Direct entry Capt. /F.O.

Bassies jij hebt zeker de meest recente employee upgrade contracten niet gezien? En dan nog, bruto gaat het wel, maar vooral voor contractors, die eployee én employer tax à 67% betalen is het netto niet zon feest. Ik heb directe collegas die vertrekken omdat ze het, na opraken vd expenses, domweg niet kunnen betalen om bij RYR te blijven werken (ivm studieschuld)
 
Bassies jij hebt zeker de meest recente employee upgrade contracten niet gezien? En dan nog, bruto gaat het wel, maar vooral voor contractors, die eployee én employer tax à 67% betalen is het netto niet zon feest. Ik heb directe collegas die vertrekken omdat ze het, na opraken vd expenses, domweg niet kunnen betalen om bij RYR te blijven werken (ivm studieschuld)

Ik zeg niet dat het vetpot is, maar ik neem aan dat jij ook op de hoogte bent van de huidige markt. Oost-Europese maatschappijen etc. En daarnaast worden er nu contracten aangeboden bij Ryanair. Hou je wel iets meer over. Hoge bomen vangen veel wind, maar ga je maar eens verdiepen in de wat minder bekende maatschappijen.
 
Bassies,

Ik weet niet hoe bekend je bent met de contracten van Ryanair, maar de vaste Ryanair contracten zijn vaak gekoppeld aan waar je basis zal zijn. En zijn in 'goedkopere' landen dus ook vaak (nog) lager. Dan kun je soms beter op een contractor contract zitten want dan kun je daar een stuk beter van leven. Er zijn erg veel variabelen bij Ryanair, dus zo simpel ligt het allemaal niet. En niemands situatie of contract is bijna hetzelfde. Je kunt denken wat leuks te doen en netjes te verdienen om er vervolgens achter te komen dat je niks overhoud aan het einde van de maand en nooit thuis bent, maar alleen maar in een of ander gat zit. Je weet nooit met ze waar je aan toe bent en het enige wat je weet is wat ze nu zwart op wit bieden. De rest is zeer, laten we zeggen, 'flexibel'. En bij Ryanair moet je alles zwart op wit hebben anders weet je echt niet waar je aan toe bent en dan nog veranderen ze het morgen of gister als ze daar zin in hebben en heb je het er maar mee te doen of anders kun je weg. Leuk hoor, en heerlijk onbezorgd werken....... Oh niet.....

Gaan niet voor niks zo verschrikkelijk veel mensen daar weg. Niet alleen zeer ervaren mensen, ook lui die net ge-upgrade zijn of mensen die net 500 uur 737 hebben. Van alles. En er schijnt bijna geen mens op die advertenties te komen. Ja wat gasten die amper Engels spreken zo hoor ik. Ze kunnen geen mensen krijgen omdat iedereen nu wel weet hoe het zit met Ryanair. 'Een vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken' luidt het gezegde toch?!

Dit is uiteraard slechts mijn mening.
 
Bassies,

Gaan niet voor niks zo verschrikkelijk veel mensen daar weg. Niet alleen zeer ervaren mensen, ook lui die net ge-upgrade zijn of mensen die net 500 uur 737 hebben. Van alles. En er schijnt bijna geen mens op die advertenties te komen. Ja wat gasten die amper Engels spreken zo hoor ik. Ze kunnen geen mensen krijgen omdat iedereen nu wel weet hoe het zit met Ryanair. 'Een vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken' luidt het gezegde toch?!

Dit is uiteraard slechts mijn mening.

Een Captains contract is prima verdienen. Stukken meer dan bij vele andere maatschappijen. (Zoals gezegd in m'n vorige post) De mensen die vertrekken gaan hoofdzakelijk naar het Midden Oosten waar ze nog veel meer verdienen of naar Norwegian waar het geld hetzelfde is maar het management wat minder radicaal! ;)

Voor de FO's is het een ander verhaal. Mede door de belasting. Daar mag je idd geen goed woord voor over hebben.

