Dragon Air zoekt weer mannen voor 747

Pornokoning

New member
He kliko,

Ik zag voor het eerst sinds tijden weer een advertentie van de draak want ze zoeken FO's voor de cargo divisie based in Manchester. Ik dacht dat ze een hoop mensen in file hadden? Of nemen er een hoop de benen nu iedereen in de UK ook belasting moet gaan betalen?

Heb je in de tussentijd al uitgezocht of je geen kwijtschelding kan krijgen van UK Tax via de non-resident regeling?

GRT PK
 
iedereen springt overboord,

vooral de engelsen die 20+ jaar bij CX of KA hebben gezeten, hun naam wordt bekend gemaakt aand de HRMC en kunnen dus flink gaan betalen.

Voor mij gaat het waarschijnlijk betekenen dat ik alleen maar NHS moet gaan betalen, wat toch weer een extra 11% extra is. en idd non res tax
Btw op het moment is eea uitgesteld tot april 2008.

WAAROM DENK JE DAT ER EEN ADVERTENTIE STAAT IN DE FI? kunnen geen goede mensen krijgen en diegene die ze hebben aangenomen bakken er nix van in de sim en op de lijn, kliko moet weer babysitten. en ik ben allergisch voor stress in the wheelhouse. hoorde sinds tijden weer een FE tekeer gaan over FOs die er weinig van bakken. en die gasten hebben geen windowseat dus of je wil of niet die mannen laten hun mening horen!!

de classics gaan minimaal mee tot 2011 dus als je ooit nog eens een command eruit denkt te slepen heb je het mis. dan gaan alle capt van de classic naar de 400 gevolgd door een integratie met CX cargo en je zit zo jaren rechts
de mensen die KA target als toekomstige werknemers hebben meestal en baan als capt op minimaal 73 of 320 of FO jet tijd op groter jet. en hebben het dus al redelijk goed. nu is KA aan het afwijken hiervan en zien we gelijk het resultaat in training maar ook op de lijn.
Is nu collectief aan de bel getrokken, ie payrise, meer vrij rostering agreement en meer van dat

MAAR, wil je veel vrij en een relatief easy job met een goed salaris is KA mischien wat voor jou. op de 200/300 of 400 er is geen training bond en je krijgt gelijk je volle salaris
wil je een snel comand kan je het vergeten moet je niet bij KA zijn op de 747

k.
 
Hoi Kliko,

Ff een vraagje nav je posting:

Hoeveel jaar is voor jou een:

Snelle command B747? En een normale c.q. langzame?

Grtz Winglet
 
Jo,

snel 6 maanden-3 jaar, zoals het de laatste jaren is geweest, moet wel 5000 uur totaal hebben om capt te worden.
voor mij was het 3 jaar, had geen 5000 uur totaal, heb mn upgrade met 4800 ur gedaan
3 jaar tot 15 jaar vind ik langzaam, let wel het gaat over de 747, ik weet ook dat dit de normale tijden zijn bij andere maatschappijen. maar wij hebben aleen 747s in MAN

er is net weer een Nler klaar met zn upgrade is ex easyjet die heeft er net over de 3jaar over gedaan.
In april 2008 weten we precies hoe/wat met de Tax in de UK etc.

de upgrade tijd voor iemand die nu joined kan weleens heel lang zijn, vanwege de uitfasering van de 200/300. bij CX gaan de eerste weg in 2008. zodra de classics gaan, gaan alle senior clasic gasten naar de 400 en die staan dus voor je
en we krijgen er maar 5 en thats it.
Maar, er is ook nog de integratie met CX, komen wij onder de CX mensen in seniority duurt een upgrade nog veel langer!!

btw geen bond dus je kan ook een 400 rating scoren en dan naar cargolux.
zover ik weet gaan nu bijna alle nieuwjoiners naar de 400. de senior FOs blijven allemaal zitten want de nieuwe commands zijn op de classic.

succes in ieder geval
 
K -

SO's moeten in HK wonen voor 2/3 jaar (CX style) toch?
Valt west kust USA te commuten voor FO's vanuit HK?
Heeft de draak pax bases in de VS ?

FD
 
JO FD,

weet niet of je CX of KA bedoelt

Wij (KA) hebben wel SOs maar dat zijn de cadetten, btw die vliegen gewoon rechts hebben wat meer restricties, zodra ze 1500 uur hebben worden ze FO.
wil je naar KA vergeet commuten maar, door de tekorten op de bus vliegen die gasten elke maand overuren met maar 8 dagen vrij

wil je in de US blijven wonen zal KA weinig interesse hebben in je als je naar de bus wil, ik heb enkele collegas op de MAN 747 basis en die wonen in Canada en Amerika, 1 woont in chicago en heeft de makkelijkste commute omdat er zoveel vluchten naar EU zijn.

in het kort
KA
geen SOs aleen FOs
commuten kan je vergeten, ook geen jumoseat agreement dus ID90kopen, vluchten van naar USA zitten vaak vol
geen basis in USA ook niet voor vracht.

CX
wel SO op pax vloot, DE FO op vracht en sinds kort ook op PAX
SO moet in HKG wonen of ergens in azie
basis in EU,N-amerika, Australie

k.
 
Jo -

Thanks. Dat van CX wist ik, van de draak niet. Die collega van je heeft aardige ballen om op een ID ticket te commuten vanuit sjie-ka-kwa... Laagste prioriteit nonreven op die dingen (SA5/6), ga je aardig van zweten als je kist ziet vol lopen...

Al besloten of je wat eerder richting de mississippi river kunt komen??? 'inlaws' hebben de jet ski's klaarstaan en heinekens in de cooler! :grijns: GET-R-DONE !

FD
 
Back
Top