Dilemma, keuze vlieger opleiding

Goose01

New member
Achtergrond:
Ik heb de opleiding vliegtuigonderhoud technicus b1.1 & b2 (volledig part-66 gecertificeerd) en momenteel doe ik de opleiding aviation engineering (propedeuse al gehaald), verder heb ik mijn zweefvlieg brevet behaalt en ik ga ook in 2023 mijn vwo wiskunde certificaat halen. Hiervoor heb mijn mavo diploma gehaald.

Nu wil ik graag solliciteren op de functie officier vlieger (korte model) maar ik ben bang dat ik al snel word afgekeurd omdat ik een mavo diplome heb. Bij de functie staat duidelijk dat je een havo of vwo diploma nodig moet hebben maar dit lijkt mij onnodig, omdat ik al best veel ervaring heb vergeleken met iemand die van het vwo afkomt.

1: Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de “strengheid” van de eisen, en of het een groot probleem is dat ik een mavo diploma heb ookal heb ik die andere diploma’s gehaald.

2: of is het verstandig om te solliciteren op officier vlieger (lang model) want daar staat bij de eisen dat een hbo-p + vwo wiskunde-b certificaat voldoende is.

Tips om een ander traject te volgen zijn ook welkom.
 
Binnen de KLu en KM ken ik verhalen van mensen die met vergelijkbare situaties zijn toegelaten en het inderdaad hebben gemaakt tot Vlieger. Nu is bij de KLu de regel dat alles tijdelijk is en veranderd, dus het ene jaar kun je wel met bepaalde papieren beginnen en het andere jaar niet. Misschien even een mailtje naar de KLu doen en kijken wat ze zeggen?
 
Back
Top