Met die laatste zin ben ik het 100% eens. Dit zal ook niet veranderen zoalang O'Leary daar de touwtjes in handen heeft.
 
En hoe kom jij aan die wijsheid? Zal de hele berekening niet voor je maken, maar hoe zit dat dan met die command contracten waar je minder gaat verdienen dan je deed als FO? En volgens jouw eigen woorden zijn FO's een ander verhaal. Dus als je als captain per maand minder overhoud onder de streep dan je deed als FO ben je dus wel slechter af dan bij andere maatschappijen?

Laten we zeggen dat ik lang genoeg meedraai om te weten waar ik het over heb en zeg ook niet dat het slechter is dan alle andere maatschappijen, maar goed is het bij Ryanair niet en ook niet zoals zij het zelf voorspiegelen of sommige dat hier soms doen.

Niks is zeker in dat bedrijf en voor contractors nog minder. De constante dreiging is slecht voor mens en moraal.

Ook dit is weer slechts mijn mening.
 
Een Captains contract is prima verdienen. Stukken meer dan bij vele andere maatschappijen. (Zoals gezegd in m'n vorige post) De mensen die vertrekken gaan hoofdzakelijk naar het Midden Oosten waar ze nog veel meer verdienen ...

Ik zou me maar niet te veel blind staren op dat geweldige captains salaris.. Het lijkt op het eerste gezicht een boel geld maar echt alles moet daar nog vanaf. Loonbelasting én sociale premies, ziektekosten, LOL en iets van een pensioen. Al met al loopt dat behoorlijk op kan ik je verzekeren!

Er zijn natuurlijk een paar smart asses die denken dat ze niets hoeven af te dragen omdat ze "zzp-er" zijn en zogenaamd nergens wonen maar dat is natuurlijk BS en daar heb ik nooit aan meegedaan.

Bottom line is dat de meeste weglopen zodra ze de kans hebben omdat ryanair financieel geen zekerheid biedt en hun mensen als een stuk vuil behandelen. De life cycle van cadet-capt-ontslag nemen alles binnen een jaar of 6 heeft altijd goed gewerkt voor de Ieren maar het begint er op te lijken dat het ze uiteindelijk op begint te breken. Een banner op Pprune en 6 toestellen geleased van flydubai voor deze zomer was een paar jaar geleden nog ondenkbaar geweest! Laten we hopen dat ze serieus in de problemen komen met crewing, dat is de enige manier waarop de condities beter worden, of in ieder geval niet slechter...
 
Waarom blijven er dan nog genoeg mensen voor Ryanair werken? Juist. Het geld. Niet voor O'Leary en zeker niet voor de secundaire arbeidsvoorwaarden.
Anders zouden ze met al die ervaring al lang ergens anders gaan vliegen.

En ja, de floating FO's zullen idd achteruit gaan op hun captain salaris. Hou je nog steeds genoeg biertjes over. Ik praatte hierboven dan ook over de nieuwe FO contracten.

Zoals ik al meerdere malen heb gezegd. Niet de beste baan in de wereld maar ook bij lange na niet de slechtste.
 
Waarom blijven er dan nog genoeg mensen voor Ryanair werken? Juist. Het geld. Niet voor O'Leary en zeker niet voor de secundaire arbeidsvoorwaarden.
Anders zouden ze met al die ervaring al lang ergens anders gaan vliegen.
Mwoa, niet iedereen heeft zin om naar de zandbak te verhuizen (net zo'n dead end job als RYR, maar dan in het Midden Oosten) en voor de verdere rest kun je binnen de EU nauwelijks ergens naar toe. Denk je dat de KLM zit te wachten op RYR gastjes met 2-3000 uur ervaring? Of Lufthansa? Of BA?

Wake up bassies, bijna geen enkele maatschappij (m.u.v. misschien wat Europese charterclubs en het geijkte rijtje EK, EY, QF) zit te wachten op ervaren mensen. Ze hebben liever vers kanonnenvoer met 200 uur ervaring van een of andere vliegschool, al dan niet in combinatie met het aansmeren van een type rating of urenpakket.

