Duur kopje koffie? Avherald report klm 777 diversion.

Mmo

New member
Incident: KLM B772 near Atlanta on Jan 8th 2017, water leak into avionics

By Simon Hradecky, created Monday, Jan 9th 2017 21:05Z, last updated Monday, Jan 9th 2017 21:07Z
A KLM Boeing 777-200, registration PH-BQI performing flight KL-624 from Atlanta,GA (USA) to Amsterdam (Netherlands) with 325 people on board, was climbing through FL360 out of Atlanta when the crew declared emergency reporting a water leak into the avionics and decided to return to Atlanta. The aircraft dumped fuel on the way back and landed safely on Atlanta's runway 27R about 30 minutes after stopping the climb. After landing the crew advised no further assistance was needed and taxied to the apron.

A passenger reported the crew indicated they were faced with multiple error messages on their displays.




Daarom geef je het kopje koffie langs de ramen aan, niet over de center pedestal.
 
Nee laten we het er dan over hebben of die lekkage plaats vond in de cockpit of in de aviobay. Of laten we het er over hebben of hier een technisch probleem of een menselijke fout aan ten grondslag lag. Nee, laat maar, laten we gewoon de crew afbranden.

Edit: ik zie dat je wel de tijd neemt om de scherpe randjes uit je vorige post te editen. Das dan in elk geval iets zullen we maar zeggen.
 
Last edited:
Duur kopje koffie? Avherald report klm 777 diversion.

Laten we het er op houden dat 'jumping to conclusions' in ons vak niet zo snugger is. Zowel in de operatie als in de evaluatie.
 
Ben ook wel eens omgekeerd vanwege water in avionics. 60 ton peut eruit want het sneeuwde hard. Dat was ook wat het probleem veroorzaakt had, besneeuwde lading.
 
Ok, ik hap;
Op welke andere manier krijg je water, of welke andere vloeistof dan ook, in je avionics in een 777?
En het antwoord is zeker niet sneeuw in je cargo ruimte.
 
Ik wil nog altijd weten waar die koffie vandaankomt. Zelfs als die voortijdige conclusies kloppen dan kan het toch net zo goed een gin-tonic geweest zijn of Red Bull of wat dan ook?
 
Goeie vraag.
Ik spekuleer natuurlijk, maar ik dacht zo..
In mijn ervaring drinkt men 75% van de gevallen koffie in de Cockpit.
(Rest: thee, cola en water) Nederlanders houden wel van een kopje koffie...
Nu denk je; 'ja maar, ze zeiden water tegen atc', klopt, maar als je koffie dumpt op de avionics end je declareerd een emergency, dan zeg je toch 'water', anders weten ze gelijk dat het jouw eigen fout was, incriminating yourself.
Water zit in de fles, met een dop, dus dat gaat minder gauw om.

Je vroeg erom...

:)
 
Wat een kansloos gezever.
Het lijkt het reactiegedeelte van de AVH wel.

Gewoon even wachten tot de feiten en niet "jump to conclusions" zoals NfS terecht opmerkt.
 
We kunnen natuurlijk ook met zijn allen zeggen dat Mmo een grap maakte en dat we er allemaal om kunnen lachen omdat het zo herkenbaar is.
Kreeg zelf een keer een opmerking van mijn Kappie omdat ik mijn emmertje cola op de center pedestal had gezet.
Daarna op de vloer gezet waar ik 'm natuurlijk binnen een minuut omgeschopt had.
Goed back on topic, KLM terug met water in de avionics......:haha::haha:
 
Zijn er inmiddels meer feiten bekend? Is de kist nog steeds grounded, weet men inmiddels waar het vocht vandaan kwam en onderzoekt NTSB dit incident?
 
Back
Top