de geschiedenis herhaald zich

desp

New member
DRIEBERGEN - Eind vorige week heeft een door Arkefly ingehuurde Airbus A300 van Fly Air tot twee keer toe een ongeplande landing gemaakt in Istanbul. Dat meldde het Brabants Dagblad gisteren (12 oktober). Arkefly erkent tegenover Luchtvaartnieuws dat er problemen waren met het toestel, maar wil in afwachting van het technisch rapport niets over de details kwijt.

Passagier Anita van Zandbeek uit Sint-Michielsgestel meldde tegenover het Brabants Dagblad dat de passagiers tijdens de vlucht van Amsterdam naar Antalya werden opgeschrikt door een harde knal. Toen na de landing in Istanbul de vlucht naar Antalya werd hervat gebeurde hetzelfde.

"De stewards deden niets om ons gerust te stellen, die zaten te bidden. Ik dacht: we gaan eraan. Het hele vliegtuig was in paniek. Er ontstonden zelfs knokpartijen. Vreselijk, er waren ook babytjes aan boord", aldus Van Zandbeek in de krant. De meeste passagiers zijn volgens haar met een vervangend vliegtuig verder gevlogen naar Antalya, de rest is vanuit Istanbul teruggevlogen naar Nederland.

Volgens woordvoerster Simone van den Berk van TUI Nederland, de moedermaatschappij van Arkefly, zit de maatschappij er bovenop om de oorzaak van de incidenten te achterhalen. Het wacht momenteel op het incidentrapport van Fly Air. Voor Arkelfy is de zaak extra pijnlijk omdat veel passagiers juist voor Arkefly kiezen om niet met Turkse chartermaatschappijen als Fly Air te hoeven vliegen.

"Voor de gasten is het heel vervelend dat dit gebeurd is", aldus Van den Berk. Volgens de woordvoerster werd Arkefly wegens een tekort aan eigen toestellen gedwongen een extern vliegtuig te huren. De Turkse luchtvaartautoriteiten accepteerden bovendien alleen een Nederlands of Turks vliegtuig. "Een Nederlands toestel was niet beschikbaar, vandaar dat we wel een Fly Air-vliegtuig moesten huren."

Voor Arkefly zou het incident een reden kunnen zijn in de toekomst geen vliegtuigen meer bij Fly Air in te huren. Fly Air staat onder verscherpt toezicht van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW).
 
Re: de geschiedenis herhaald zich

Oorspronkelijk gepost door desp De Turkse luchtvaartautoriteiten accepteerden bovendien alleen een Nederlands of Turks vliegtuig.

Liar, liar, pants on fire...
 
sorry niet gezien" herhaal"

kisten inhuren van andere maatschappijen waarvan de luchtvaardigheid in twijfel wordt genomen.

en nu is het dan echt bijna mis gegaan
 
zie 1 van de andere onderwerpen in dit forum van tfl (a/c mp AOG)

Vlucht was afgelopen vrijdag ingehuurd door TFL. De tfl vlucht was geannuleerd naar AYT. Op teletekst werd vermeld dat de passagiers overgeboekt waren op een FLM vlucht. Het betreft waarschijnlijk dus deze FLM vlucht.

Echter deze ingehuurde vlucht vloog onder een FLM vluchtnummer en niet onder een TFL vluchtnummer. Heeft TFL of de touroperator FLM ingehuurd????
 
Re: Re: de geschiedenis herhaald zich

Re: Re: de geschiedenis herhaald zich

Oorspronkelijk gepost door 76-er
Liar, liar, pants on fire...

Ik zit niet zo "in de vergunningen" maar kan me voorstellen dat dit werkelijk zo is. Doordat de nederlandse authoriteiten met het eerder dit jaar bannen van Onur impliciet ook hun vraagtekens bij de Turkse overheid hebben gezet kun je dit soort tegenacties wel verwachten.
 
Hoe kan het dan dat MP deze zomer om de haverklap Air Plus Comet en Titan Airways naar Turkije stuurde?

Aan de andere kant: het zou zomaar kunnen. De Turkse autoriteiten zijn nogal onberekenbaar sinds 'Onur'.
 
En jij denkt dat de Turken zich daar wat van aan trekken? Ze hebben deze zomer hun uiterste best gedaan om zoveel mogelijk Nederlandse toestellen met 'technische mankementen' aan de ketting te leggen. En of die nou (licht)blauw, groen, rood of oranje van kleur zijn zal ze worst wezen.
 
Er spelen ook nog economische belangen mee in groter Europees verband. Te veel olie op het vuur gooien, werkt ook niet in je voordeel. En de Turken hebben het toerisme nodig.
 
De woordvoerder van TFL is weer danig in de war. Als TFL bijv Air Berlin inhuurd om onder TFL vluchtnummer uit te voeren is dat toegestaan en is er geen enkele limitatie tot "alleen een nederlandse of turkse carrier", echter als er daadwerkelijk onder FLM vluchtnummer is gevlogen is het een ander verhaal. Volgens mij heeft dan de touroperator zelf een vliegtuig ingehuurd en dan kan wel ge-eist worden dat het een nederlandse of turkse onderneming is.
Al met al weer een mooi lulverhaal van TFL.

Wanneer besluit je echter FLYair (of Onur) in te huren? Juist... ... als je heel erg desperate bent!
Zielig is het enige woord dat ik kan verzinnen en misschien is het woord LIAR wel goed passend.
 
In simple terms

In simple terms

Shovelling Sh*t Uphill

Sums up the entire tragic situation perfectly. :rolleyes: :rolleyes:
 
Back
Top