Vroeger was je met een 737 en/of een A320 rating en een paar duizend uur on type misschien nog wel iets speciaals, maar tegenwoordig ben je gewoon nummertje 13 in het dozijn.

Met andere woorden: veel 737 piloten zitten dus waarschijnlijk muurvast in hun huidige baan, ongeacht of het nou goed of slecht betaald.
 
@Bassies

Waarom mensen blijven?

1. Niet genoeg ervaring om te gaan
2. Te oud om te gaan/ bijna met pensioen
3. Worden nergens anders aangenomen
4. Sommige willen een linker stoel niet meer opgeven voor een rechter elders..
5. Gebaseerd dicht bij huis en familie + goed en stabiel 5-4 rooster = quality of life.

Ik ben het met je eens dat ryanair zeker niet de slechtste is, maar ken weinig lui die er blijven voor het geld want zoals ik al probeerde uit te leggen hoef je het daarom niet te doen en kan je beter in het midden of verre oosten op een of ander contract zitten als je daar zin in hebt..
 
Bassies, geef eens een gok wat je denkt dat een newly upgrade netto verdiend. Als je binnen de 1000 euro zit zal ik mijn salaris posten. En ik verklap nu al dat van dat leuke netto loontje nog 750 euro per maand af moet: uniform, sim HOTAC, appartementje (heb een huis in NL, nu based ergens anders), brandstof, LoL, medical, etc.
 
Bassies, geef eens een gok wat je denkt dat een newly upgrade netto verdiend. Als je binnen de 1000 euro zit zal ik mijn salaris posten. En ik verklap nu al dat van dat leuke netto loontje nog 750 euro per maand af moet: uniform, sim HOTAC, appartementje (heb een huis in NL, nu based ergens anders), brandstof, LoL, medical, etc.

Denk dat ik prima weet wat jij ongeveer verdiend. Hotel accommodatie omdat jij graag in Nederland wilt wonen? Op een Ryanair contract wordt elke overnachting buiten jouw basis betaald.

Had je misschien geen piloot moeten worden als je graag in Nederland had willen blijven. Niet de schuld van je werkgever.

Sim is dat niet alleen op een Brookfield contract?

Nogal een hoop geld 9000 euro per jaar voor een uniform, een medical en een LOL. Kan je vertellen dat dat veel goedkoper kan.

Ja het kan allemaal beter. Heb ik ook nooit gezegd dat het fantastisch is. Heb wel gezegd dat er vele andere maatschappijen zijn waar het nog minder is.

Met jouw ervaring moet je makkelijk ergens anders aan de bak kunnen dus ik begrijp niet zo goed waarom je al zolang voor Ryanair vliegt.
 
Direct entry Capt. /F.O.

Kijk, je weet echt niet waar je het over hebt. Ben je de reincarnatie van Overlord?

Je DENKT dat je het weet. Zeg het dan. Jij hoeft alleen een schatting te geven, geef ik mijn pay. Dat vraag ik niet eens van jou. Maar je mag jou netto loon wel zeggen hoor.

Ik moet maar weg hier? Sommige mensen blijven en vechten voor de goede zaak. Wat doe jij?
 
Kijk, je weet echt niet waar je het over hebt. Ben je de reincarnatie van Overlord?

Je DENKT dat je het weet. Zeg het dan. Jij hoeft alleen een schatting te geven, geef ik mijn pay. Dat vraag ik niet eens van jou. Maar je mag jou netto loon wel zeggen hoor.

Ik moet maar weg hier? Sommige mensen blijven en vechten voor de goede zaak. Wat doe jij?


Gooi de feiten dan op tafel. Makkelijk lullen zo. Dan weten we iig hoe het wel zit.

Ik zeg niet dat je weg moet. Maar je vindt het blijkbaar allemaal heel magertjes. Dan kan jij met jouw ervaring toch iets beters gaan zoeken?
 
