Direct entry Capt. /F.O.

Bassies, heb je eigenlijk zelf wel enig idee hoe vreselijk denigrerend jij overkomt?

Ik heb ook alles nog een keer gelezen, en kennelijk begrijp ook ik je verkeerd. Care to explain want je nou exact wilt zeggen? Zou je mij en een hoop anderen een hoop mee verduidelijken denk ik want kennelijk begrijpen wij je allemaal verkeerd (of ben je wellicht niet zo duidelijk als je zelf denkt te zijn).
 
Bassies, heb je eigenlijk zelf wel enig idee hoe vreselijk denigrerend jij overkomt?

Ik heb ook alles nog een keer gelezen, en kennelijk begrijp ook ik je verkeerd. Care to explain want je nou exact wilt zeggen? Zou je mij en een hoop anderen een hoop mee verduidelijken denk ik want kennelijk begrijpen wij je allemaal verkeerd (of ben je wellicht niet zo duidelijk als je zelf denkt te zijn).

Dat laatste zou heel goed het geval kunnen zijn. Ik lees mijn posts en weet uiteraard wat ik ermee bedoel. Zou een stuk minder duidelijk over kunnen komen voor anderen en gezien de reacties lijkt het alsof ik Ryanair de hemel in prijs terwijl dat zeker niet mijn bedoeling is.

Maar laat ik het omdraaien. Vertel jij mij wat je denk dat ik bedoel. Gebruik daarbij mijn citaten en dan probeer ik uit te leggen of dat klopt of dat ik wat anders bedoel.

Enige wat ik probeer te zeggen, heb net even alles terug gelezen, is dat er maatschappijen zijn waarbij er minder betaald wordt en er dus altijd aanmeldingen zullen komen om bij Ryanair te kunnen vliegen. Die strekking komt in ongeveer iedere post terug.
 
Denigrerend.

Zo probeer ik absoluut niet over te komen. Kan begrijpen dat een post op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden. Mocht dit denigrerend zijn dan daarvoor excuus.
 
We hebben een behoorlijke topic drift hier geloof ik. Maar dat moet even kunnen, toch?

Ja bassies, het spijt me maar grotendeels moet er toch toegegeven worden dat je niet bijster veel sterke punten aandraagt. Je wil je eigen citaten horen. Nou, lees post #24 maar even terug. Je beweert dat captains goed verdienen en de FO's minder goed door o.a. belastingen. Nu zal ik niet op elk slakje zout leggen, maar je vraagt er hier wel zelf om, en dat is dus allemaal gewoon niet waar wat je daar zegt. Dus nu overtuigt dat je niet altijd zulke sterke dingen schrijft? Goed, zijn we daar mee klaar. En nog even dit. JC calls your bluff over wat jij dan denkt dat een Ryanair captain verdient en goed zou moeten zijn in jouw ogen en dan kom jij met een beetje kinderachtige reactie dat hij het maar moet zeggen. Wees een man en schrijf op wat jij dan een goed salaris noemt of denkt wat het is. Jij bent stellig in wat je zegt, maar onderbouwt je beweringen niet met feiten. Vraag dan niet aan een ander dat wel te doen.

Verder wat betreft de discussie in het geheel, je kunt geen appels met peren vergelijken. Elke maatschappij is anders. Feit is dat Ryanair de standaard van de industrie naar beneden trekt en dus maatschappijen als Wizz of Vueling dit voorbeeld volgen. Echter zit het grote probleem bij Ryanair anders. Geld is niet de hoofddrijfveer voor de meeste mensen om weg te gaan. Maar de continue dreiging, intimidatie, onzekerheid en verslechtering van de omstandigheden spelen een grotere rol. Je weet gewoon nooit waar je aan toe bent met Ryanair. En wat je nu hebt kan morgen geheel anders of weg zijn. Het is er gewoon niet plezierig werken. Er zijn mensen die er wel aardig zitten, omdat ze zitten waar ze willen zijn. Maar ook dat kan zomaar allemaal weg zijn. Je wordt bijvoorbeeld zo weggestuurd uit je basis om vervolgens op een lager salaris te worden gebased ergens aan de andere kant van Europe of zelfs Noord Afrika.

En nog weer even voor bassies; de salarissen gaan gewoon al jaren gestaag omlaag in Ryanair. Misschien niet altijd direct, maar indirect zeker. En ga nou niet zeggen dat ik je andere posts maar moet lezen, want dat heb ik gedaan en zoals gezegd beweer je veel, maar je kunt of durft het niet te onderbouwen.

Dat is mijn mening.
 
