Dilemma: Advies nodig!

flyinghigh-

New member
Dag allemaal,

Als eerst hoop ik dat jullie en jullie naasten gezond zijn in deze coronatijden. Gelukkig neemt in ieder geval bij ons het aantal besmettingen af.

Ik ben zelf een arts in opleiding en hoop over een jaar of 2 af te studeren (op mijn 24e). Ik heb eigenlijk altijd al piloot willen worden, maar helaas verleende de ABN AMRO geen leningen meer toen ik het vwo heb afgerond. Ik merk echter dat ik letterlijk vaker filmpjes van de cockpit en fysica mbt het vliegen doorneem, dan dat ik me verdiep in het onderwerp dat ik binnen de Geneeskunde het meest interessant vind. Ik heb geprobeerd het te vergeten, maar dat lukt niet. Ik wil liever piloot dan arts worden.

1. Raden jullie mij ahv wat ik hierboven heb gezegd over mezelf om na de studie na een paar jaar gespaard te hebben, aan te melden voor de selectie, of ben ik echt te oud op mijn 26-27e om later nog in aanmerking voor een baan te komen?

2. Heb ik nadeel tov andere kandidaten kijkend naar mijn vooropleiding, die niet technisch is?

3. Rekening houdend met de gevolgen van de coronacrisis, kan ik uberhaupt nog denken aan een goede arbeidsmarkt over een jaar of 7 (2 jaar studie, 2 jaar werken, 3 jaar opleiding)

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven, omdat niemand anders dat kan helaas.
 
1. Maak je opleiding af.
2. Begin met recreatie vliegen, misschien zweefvliegen misschien ultra light. Probeer ze allebei.
3. Na je opleiding zal je een goede baan nodig hebben om je vliegopleiding te betalen.
 
Beste FlyingHi

Als arts in opleiding zou ik op dit moment totaal geen baan in de luchtvaart koesteren.
Maak lekker je studie af en geniet van je toekomstige carriere.

Want geloof me, piloot zijn is echt een stuk minder romantisch dan mensen je willen laten geloven.
Al die instagram foto's etc. Allemaal mooie beelden maar het verteld uiteraard maar de helft van het verhaal.