EFT European Flight Training

Onder JAA(Europese) regels moet je een PPL hebben voordat je aan de ATPL theorie begint.
Maakt niet uit welk land het PPL heeft uitgegeven
zolang het maar een ICAO lidstaat is.
 
Hi Imo,

Ok, bedankt. Dus als het schematisch gezien loopt het proces als volgt:

PPL > ATPL THEORIE (Waarbij je Frozen ATPL behaald) > CPL (voldoende uren maken) > ATPL unfrozen.

Of heb ik het verkeerd? Heb je enig idee of bij het Air Pilot Programma bij EFT ook het PPL inbegrepen zit? Ik zie het in iedergeval niet in hun schematisch overzicht, het begint namelijk met 34 uur DBO, daarna 15 uur SOLO en daarna begin je al aan ATPL groundschool, theorie neem ik aan.

Bedankt
 
imo apita said:
Onder JAA(Europese) regels moet je een PPL hebben voordat je aan de ATPL theorie begint.
Maakt niet uit welk land het PPL heeft uitgegeven
zolang het maar een ICAO lidstaat is.

Dit geldt voor modulair neem ik aan? Want met integrated haal je sowieso geen PPL en begin je met ATPL theorie.
 
JAAAPP11.jpg
 
Ik zit met een probleem, De ABN Pilotendesk strekt alleen leningen uit aan piloten in spe die een opleiding gaan doen aan een school waarmee zij een contract hebben. Ze hebben dat niet met European Flight training. Heeft iemand dit ook gehad? Hoe heb je dit opgelost?
 
Ik zit met een probleem, De ABN Pilotendesk strekt alleen leningen uit aan piloten in spe die een opleiding gaan doen aan een school waarmee zij een contract hebben. Ze hebben dat niet met European Flight training. Heeft iemand dit ook gehad? Hoe heb je dit opgelost?

Jups, Same problem here.

Ik zit op een Oostenrijkse vliegopleiding. Kreeg uiteraard niets los bij ABN. Maar goed ook, want die rente percentages zijn ronduit scheisse.

Eerste deel van mn opleiding heeft mn vader nog wel wat kunnen doen, maar nu zijn we bijna rond voor de rest van de opleidingsfinanciering met een Oostenrijkse bank.

Met betere rente percentages over het bedrag wat op dat moment geleend is, dus niet over de gehele lening en pas na een jaar na afronding van de opleiding verwachten ze dat je pas gaat aflossen. Nou ik kan je vertellen, dat kun je zelfs met een baan bij de appie betalen. Ongeveer 300-400 eu p.m. rente en je mag zelf bepalen wat je erbij aflost.

Er zit uiteraard een addertje onder het gras, namelijk dat je soort van borgstelling moet hebben van ouders o.i.d. Dit door middel van loonafschriften of als vaders of moeders ondernemer is cijfers van het bedrijf.

Nu is dit natuurlijk niet van toepassing bij een opleiding in Oostenrijk, maar de VS.

Deze constructie bij die Oostenrijkse bank gaat waarschijlijk ook toegepast worden op meer nieuwe studenten, wat het mogelijk maakt om ook voordelig je opleiding in EU te doen bij een school met goede reputatie.

Mocht je nog vragen hebben, dan mag je mij uiteraard PMen.

Gr,

V1
 
Integrated= Voltijd opleiding dus echt 5 dagen per week naar school
Modulair= Deeltijd opleiding(wel binnen de grenzen qua tijd ivm regels e.d.) hier ga je niet elke dag naar school maar misschien 2x in de week en de rest van de tijd werk je gewoon of doe je iets anders nuttigs met je vrije tijd.
 
Integrated= Voltijd opleiding dus echt 5 dagen per week naar school
Modulair= Deeltijd opleiding(wel binnen de grenzen qua tijd ivm regels e.d.) hier ga je niet elke dag naar school maar misschien 2x in de week en de rest van de tijd werk je gewoon of doe je iets anders nuttigs met je vrije tijd.

Ik wil even iets aanmerken in je post Q10. Dat modulaire gedoe heeft niets te maken dat je 'maar' 2x in de week naar de vliegschool gaat of bezig bent met de opleiding.. Je kan het zelfs veel sneller doen dan bij integrated. Lees je maar eens in op de Engelse airwork, er zijn mensen die de fATPL in een tijd van 8-10 maanden doen.. Maar dan ben je ook full-time bezig. Wat ik wil zeggen is, modulair doe je in modulen. Je bepaalt zelf het te besteden tijd.
 
Je hebt helemaal gelijk FTL :) Had het in alle haast opgeschreven maar jou uitleg is misschien duidelijker voor de mensen die helemaal onbekend zijn met het begrip modulair.
 
Back
Top