digitaal logbook

boot

New member
Hallo, even een vraagje. Ik ben op zoek naar een digitaal logbook programma en vroeg me af of er één is die goed aanbevolen wordt. Elke reaktie is welkom.

groetjes.
 
Ik en minstens 10 collega's gebruiken Fliteware !

Niks op aan te merken en super gebruiksvriendelijk. Uit te printen in JAR format etc. !

Ik kan 'm zeker aanbevelen !
 
Ik gebruik al 10 jaar Aerolog Pro

Mijn uitdraaien zijn door de RLD (of hoe ze ook heten tegenwoordig) geaccepteerd en je kan er ALLES mee. het logboek geeft je rust weer je kan er je duty op bij houden, het geeft zelfs de afstand weer tussen je div. bestemmingen (mits de Luchthaven in het bestand zit) etc etc. Ik heb een Ipaq waar ik een soort mobiele versie van het logboek op heb en dan sinchroniseer ik het met mijn desktop versie en voila logboek updated.

Pointer :D
 
Zo eens in de zoveel tijd komt ie weer is langs..:D

Natuurlijk dan ook even reclame maken voor mijn eigen gemaakte tooltje in Excel (office 2000 en hoger)

En uiteraard, omdat ik zelf ook fladder en weet wat het allemaal kost tegenwoordig, is dit dus geheel gratis en voor nop. :radar:

Overigens ben ik met IVW bezig na te gaan of ze dit ook digitaal danwel geprint willen accepteren.

Te vinden op mijn site

Grtz
M

(overigens niet echt iets voor de pro vlieger (of wel, dan hoor ik het graag :)) , maar voor de GA'rs wellicht een goeie optie)
 
Misschien wel een heel domme vraag (ik heb zelf nog nooit een digitaal logboek gebruikt). Hoe laat je een instructeur aftekenen in een digitaal logboek (b.v. voor je verplichte uurtje eens in de twee jaar, of voor aanvullende instructie/ conversie) ?
Of moet dat dan toch weer op papier ?
Groet,

Leon.
 
Skylogpro, al door superpilot genoemd, is zeker aan te bevelen (dat doet BALPA kennelijk ook). Sinds kort hebben ze ook een versie voor op de pocket PC, die automatisch synchroniseert met het logboek op je pc. Ik heb lang naar een goed programma gezocht en skylog bevalt me verreweg het beste. Je wordt altijd op tijd gewaarschuwd als je uit je flight of duty hours dreigt te gaan, je kan mooie overzichten van vanalles laten zien en het is JAR approved. Ben er erg blij mee.
 
Op dit moment wordt door de JAA onderzocht waar de grens getrokken gaat worden.
De uk CAA heeft op dit moment al aangegeven dat het hoogstwaarschijnlijk in de toekomst zo zal zijn dat electronische logboeken, ook zonder electronische handtekening, geaccepteerd zullen worden zolang ze aan de JAA layout voldoen. Of een printout wordt geproduceerd door een programma of een spreadsheet of zelfs een textverwerker is dan niet meer belangrijk.

ForPilots is niet JAA compliant dus is ook nu niet erg zinvol.
Ik heb het wel uitgeprobeerd maar vond het niet erg intuitief. Ik denk dat als je SLP koopt je het beste uit bent, zeker als je wilt syncen tussen je computer en eventuele handheld.

Maar ja, wel $$$ tenzij je een RyanAir vlieger kent.... ;)

Daar schijnen nogal wat kopieën en serienummers te circuleren.
 
hmm, volgens mij kan dat niet omdat het serienummer aan een naam is gelinkt die boven aan elke pagina komt te staan. Ik heb er in elk geval gewoon voor betaald. Overigens is het een JAA eis dat wijzigingen etc zichtbaar moeten zijn op de printout. Je kan in skylog dus niet ongezien iets aanpassen en of verbeteren. Een goed systeem.
 
Ja op dit moment wel, maar dat wordt blijkbaar uiteindelijk los gelaten omdat ook dat niet waterdicht is. Iemand die handig is omzeilt dit met wat knippen/plakken of porten (via aparte software de printopdracht generenen) of zelf reverse-compilen van de database of het hele programma.

Ik wil niet doen voorkomen dat ik dat zou doen overigens lol..

Ook die serienummers heb ik van horen zeggen:)

Quickmick bedankt voor die pilotage.com link. Interresant.
 
Tijdens het wachten kom je nog eens ergens op het internet.... :boring:

Verwijder ForPilots direct, ga ik mijn tijd dan maar niet aan verspillen, bedankt voor de info!
 
logbookpro

logbookpro

www.logbookpro.com

Vele vele mogelijkheden. Super makkelijk als je weer eens een bepaalde combi moet opzoeken voor een soll. formulier.

Gebruik het al jaren met heel veel plezier.

Mijn mening Toppie prg'tje met uitstekende support en mogelijkheden om je eigen wensen uit te spreken via het forum. Regelmatige updates (gratis).

:D
 
Back
Top