EAA mogelijkheden

PilotinCommand

New member
Hallo,

Ik zit in m'n laatste jaar Technische Bedrijfskunde aan de Hoge School Zuyd en ben mijn vliegdroom in al die 4 jaar nooit vergeten. De NLS had sinds jaar en dag mijn voorkeur, maar nu zei aan het verhuizen zijn lijkt mij dat de stabiliteit van de school niet echt ten goede komen.

Ik ben dus eens gaan praten met EAA, en wat daar vertelt werd trok mijn aandacht. Ik heb in het gesprek flink wat informatie en voordelen van de opleiding te horen gekregen. Vooral de persoonlijke benadering, het prijskaartje en het buitenlandse traject in Madrid trekt mij erg aan.

Voor zover ik begrepen heb bied EAA geen volledig geintegreerde ATPL opleiding aan, wat de NLS wel doet bijvoorbeeld. Zitten hier consequenties aan?

Kan iemand mij eens inlichten over zijn ervaringen, voordelen, nadelen etc. van EAA?

Alvsat bedankt,

Pilot in Command
 
Je bent heel stellig over die persoonlijke benadering. Heb je zelf ervaringen of voorbeelden bij EAA?

De zoekfunctie heb ik al vaker geprobeerd, ik zoek nu wat antwoorden die wat meer op mijn situatie zijn toegespitst.
 
Hoi,

Ik ben zelf niet bekend met EAA. Uit het gesprek kwamen bepaalde voordelen naar voren. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de voordelen van EAA zijn.

Ik ben benieuwd

mzzl
 
Bron informatie: http://www.pilotenopleiding.nl

Wat ik als voordelen beschouw t.o.v. de NLS zijn o.a:
- het prijskaartje wat € 20.000 lager uitvalt als de NLS namelijk € 85.500 (inclusief woonruimte).
- het aantal vlieguren bedraagt 170 uur
- het aantal simuren bedraagt 141 uur
- het afwisselen van theorie en praktijk
- zoals ik al zei is het in Madrid wat mij persoonlijk aantrekt
- de EAA klas bestaat uit meerdere nationaliteiten, waarvan wel een aantal Belgen en Nederlanders
- ik heb gesproken met mevrouw Piatkowski (directeur van EAA) en uit haar enthousiasme en betrokkenheid bleek genoeg waarheid te zitten wat betreft die persoonlijke benadering en begeleiding. Bovendien zat er een oud student bij die uit eigen ervaring zijn verhaal kon doen naar mij toe.
- begeleiding na de opleiding in diverse vormen.
- Het bedrijf is klein waardoor kleine klassen naar Spanje gestuurd worden.

Dit was even een greep uit wat ik zo als voordelen beschouw. Ik moet zeggen dat ik heel erg verrast qua mogelijkheden bij EAA en de betrokkenheid van de begeleiding.

Ik weet alleen nog niet of de opleiding van EAA gezien wordt als een volledig geintegreerde ATPL opleiding aangezien de MCC cursus op de A320 sim als extra cursus wordt aangeboden (dit zit overigens wel in die €85.500)

Mvg,

PiC
 
Hoi PIC,


Ik denk niet dat deze website de juiste plaats is om de juiste informatie te bekomen.

Het beste is om te praten met studenten die er gestudeerd hebben. Daartoe biedt EAA voldoende mogelijkheden denk ik.

Als je wilt kan je me altijd een PM sturen.
Ik heb goede ervaringen met EAA.

Groet

S-tail
 
Hoi PIC
Ik ben net klaar hier bij AeroMadrid. Ben erg tevreden over de hele opleiding. De opleiding is integrated en niet modulair. De A320 cursus is gewoon onderdeel van de opleiding. De MCC vindt plaats op de Beechcraft 200 sim en daarvoor met 20 uur op de Beechcraft 1900 sim. De A320 cursus is een jet orientation course. Wij hebben de typerating theorie gedaan en de gehele typerating syllabus in een korter tijdbestek. Als je vragen hebt moet je me maar een PM sturen.
saludos
S.
 
Hoi Pic,

Ook ik heb mijn opleiding bij Aeormadrid gedaan en werk nu als captain bij Spanair op de A320/A321.
ook mijn Typerating daar gehaald.

Geen idee hoe het nu is maar ik heb 0,0 hulp gehad bij het vinden van mijn eerste baan (en ben erg blij dat ik de school ook niet nodig had). De opleiding zelf is mij goed bevallen, er was een goede afwisseling van theorie en praktijk en profesionele begeleiding tijdens de opleiding.
Madrid is een leuke stad maar de plek waar het vliegveld gevestigd is (cuatro vientos) is wel een gat op zich.
Materiaal was ook goed, kisten waren in topconditie instructeurs waren ook OK.

Moch je nog vragen hebben stuur maar een PM.
Moet zo nog de lucht in, even een op en neertje naar de Gran Canaria (laatste nachtvlucht van dit jaar)
 
Even een paar opmerkingen van mijn kant

- de EAA klas bestaat uit meerdere nationaliteiten, waarvan wel een aantal Belgen en Nederlanders

--> Wat is hiet het voordeel van?

- ik heb gesproken met mevrouw Piatkowski (directeur van EAA) en uit haar enthousiasme en betrokkenheid bleek genoeg waarheid te zitten wat betreft die persoonlijke benadering en begeleiding. Bovendien zat er een oud student bij die uit eigen ervaring zijn verhaal kon doen naar mij toe.

--> Tuurlijk is deze vrouw erg enthousiast. Jij betaald haar salaris. Elke directeur is enthousiast. En wat betreft die leerling....Die is speciaal gekozen om daar te zitten. Vraag haar op een lijst van alle AFGESTUDEERDE leerlingen en bel hun eens over de in jou oger erg goede nazorg. IK weet zeker dat je die lijst niet krijgt

- begeleiding na de opleiding in diverse vormen.

--> Wat voor begeleiding is er dan. Dingen beloven kan iedereen. Maar wat hebben ze daarwerkelijk voor studenten gedaan. Het helpen maken van een brief en CV is in mijn ogen geen nazorg.


Dit was even een greep uit wat ik zo als voordelen beschouw. Ik moet zeggen dat ik heel erg verrast qua mogelijkheden bij EAA en de betrokkenheid van de begeleiding.

--> Wat zijn dan die mogelijkheden die EAA zo speciaal maken


Na de opleiding
De meeste (oud-) studenten komen direct na het einde van de basisopleiding in aanmerking voor een baan als vlieger in Europa. Zo vliegen onze afgestudeerden o.a. bij maatschappijen zoals KLM exel, Denim Air, Tansavia, Lufthansa Cityline en Tyrolean. Mocht u om wat voor een reden dan ook niet meteen in aanmerking komen voor een baan , dan kunt u een vervolgprogramma volgen. U blijft dus altijd actief als vlieger.

Vervolgopleidingen
Mocht de arbeidssituatie zo zijn dat de luchtvaartmaatschappijen aanvullende uren wensen, dan heeft EAA hiervoor de volgende mogelijkheden:


* Voorbereidingsklassen voor de selectie van Lufthansa-Cityline
* Instructeursopleiding bij Aero Madrid
* Stage programma bij een Duits luchtvaart bedrijf,
500 vlieguren twin-turboprop op Metro 2 en 3, of B-1900.
(U vliegt hier dan in een commerciële omgeving als volledig co-piloot)

Ook hier moet de knip weer getrokken worden


Even ter info. Ik ken EAA zelf niet maar wil wel voorkomen dat directeuren met mooie praatjes studenten het allemaal mooier voorschotelen dan het in werkelijkheid is. Een eerste baan krijgen is momenteel erg moeilijk en in nederland bijna onmogelijk. Waar het allemaal om draait.....welke school kan je aan een job helpen?

Zo'n course op een A320 is geen garantie dat een maatschappij met A320 je eerder zal aannemen. Je moet tenslotte de course helemaal opnieuw doen en er zullen ook genoeg mensen met paar 1000 uur turbo / jet op die job solliciteren

Succes allemaal
 
Last edited:
hoi
EAA is slechts agent van AeroMadrid en verkoopt het produkt van AeroMadrid. Je hebt met EAA ook niks te maken als je hier bij AeroMadrid zit. Je moet dus naar het produkt (prijs/kwaliteit) van AeroMadrid kijken. En dat is in mijn ogen zeer goed. AeroMadrid belooft geen baan en ook geen hulp bij het zoeken naar een baan. Al kunnen ze je tijdens de opleiding wel evt. vertellen dat je instructeur daar kan worden, maar dit heeft niks met het produkt te maken uiteraard.
Die A320 course is inderdaad absoluut geen garantie. Dat pretenderen ze ook niet. Je wordt echter wel blootgesteld aan het typerating niveau en de evaluatie vormt een goede indruk voor jezelf en evt. werkgevers over je kennen en kunnen. Het is gewoon een goede ervaring. Zeer zeker voor je eigen ontwikkeling. Het is niet essentieel want je MCC certificaat wordt uitgegeven op basis van de beechcraft 200 course die je doet.
Ik ben hier net klaar en moet zeggen dat ik heel tevreden ben. (Zelfs voor een Hollander die altijd wel wat te zeiken heeft.)
Het enige wat misschien nog niet zo sterk ontwikkeld is, is de naamsbekendheid en reputatie van AeroMadrid buiten Spanje. Ik zat in de eerste Engelstalige klas dus die verantwoordelijkheid zal voor een deel gaan liggen bij mij en mn klasgenoten. AeroMadrid is voor degene die het niet of nauwelijks kennen: de grootste school van Spanje, en naar mijn weten de oudste. De opleiding staat hoog aangeschreven in Spanje, en de relatieve prijs is er ook naar. (namelijk 150%-200% van de prijs van Spaanse FTOs). Op Nederlands prijsniveau is dit nog steeds een stuk goedkoper dan.
AeroMadrid timmert trouwens goed aan de weg nu in China, waar zij in samenwerking met de HNA group een ab-initio school gaat openen. Het gaat om 300 leerlingen per jaar die worden opgeleid voor China Xinhua Airlines, Chang'an Airlines, Shangxi Airlines, Deer Jet Company en Yangtze River Express. Van ab-initio tot 737NG.
Als jullie vragen hebben hoor ik het wel.
saludos
S.
 
Daar wil ik me wel even bij aansluiten. Ik heb de MCC bij AeroMadrid gedaan (B200) en dat was helemaal top.

Destijds (2001) waren de instructeurs allemaal ervaren Iberia captains en copiloten. Ik heb er echt veel geleerd, moet ik zeggen.

Uw dumper
 
Markt voor vliegers is op dit moment zeer slecht, bij ons hebben ze iets van 10 vliegers aangenomen dit jaar voor de MD series.

Collega's van de MD zijn dit jaar bij ons op de bus komen vliegen en sommige zijn met pensioen gegaan of naar de SAS op een grotere jet.
 
Speedy,

Wat was de ervaring van de mannen die op de MD zijn aangenomen? (puur om een aanname schets te geven aan de werkelozen onder ons)

Regards,
FD
 
Goede vraag, om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet omdat eisen van tijd tot tijd bij ons kunnen veranderen. Wat ik aanneem is dat deze mensen net van de Aeromadrid komen.

Ikzelf vlieg al 3 jaar bij deze club, maar wil de eisen wel even navragen vammiddag.

Ikzelf ben begonnen met 250 uur ME en ik had een typerating voor de airbus A320.
 
Om terug te komen op mijn vorige post.

zijn via Aeromadrid binnen gekomen met:
250 uur ME (niks veranderd dus met 3 jaar terug)
ATPL + MCC en typrerating (ze hebben via aeromadrid in samenwerking met Spanair een MD cursus gevogld.)
 
Uitzonderingen bevestigen de regel...

Of jij hebt een padre...., leer mij Spanje kennen!
 
Nee, chief fligt officer van JKK was mijn buurman, maar heb gewoon net zoals iedereen selectie moeten doen hoor!!! Daarnaast heb ik voor mijn vliegcarriere al bij Spanair gewerkt, eerst op OPS, jepessen op orde brengen, daarna PLF eerst in BCN daarna MAD tijdens de studie bij Aeromadrid + typerating, daarna selectie gedaan zoals gezegd en aangenomen en na 3 jaar bevorderd tot Captain.
 
Back
Top