AWOL:
Derde alinea perfect verwoord!

Salaris is niet alles, er spelen veel meer dingen binnen het bedrijf. In NRN vliegen we de ballen uit onze broek door het FO tekort (5 kisten tegenover 11 FO's). Rest proberen ze te vullen met FO's van andere basissen (waar ook weer tekorten zijn).
 
Volgensmij wordt het voor de mensen die blijven ook niet relaxder. Meer en meer vliegen, out of base enzovoorts. Ik ken een geval waarin een Captain al vijf weken niet meer vanaf zijn homebase gevlogen heeft. Met het commuten komt dat neer op een 7/2 rooster.

Het klopt dat je als Ryanair vlieger meer verdiend dan Wizz en dergelijken maar in een bedrijf dat zoveel winst maakt is het gek om de lonen constant naar beneden te proberen te drijven.

De bijna vijf jaar die ik in dit bedrijf gevlogen heb waren elke winter stressfol omdat je je maar weer af moest vragen hoe je de winter overleeft. Ik ben blij dat ik dit zinkende schip achter mij gelaten heb. Ik hoop dat al mijn ex collega's dezelfe kans krijgen.
 
Bassie, mag ik vragen wat een RYR FO na het volledig afdragen, en niet creatief "grijs" omzeilen van de verplichte belastingen, sociale lasten en realistische pensioenopbouw etc dan overhoudt?

Ik moet eerlijk bekennen dat dit bedrag mij tegenwoordig niet bekend is. Ik heb hier regelmatig contact met een aantal aantal collega's die ex RYR zijn, en wat ik hoor over RYR klinkt niet bepaald positief.

Nu is het ook zo dat bepaalde collega's van mij naar RYR (soms terug) zijn vertrokken, maar dat heeft vaak meer te maken met het feit dat het wonen in deze regio ze niet bevalt, en nou niet bepaald met de vooruitgang in arbeidsvoorwaarden.
 
Simpel. Based Duitsland, geen expenses meer af te trekken. 80 euro per SBH. 750 uur per jaar, wat realistisch is. Sommigen meer, sommigen minder. Door eigen ltd (dus zelfstandige) employee én employer sociale premies in DLD en belasting in Ierland, samen 67%(!!). Dan nog sim, medical, LoL, uniform etc etc. O, en Bassies, HOTAC betalen de RYR employees ook gewoon naar de sim hoor. Vlieg je nog wel voor RYR?

Das 1650 netto minus bovenstaande kosten, zeg 1500. Schuld eraf: 500 over. Huur en eten: precies 1 biertje per week.

Het is echt niet dat ze weg willen, maar ze kunnen het niet betalen om hier te werken.
 
Volgensmij wordt het voor de mensen die blijven ook niet relaxder. Meer en meer vliegen, out of base enzovoorts. Ik ken een geval waarin een Captain al vijf weken niet meer vanaf zijn homebase gevlogen heeft. Met het commuten komt dat neer op een 7/2 rooster.

Het klopt dat je als Ryanair vlieger meer verdiend dan Wizz en dergelijken maar in een bedrijf dat zoveel winst maakt is het gek om de lonen constant naar beneden te proberen te drijven.

De bijna vijf jaar die ik in dit bedrijf gevlogen heb waren elke winter stressfol omdat je je maar weer af moest vragen hoe je de winter overleeft. Ik ben blij dat ik dit zinkende schip achter mij gelaten heb. Ik hoop dat al mijn ex collega's dezelfe kans krijgen.

Juist MJS. Precies wat ik in al mijn berichten heb proberen te zeggen. Niets meer en niets minder. :biertje:

En vwb de rest van je bericht. Helemaal mee eens maar daar ben ik niet over begonnen omdat dat mijn punt helemaal niet was.

JC. 750 euro per maand zei je. Ik wacht nog op je antwoord. HOTAC voor je sim is idd belachelijk maar kost dat 750 euro per maand? Koop je iedere maand een nieuw uniform en doe je een maandelijkse medical. Gewoon benieuwd hoor.
 
Voor jou hetzelfde Bobermo. Lezen aub. Niet goed maar beter dan of minder slecht...

Lees ik nu dat je vind dat een transavia cpt niet goed verdiend?? Maar wel net iets beter?
Uhm ik ben misschien maar een simpele ziel maar ik geloof dat een trans cpt redelijk hoog zit.. Wat vind jij precies een goed salaris dan???
 
To prettyfly,
Mag ik vragen waar je de B744/8 vliegt?
P2x ken ik dan weer niet, tenzij het pay to fly is.....
 
Back
Top