Easyjet en Metz?

capt. Kebab

New member
Ivm aanhoudende geruchten in de LUXse pers, vakbonden etc zou ik graag weten of mensen van Easy hierover iets gehoord zouden hebben? En wordt het dan een vaste basis of onderdeel van het routenetwerk, oid?

Bij voorbaat dank.


PS In één publicatie wordt zelfs de combinatie Metz/EZY als de doodssteek voor Luxair aangekondigt. RYR in Hahn was nl al het begin...
 
Het is voor het eerst dat ik iets over Metz hoor eigenlijk.
Basis in Marseille is op dit moment een hadnekkig gerucht (ook in Frankrijk gaat dat gerucht) maar de geschiedenis heeft uitgewezen dat juist geruchten nooit waar blijken te zijn.
De mannen uit Luton zitten dichter op het vuur misschien dat zij iets weten...
 
Hier baseer ik eigenlijk de vraag op. Hoorde al geruime tijd het gerucht. Nu een "officieel" document (in het Duits, onder kopje "Killer Low Cost".

Maar ja, niets zo veranderlijk als de luchtvaart. Misschien dat ze bij EZY ooit eens zijn wezen scouten op Metz. Alles is mogelijk.
 
Heb eens iemand op de jumpseat gehad die over dit soort zaken gaat in Easy. Voor zover ik begrepen heb schrijft Easyjet ieder jaar een tender uit waar luchthavens in europa op kunnen reageren. Een paar eisen die easyjet stelt zijn bijv. mogelijkheid tot het maken van 25 min turnaround, een groot verzorgingsgebied en de mogelijkheid tot het baseren van een aantal vliegtuigen. Veel luchthavens reageren hierop maar slechts een klein aantal komt daadwerkelijk in aanmerking. Metz zou heel goed in het rijtje passen dus wie weet.

Toen Schiphol onlangs zijn low cost pier opende stond er een artikel in het NRC waarin gezegd werd dat easyjet wederom in onderhandeling zou zijn met schiphol over basering van toestellen en zo blijft er altijd een voedingsbodem voor geruchten. Toen onze CEO onlangs in DTM was heb ik hem hiernaar gevraagd. Interesse in AMS is er altijd geweest maar ze zijn gewoon te duur op het moment. Datzelfde geld voor BRU. Sprak laatst ergens een FO van AXXIS (een kleine franse club) die in MRS gebaseerd is en die vertelde me dat er daar geruchten gaan over een MRS basis. Er komen dit jaar weer veel nieuwe 319's (geen idee trouwens wie die dingen gaan vliegen....) bij dus wie weet.
 
Van een betrouwbare bron in STN (mee gesproken tijdens een van die strontvervelende airport-standbys): Split, Bordeaux, Moskou, Marokko. Maar dat zou alleen maar gaan om bestemmingen, niet als nieuwe bases.

Cheerio


PS. Cb wat vind je van de foto van Esteban??:grijns::grijns:
 
Bij LG waren ze al bang geworden. RyanAir op Charleroi en Hahn, de TGV naar Parijs en dan volgens het gerucht Easy op Metz.
 
nieuwe EZY bestemmingen

nieuwe EZY bestemmingen

Confirmed: Marrakech, Istanbul, Rijeka. Vanaf LTN, LGW en BSL.
 
Back
Top