Koning Lucht
Well-known member
Moet ik uit het artikel begrijpen dat Delta met een A330 Wide body op baan 22 moest landen in een Zuidwester storm?! Volgens mijn info is die baan zo'n 6.5k voet. Waarom niet op de 24 of op de 27 landen van meer dan 11k voet?! Ik hoop maar dat dit niets met de geluidsnormen op Schiphol te maken heeft.
Het is in '97 al een keer gebeurd dat een 757 van Transavia naast de baan belandde, omdat ze de baan die IN DE WIND lag, niet konden krijgen in vergelijkbare omstandigheden. Toen al speelde de geluidsnormen op een Schiphol een rol, omdat die berekend worden/werden en niet daadwerkelijk gemeten. Hallo?! in een Zuidwester storm. Alsof je het geluid van een vliegtuig boven de stormwind uit kunt horen.
Ik hoop maar dat ik er finaal naast zit, maar een wide body vliegtuig met een bemanning die door de nacht heen de oceaan overgevlogen is, met mogelijk wat extra brandstof (=gewicht) vanwege de storm laten landen op de kortste baan, vanwege BEREKENDE geluidsnormen, grenst aan crimineel gedrag. Niet van de bemanning, niet van de verkeersleiding maar wèl van de politici en bureaucraten die NOOIT ergens verantwoordelijk voor zijn.
Misschien kunnen enkele Schiphol gebaseerde bemanning mijn vermoedens ontkrachten dan wel bevestigen? Nogmaals ik hoop dat ik er ernstig naast zit.
Last edited: