Doorlopend Krediet

JP

New member
Hoi

Omdat ik al mijn centen die ik overhoud aan het eind van de maand gebruik om mijn studie lening versneld af te lossen heb ik weinig geld op de plank liggen. Nu ben ik tegen een tweedehands auto aan gelopen die ik wil kopen. Het bedrag is niet zo hoog dus ik probeer een doorlopend krediet te regelen tot 10000 euro.

Echter niemand wil dit doen omdat mijn salaris op een buitenlandse rekening word gestort.

Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing ?

(tegen de tijd dat dit geregeld is, als het al geregeld kan worden is natuurlijk die auto verkocht :( )
 
Tja als het zo simpel was

De hobbyclub waarvoor ik werk kan alleen het salaris overmaken op een bankrekening in dat land.
 
Vraag is dan wellicht: Waar laat je je geld storten (i.e. bij welke bank.)
Als dat bijvoorbeeld een dochter/gerelateerde bank van bijvoorbeeld de ABN is, dan is er vaak nog wel wat te regelen, tenminste bij de ABN, maar niet bij bijvoorbeeld de ING.

In welke bananenrepubliek wordt je salaris gestort? Is het wellicht een idee om daar een persoonlijk krediet op te nemen?
 
Het is Italie , bij de Deutsche Bank, waar ze ook niets kunnen doen omdat ik geen resident ben.
 
Ik zou even navragen bij Deutschebank (ik weet het zo niet uit mijn hoofd) met welke Nederlandse bank ze gelieeerd zijn.
Je kunt natuurlijk overwegen om bijvoorbeeld je salaris bij Anton Veneta te laten storten en dan bij de ABN Amro een krediet los peuteren, maar ik ben bang dat dat een route is die ook enkele maanden in beslag neemt en dan is die auto dus ook weg.

Een andere overweging is natuurlijk om te kijken of je ouders dit voor je kunnen regelen, maar ik kan me een heleboel redenen voorstellen waarom je dat niet wilt. Maar scenario is dan ongeveer zo: Ouders sluiten lening en je ouders lenen het geld aan jou. Jij lost netjes je ouders af en je ouders lossen de lening bij de bank af.
Als je dat netjes in een contractje tussen jou en je ouders vastlegt, heeft dat verder ook geen fiscale gevolgen voor jou en je ouders, afgezien van de fiscale gevolgen die je zou ondervinden van het afsluiten van een lening direct bij de bank.

Omdat je ouders wel inkomen hebben in NL (tenminste dat neem ik even aan) krijgen zij het waarschijnlijk wel voor elkaar om een lening af te sluiten.
 
Hmm, lastig verhaal. Wil de financier die je pilotenlening heeft verstrekt je niet helpen?

Zij kennen je situatie en wellicht zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld een stuk rekening corant krediet te regelen.
 
de financier van de Piloten lening (Rabobank Schiphol) is niet geintereseerd (in het algemeen) om enige service te verlenen. Als de lening hopelijk in 2011 is afgelost is het motto wegwezen en zal ik daar nooit meer terugkomen.
 
Back
Top