EASA examiner

Eagle-Eye

New member
Beste vliegers,

Ik heb een dringend verzoek voor meer info en ervaringen.

Betreft het volgende: Ik heb een EASA licentie, met A320 rating. Deze is helaas net 3 maanden verlopen. Ik woon op de Nederlandse Antillen en ben net aangenomen bij een maatschappij. Zij gaven voorheen aan dat het geen probleem was dat mijn licentie is verlopen, want met een aantal recurrency sessies extra kon ik gewoon een lokaal brevet aanvragen met de LPC check + mijn verlopen licentie.

Dit blijkt dus helemaal niet het geval. De luchtvaart autoriteiten willen een geldig EASA license, met rating valid. Deze omzetten en vervolgens de recurrency nogmaals doen in een FAA sim center.

Is er iemand of kent er iemand een EASA gecertificeerde TRI/TRE in Florida e.o.? Of heeft er iemand tips hoe ik dit het snelst/goedkoopst kan doen?
Hoe het er nu naar uitziet moet ik heel snel naar NL, LPC doen, wachten op licentie in NL, terug, lokaal antilliaans brevet aanvragen en dan nogmaals een recurrency doen in Miami.

BVD, Eagle-Eye.
 
Je stelt het te makkelijk. Je kunt een (EASA)rating die (meer dan 3 maanden) verlopen is niet middels "slechts een LPC" weer geldig maken. Er is sprake van een renewal (hernieuwde afgifte) en niet van revalidation. Wat je zult moeten doen is je tot een ATO wenden (uiteraard met een A320 module) die je dan zullen evalueren, al dan niet middels een simsessie. Ze stellen dan een trainingprogramma op (welke ten minste twee trainingssessies zal moeten bevatten) dat je zult moeten volgen. Na het volgen van dit programma stellen ze een zogenaamd "course completion certificate" op waarmee je vervolgens je profcheck kunt doen waarna je rating weer valid is. De (veelgehoorde) opmerking "geen probleem dat je rating verlopen is" gaat nimmer op en het is altijd een kostbaar verhaal deze weer geldig te maken.

Google maar eens op: informatieblad hernieuwde afgifte verlopen klasse-, type
bevoegdverklaring
 
Dank D´n daldeër!
Ik heb 2 trainingssessies met daarna mijn LPC ingepland.
Dan is alles weer geldig en kunnen de buitenlandse autoriteiten mijn license overnemen op equivalent basis.
 
Back
Top