De heli blijft bij Gadafi

49015

New member
Hier op Airwork is er iets fascinerends aan de gang. We ouwehoeren over van alles wat los en vast zit, we hebben een mening over zaken waar we geen mening over zouden moeten hebben. Maar als er een keer werkelijk iets dubieus gebeurt, dan is het doodstil. The silence is deafening zeggen onze Engelse buren. Why?

Enfin, de crew komt vrij vanavond. Misschien dat dat de tongen hier eindelijk losmaakt. Want dit is me toch een clusterfuck eersteklas. Of niet?
 
Scheelt weer een maal verwijderingskosten voor als de Lynx ingewisseld wordt voor NH 90...
 
Wat het trieste aan dit geval is, is dat Khadaffi de copter natuurlijk gaat gebruiken om de rebellen te beschieten... We kunnen er beter van afstand een Hellfire op afvuren.
 
Zal niet zo heel snel gebeuren. Een heli besturen die je niet kent kan heel veraderlijk en niet vergevingsgezind zijn. Niet dat het onmogelijk is hoor, if memory serves me well; de Britten hebben tijdens het Falkland conflict ook operationeel met een buitgemaakte Bell gevlogen. Alleen dat type was pretty basic en veel Britse heli vliegers hebben de initial op een type gevlogen die related was aan dit type.

Maar of ze de Lynx in 1x onder de knie zullen krijgen? Zal moeilijk worden denk ik.
Of hij wordt versleept naar een museum, of elk militie lid neemt een klein stukje Lynx mee naar huis als souvenir...

Het was overigens stil 'for a reason' op dit forum. Ben in elk geval blij dat onze mannen en vrouw ongedeerd Libie hebben kunnen verlaten.

Welcome home!
 
Nou, ze zijn officieel vrij, er mag gejuigd worden hoor! Stil for a reason, hoe bedoel je? Op andere fora en in de media was het niet stil...maar hier nog steeds. Nou ja, dan gaan we maar weer vliegschooltjes reviewen.

Een Hellfire er op afsturen, was het al niet dubieus genoeg om zonder toestemming een helicopter het land in te sturen? Overigens was dat gek genoeg ook reden voor een no-fly zone volgens een Brits politicus gisteren op tv. Het gaat immers toch om vliegtuigen die wij aan Gadafi, die gek, hebben verkocht...
 
Last edited:
Heb begrepen dat er binnenkort wat meer bekend gaat worden over het 'hoe en waarom' van deze f*ck up. De 2e kamer heeft hier terecht wat kritische vragen over gesteld.

Als je nu ziet wat er in Japan aan de hand is ( zit even naar CNN te kijken ondertussen) dan interesseert mij een overjarige Lynx eigenlijk ineens geen r**t meer.
 
Ben blij dat iedereen heelhuids thuis is. Vwb de heli, poep gebeurt (misschien dat we em kunnen ruilen tegen verblijfsvergunningen voor de Gadhaffi's). Denk dat we er nog genadig van af zijn komen. Maxime V heeft eventjes het boetenkleed aangetrokken en dat was het weer. The Big Picture: overmorgen is iedereen het vergeten, door naar de volgende ramp (=meltdown in Japan)
 
Inmiddels is Kaddafi er ook achter dat hij niets met die heli kan:

Lynx.jpg
 
Ach en t meissie heeft gekregen waar ze voor getekend had: burgerluchtvaart was niet spannend genoeg (naar eigen zeggen). Nu moeten we weer naar stoere verhalen gaan luisteren in P&W..
idd veel belangrijker zaken aan de gang in de wereld.
Even een wat meer rhetorische vraag: waarom bemoeit Nederland zich toch altijd in Big-boys' conflicten om vervolgens om vervolgens zich telkens onderbewapend te laten verrassen?
Niet de eerste keer (Balkan) en zeker niet de laatste (Afganistan).
Mooi pakkie an, mooi rondparaderen, maar zodra het moeilijk wordt dan rennen we altijd met staart tussen de benen naar een volgende ronde kamervragen.
Mijn commentaar richt zich meer op beleidsmakers hoor, er lopen echt wel gasten rond die wat meemaken, waarvoor respect.
 
Rhetorisch antwoord:

Calimero complex, geworteld in het 17e eeuws "gouden eeuw" syndroom. Genetisch niet te manipuleren.
 
Ik zie de oppositie al staan bij het debat...

Hey Hillen wat heeft dat grapje de belasting betaler gekost?

- 1 Lynx down the drain

- Chartert met de F50 naar Grienkeland om de baasjes op te halen

- Chartert met een Ilyushin om een Lynx terug te brengen naar de boot in de golf van Eden

Dit voor zover de luchtvaart gerelateerde kosten...
 
Ik zie de oppositie al staan bij het debat...

Hey Hillen wat heeft dat grapje de belasting betaler gekost?

- 1 Lynx down the drain

- Chartert met de F50 naar Grienkeland om de baasjes op te halen

- Chartert met een Ilyushin om een Lynx terug te brengen naar de boot in de golf van Eden

Dit voor zover de luchtvaart gerelateerde kosten...

Charter is kist inhuren, deze Fokker is van de KLu, tuurlijk kost geld, maar niet hetzelfde als een charter.
 
Als ik Rutte was dan had ik ze persoonlijk opgehaald met de KBX. Dat is toch het minste wat je kunt doen voor een crew die je een leeuwenhol instuurt? F50 naar Griekenland, oef!
 
Ik zie de oppositie al staan bij het debat...

Hey Hillen wat heeft dat grapje de belasting betaler gekost?

- 1 Lynx down the drain

- Chartert met de F50 naar Grienkeland om de baasjes op te halen

- Chartert met een Ilyushin om een Lynx terug te brengen naar de boot in de golf van Eden

Dit voor zover de luchtvaart gerelateerde kosten...

Je zou het goed doen in de veiligheidsraad....toekijken, niets doen en achteraf zeiken tegen iedereen die wel wat ondernomen heeft.
 
@ Arjen... YUP

@ NKAWTG.. ik zie dat je ook (ex) KLU bent. Dus vat het volgende niet persoonlijk op... maar het was toch weer een pannenkoeken actie van onze jongens, uw (ex) collega's.

Vooral slecht voorbereid, slecht uitgevoerd, verkeerd materieel...

En ja dat roept lekker makkelijk van de kant, maar dat betekent niet dat het niet klopt.

Je commentaar is ook niet helemaal terecht want om nu maar gewoon wel wat te doen om het "te doen" heeft ook een hoog mini playback show gehalte...
 
@ Arjen... YUP

@ NKAWTG.. ik zie dat je ook (ex) KLU bent. Dus vat het volgende niet persoonlijk op... maar het was toch weer een pannenkoeken actie van onze jongens, uw (ex) collega's.

Vooral slecht voorbereid, slecht uitgevoerd, verkeerd materieel...

En ja dat roept lekker makkelijk van de kant, maar dat betekent niet dat het niet klopt.

Je commentaar is ook niet helemaal terecht want om nu maar gewoon wel wat te doen om het "te doen" heeft ook een hoog mini playback show gehalte...

Ach de Duitse Transalls en de UK C-130's scoorden wel goed in de mini pleebek show...
 
Back
Top