EAA - ervaringen

zomerkoning

New member
Ik ben net een tijdje afgestudeerd HBO en ben me nu aan het orienteren naar de verschillende vliegscholen. Ik heb veel goede en slechte dingen gelezen over EPST, NLS en de KLS.

Ik kwam een tijdje geleden toevallig langs de site van EAA en vroeg me af wie er allemaal recente ervaring heeft met deze onderneming? Met name over de opleiding, de begeleiding vanuit Nederland en eventueel de hulp naar het zoeken naar een baan na de opleiding.

Alvast bedankt.
 
Ik weet dat deze instantie vroeger nogal opschepte over hun "connecties" met cityline, crossair en vooral met air exel! Van de 1e beide bleek niets waar te zijn waardoor ze niet wisten hoe snel ze deze praat van het internet moesten halen, en bij de laatste konden sommige ex-leerlingen van eaa een interview krijgen, waarbij ze door exel verteld werd dat ze een behoorlijke zak geld mee moesten nemen om daar aan het werk te kunnen komen. Ik vraag me af of ze nu nog steeds over die "goede contacten" met exel lopen op te scheppen. Succes!

Cheers!
 
HOI
de vraag zou je niet zozeer over EAA moeten stellen, maar over AeroMadrid. EAA is slechts een agentschap dat een opleiding verkoopt van AeroMadrid. Het biedt in mijn ogen geen extra waarde, maar is wel de enige manier om als Nederlander bij AeroMadrid te geraken.
AeroMadrid is een goede school, ben erg tevreden over inhoud en kwaliteit. Relatief onbekend buiten Spanje, omdat ze pas sinds 2 jaar Engelstalige ab-initio klassen hebben. In Zuid-Europa de grootste school. Heb er zelf mn opleiding gedaan (met succes overigens :p: ) Ik denk dat het een goede keuze is. Ik weet niet wat de prijs nu is, maar bij mij scheelde het toch al een 30k euro. Nazorg hoef je niet te verwachten vanuit Nederland. AeroMadrid biedt hun betere studenten tegenwoordig wel een contract aan op de ATR bij SwiftAir (DHL ofzo). Typerating wel zelf betalen geloof ik en daarna een normaal salaris.
Je moet trouwens wel beseffen dat hulp bij het zoeken van een baan weinig waarde heeft. Als je geen baangarantie op papier hebt, dan heb je er eigenlijk niks aan. Mijn advies is: doe een lekkere goedkope opleiding zonder in te boeten voor kwaliteit, door daarna geld over te houden voor een typerating met lijnuren erbij OF een typerating met baangarantie (dat laatste heb ik gedaan). Zekerheden kan je zelf creeren, en dat is net wat je nodig hebt. Ik denk dat als je het bovenstaande in acht neemt, dat je met AeroMadrid een goede keuze maakt. Als je vragen hebt over de opleiding of iets anders, schroomt niet!!
Gr.
S.
 
Back
Top