelde en VFR doorzakte. Daar werd het toch even wikken en wegen, want ik kon de Alpen nog steeds niet zien. De basis zat gelukkig aardig hoog en het coulissen effect maakte dat het er allemaal wat intimiderender uitzag, dan het daadwerkelijk was, maar voor een vlakkelander als ik blijft het toch wel spannend. Eenmaal onder de basis was het terrein goed zichtbaar dus tussen de Cu en de Bergen ging het door naar LOWZ. Werkelijk van een adembenemende schoonheid, die bergen.
LOWZ was kneiterdruk op deze prachtige dag, het circuit loopt over het meer en strak langs een berg met een heel kort baseleg naar final voor de 08. De baan heeft een flinke displaced threshold, dus de LDA is 675 meter, da's niet veel, maar prima te doen. Wel van belang om niet te veel snelheid te hebben op final, want dan wil de Mooney niet gaan zitten en dan is elke baan al snel te kort. 75 kts strak op final en een mooie korte landing. Op LOWZ stond al een smart voor me klaar en ik kon op weg naar hotel voor de vergunning en natuurlijk door naar het viswater.

's-Ochtends nog op het voetbalveld met m'n dochter in Huissen en 's-middags langs de beek in Oostenrijk. Ongelofelijk!

zell04.jpeg - Click image for larger version  Name:	zell04.jpeg Views:	54 Size:	68.6 KB ID:	467808
Prachtige rivier aan de voet van de Grossglockner

zell04.jpeg - Click image for larger version  Name:	zell04.jpeg Views:	54 Size:	68.6 KB ID:	467808
Het was even werken, maar uiteindelijk nog wat mooie vis gevangen!

zell04.jpeg - Click image for larger version  Name:	zell04.jpeg Views:	54 Size:	68.6 KB ID:	467808


Tocht even intimiderend, maar het went snel.

 

Attachments

  • zell01.jpeg
    zell01.jpeg
    55.2 KB · Views: 0
  • zell01.jpeg
    zell01.jpeg
    55.2 KB · Views: 0
Last edited:
Thanks! Gisteren naar EHBK voor een prebuy inspectie, ook een mooie vlucht. Zo jammer dat er niemand is om dit toestel mee te delen. Snap dat het veel geld is voor een hobby, maar dan heb je ook wat.

Laatste keer 'PGY established on the localiser' - Click image for larger version  Name:	image_1117.jpg Views:	2 Size:	50.3 KB ID:	467824

















Laatste keer 'PGY established on the localiser'?
 

Attachments

  • FD9D3B97-9F69-4648-9AE7-603F4F27CD34.jpeg
    FD9D3B97-9F69-4648-9AE7-603F4F27CD34.jpeg
    50.3 KB · Views: 0
  • FD9D3B97-9F69-4648-9AE7-603F4F27CD34.jpeg
    FD9D3B97-9F69-4648-9AE7-603F4F27CD34.jpeg
    50.3 KB · Views: 0
Last edited:
Back
Top