Dutchbird overgenomen

Status
Not open for further replies.
Bongile,

Mijn “tongue in cheek” opmerking voor wat betreft de P.R. afdeling is blijkbaar niet overgekomen zoals bedoeld, uw reactie in uw tweede posting in acht nemende.
In retrospect echter, na uw derde posting, vind ik mijn knipoog zo gek nog niet.
Mag ik citeren uit uw posting van 15/10/2004, 19.24 hr.?

“Juist omdat Dutchbird problemen ziet aankomen, zijn ze in voor een overnamegesprek”

Hoe komt u aan die wijsheid? Als u nu blijf volhouden dat u slechts een buitenstaander bent, met een vage kennis die sinds kort bij Exel werkt, mag ik dit toch een knap staaltje van “hinein interpretieren’ vinden.

En, zoals het een goede spindocter betaamt, loopt u in uw posting van 15/10/2004. 15.27 hr. een beetje gemakkelijk over een aantal disposities heen.

Daarom, voor de goede orde, kunt u ons laten weten of, wel of niet, dat,

1. Dbird is overgenomen , ja of nee.
2. DBird moest verkopen, anders hadden ze het eind van het jaar niet gehaald.
3. HXL alleen geen bestaansrecht had.
4. AEG nu met een over zichzelf afgeroepen identiteits/productie crisis geconfronteerd is.
5. Dat het concurerend vermogen van de group op drijfzand gebaseerd is.
6. Dat het begrip, catchment area, op het HXL kantoor eerder associaties oproept met een kroeg vol lekkere meiden.
7. HXL ownership nog moet beginnen aan de cursus airline economics 101.
8. U ons van repliek blijft dienen.

As always,
With best regards,
Art
 
Oorspronkelijk gepost door Bounty 53
Even wat anders..... klopt het dat exel 4 737´s heeft geleased ? Zo ja, waar komen die te vliegen ? En hebben ze daar crews voor ?
Heb vorige week ergens iets gelezen (lekker betrouwbare bron) dat in ieder geval 2 van de 737's tussen de Caribbean en de USA gaan pendelen.

Bron ondertussen gevonden: Persberichten EAG
 
Last edited:
Hallo Art,
nou even rustig want U gaat wel erg hard.
Een overname is pas rond als er na de LOI overeenstemming is.
Alles wijst erop dat HXL of EAG wil doorpakken, maar het mot nog wel ff gebeuren. Geduld is een schone zaak!
Wat Dutchbird betreft: je laat je bedrijf toch niet overnemen als je een lekker rendement maakt? Of zie ik dat verkeerd.
Ik kan niet beoordelen of DB het eind van het jaar niet gehaald zou hebben. Ik werk daar niet en kan daar dus geen oordeel over hebben.
HXL heeft wel degelijk toekomst. De vluchten zitten vol. De crew is zeer gemotiveerd en de klanten zijn over het algemeen tevreden.
Punt 6.7 en 8 ; loeilijk of gewoon niet te beoordelen. Nogmaals ik ben geen insider maar met een beetje ........................ kom je een heel end.
Art, ik waardeer je berichten zeer.
Helaas voor deze discussie, maar goed voor mij, ik ga 2 weken met vakantie maar daarna praat ikgraag verder met U allen.
Tot dan!

Groet,
B
 
Hé Bounty,

Ik las wel eergisteren in een luchtvaartblad (niet zijnde flight) een heel klein artikeltje dat de Exel-group aan het onderhandelen was over twee ex-Swiss MD-11's voor de antillen-route.. de 767 zou dan verdwijnen.
 
@CB
Ze zijn niet op zoek naar de MD-11, wel nog naar een paar 767's (dit volgens de blog van EdV)
 
Ik denk dat Bongile wel een insider is binnen DBR of EAG (of in ieder geval heeft hij een bron in 1 van deze twee tokos).

Ik was een beetje verrast dat er slechts een LOI (letter of intend) is tussen dbr en eag. Uit al die persberichten en posts op dit forum was ik in de veronderstelling dat de overname definitef was.
Als er sprake is van een LOI, betekent dat er een intentieverklaring ligt, dat er nog een aantal uit te zoeken zaken zijn en dat alles "pending final approval board" is.
Dus het is afwachten of de LOI omgezet gaat worden in een definitief akkoord.
Wie weet hier meer van??
 
Oorspronkelijk gepost door PHEHEH
Wie weet hier meer van??

I do but at present I'm not prepared to share any details.

Things are changing faster than I can post - don't believe everything you read in the papers.
 
19 of 77

Jouw antwoord zegt mij genoeg. Normaal ben je veel opener in je geven van meningen en info. dus .......

Ik denk dat er nog verrassende wendingen komen.
Het zou zo maar kunnen zijn de overname niet doorgaat.
Of ben ik nu wel een hele grote stoker!?!?
 
Natuurlijk is Bongile een insider, laat u door een beetje draaikonterij niet van de wijs brengen. In de beste spindocter tradities wordt langs/om mijn vragen heengelopen. Antwoorden zijn er niet.

Ik begrijp best dat personeel van Dbird op dit board wat prudent moet zijn met het geven van aanvullende informaties en dat 19 of 77 zijn mening even voor zich houd. Overigens merkt pheheh terecht op dat een goed verstaander maar een half woord nodig heeft.

Heb intusen de weblog van Erik nog even bezocht in verband met de laatste nieuwtjes.
En zie, WINAIR is overgenomen. Maar we moeten natuurlijk nog wel even veertien dagen wachten tot Bongile terug is om the horen hoe en wat precies.

19 of 77
Agree with you, operational 737/400 is not good choice. Wonder which expert came up with that idea.

Cheers
Art
 
De -400 is inderdaad een rare keuze. Dan is de A320 veel en veel goedkoper om te opereren. De 737NG en de A320 liggen qua brandstofverbruik veel dichter bij elkaar en dan kan ik me nog voorstellen dat ze voor Boeing kiezen. Dat zou jammer zijn want ik wil niet meer terug naar dat ding! :radar:
 
Denkt iemand dat wij 'Turbo-jockeys' nog een kans krijgen door te stromen naar HE, of DB, zonder loon in te leveren en NOG eens te betalen voor een type ???

Ik lijk wel gek nog meer geld in vliegen te steken. 1,5 ton vind ik al een aardig slok...
 
The New Reality

The New Reality

Oorspronkelijk gepost door FL000
Denkt iemand dat wij 'Turbo-jockeys' nog een kans krijgen door te stromen naar HE, of DB, zonder loon in te leveren en NOG eens te betalen voor een type ???

Ik lijk wel gek nog meer geld in vliegen te steken. 1,5 ton vind ik al een aardig slok...

I'm afraid 45 and 2 is the New Reality unless you're already type rated.

Transferring between various "Exels" is something for the VNV to address.
 
Het lijkt erop dat de overname van Dutchbird niet doorgaat als ik zo de weblog van Erik bekijk. Of lees ik niet goed tussen de regels door?
Gr
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top