Dragonair MAN base to close

F

fdf$d

Guest
HI,

De KA base in MAN gaat dicht, vliegers hebben 2 keuzes. of redundancy of naar HKG op de bus.
helaas niet de optie om over tegaan naar CX...
 
update,

na overname door CX hebben we een paar opties voorgelegd gekregen.
- KA cargo MAN blijven
- Airbus HKG based
- vertrekken

of
-MAN based blijven en overgaan naar CX cargo.

de meesten en ook ik hebben de laatste optie gekozen, vlieg nu dus de -400 voor CX. omscholing is bijna compleet.

deze sluiting is jammer voor de jongens die gekozen hebben om KA te blijven, het schijnt om rond de 25 man te gaan.
Op het moment is de optie voor hen om in MAN te blijven en naar CX te gaan niet aanwezig dat vind ik zelf jammer

k.

moet al per eind januari gebeuren
 
die optie CX-cargo en in MAN blijven lijkt me toch zo slecht nog niet voor je , of zitten er weer van die Hongkongese haken/ogen/stroppen aan dat verhaal?
 
minder pieken en meer werk...hahahaha

de overgang naar CX had wat haken/ogen,bv voor captains een rapid command course.., geen senioriteit, onder op de lijst.
dus voor de aankomende 30 jaar geen biddingpower

maar,moet zeggen tot nu valt het allemaal mee.

ps CX en KA gaan wat kisten aan de kant zetten
 
Dus als ik het goed begrijp zijn (bijna) alle KA captains gelijk naar captain CX cargo gegaan? Hoe is dat gevallen bij CX cargo mensen die op een upgrade zaten te wachten?? En hoe werkt het dan precies als je can CX cargo naar de CX pax vloot wilt?
 
simpel

voordat ka vliegers bij cx begonnen, heeft iedereen de kans binnen cx gekregen om capt te bieden based MAN. maar fo pax vloot HKG betaald beter..

pax vloot,
op volgorde van senioriteit bieden voor een pax vloot vacature. dus die pax vloot zie ik de aankomende jaren niet.

nog niet iedereen is overgestapt, ik zelf was een van de eerste van KA 400 naar CX 400. er moeten nog 30 captains volgen en 50 fo s.
 
Ach Kliko,

Is toch allemaal het zelfde je krijgt nog steeds het geld niet op toch.
Zie je vanaf half Jan wel op de lijn.
Vrouwtje vond wel dat je een bolle ui hebt gekregen.
Maar ja je kent vrouwtje hé, lekker recht door zee.

Groetjes aan D en N

Janus
 
simpel

voordat ka vliegers bij cx begonnen, heeft iedereen de kans binnen cx gekregen om capt te bieden based MAN. maar fo pax vloot HKG betaald beter..

pax vloot,
op volgorde van senioriteit bieden voor een pax vloot vacature. dus die pax vloot zie ik de aankomende jaren niet.
Is het nu niet UFO scale voor de pax en cargo fleet? Of is het puur de expat benefits in Honkers, waardoor je meer poen krijgt?
 
captains zitten op de cargo payscale en vliegen dus alleen freighters, training is wel op de pax
Fos zitten op unified, en die vliegen dus pax en freighters.

meer poen in HKG, waarom?
- hoger basis salaris
- house purchase scheme, zij betalen hypotheek, jij mag huis houden
- child education allowance, bedrijf betaals 90% school.
- travelfund, je krijgt geld om terug te reizen naar je thuisland met de familie. krijgt die knaken 1x per jaar gestort. maakt niet uit of je het doet of niet.

k.
 
meesten in HKG zijn beide..
maar de oasis gasten hebben ze HKG freighter based aangeboden met vermindert/geen housing
 
Hey Kliko, ben je overgelopen naar "The Dark Side"? Ik weet nog dat we in de Gaybar de CX mannen in de taai zaten te trappen. En let wel, pinda's zijn om te eten. Zie je later!!
 
vergeet ik nooit meer..

die maat van je die amerikaanse marinier, wilde een emmer volle lowenbrau s naar de bar gooien..
gelukkig en met gevaar voor eigen leven hebben we toen de volle flessen kunnen redden
chino de hele avond op het schijthuis!!! daarna chino dagen in het ziekenhuis in narita!
de hele avond poolen en hijsen totdat we allemaal omvielen!!
holy shit, lijkt wel een eeuw geleden.

en idd dark side nu, had weinig tot geen keus, wilde in eu blijven!

ciao
 
Back
Top