Dan probeer ik het maar, weet natuurlijk niet in welke base je zit, maar ik hoop toch dat diegene die naast mij zit ongeveer 5000 pm overgemaakt krijgt..

Maar moet wel toevoegen dat er veel meer factoren, zowel positieve als negatieve, in het spel zijn!!

Misschien ter overvloede, bovenstaande is mijn mening..
 
Nee bassie, jij zegt dat het góed is. Ik zeg van niet, als tegenargument. Maar ik ben uit deze discussie. Ik zag je manier van argumenteren ook al in een andere thread hier. Bobermo: ongeveer, maar in het laatste jaar heb ik het 1 keer gehaald. Dus meer: ongeveer net niet???? In mijn base zijn er co's met een (legaal!) netto hoger loon (in de drukke maanden).
 
Nee bassie, jij zegt dat het góed is. Ik zeg van niet, als tegenargument. Maar ik ben uit deze discussie. Ik zag je manier van argumenteren ook al in een andere thread hier. Bobermo: ongeveer, maar in het laatste jaar heb ik het 1 keer gehaald. Dus meer: ongeveer net niet???? In mijn base zijn er co's met een (legaal!) netto hoger loon (in de drukke maanden).


Lees m'n post nog maar een door en probeer te begrijpen wat ik heb willen zeggen.
Ongeveer dezelfde strekking in iedere post. Komt niet echt door. Weet je al wat een captain verdiend bij Wizzair, travelservice, LOT? Denk het niet want dan had je begrepen wat ik bedoel te zeggen.

En manier van argumenteren? Als ik jouw contract had zou ik hem hier kunnen posten. Nu heb ik alleen info van andere mensen waaronder nieuwe captains. Ga ik niet prijsgeven. Niet zo net netjes he JC.

Dus kom nu maar met jouw feiten. Gooi ze maar op tafel. En dan vooral ook die 750 euro per maand netto die je kwijt bent door Ryanair. Jij hebt de info. toch?

Maar goed je bent uit deze discussie. Heel makkelijk maar wel verstandig denk ik.

Oberlord. Waar ben ik positief over Ryanair? Omdat ik zeg dat het geld beter is dan bij de meeste oost-Europese buren? Haha.
 
Weet je al wat een captain verdiend bij Wizzair, travelservice, LOT? Denk het niet want dan had je begrepen wat ik bedoel te zeggen.

En manier van argumenteren? Als ik jouw contract had zou ik hem hier kunnen posten. Nu heb ik alleen info van andere mensen waaronder nieuwe captains. Ga ik niet prijsgeven. Niet zo net netjes he JC.

Dus omdat het daar slechter is is het bij Ryr goed?:confused:

Weet jij wat een captain verdient bij Easyjet, Transavia, Tuifly?
 
Dus omdat het daar slechter is is het bij Ryr goed?:confused:

Weet jij wat een captain verdient bij Easyjet, Transavia, Tuifly?

Voor jou hetzelfde Bobermo. Lezen aub. Niet goed maar beter dan of minder slecht...
 
Een Captains contract is prima verdienen.

Ok, prima ipv goed..

Zoals JC al zegt, sommige fo's verdienen meer als new upgrade captains, lijkt me niet helemaal correct toch?

Verwacht antwoord: "kijk eens naar de FO salarissen bij vueling en wizz"..
 
Ok, prima ipv goed..

Zoals JC al zegt, sommige fo's verdienen meer als new upgrade captains, lijkt me niet helemaal correct toch?

Verwacht antwoord: "kijk eens naar de FO salarissen bij vueling en wizz"..


Ik heb best wel wat geduld. Lees al m'n posts hier nog eens en probeer dan te begrijpen wat ik gezegd heb.

Correct? Waar heb ik gezegd of anders gezegd waar heb ik jou laten denken dat het normaal is dat een FO meer verdient dan een Captain? Citaten aub.
 
Back
Top