Dan maar weer iets nieuws

@kroket

New member
Op een van de gebruikelijke fietstochten, ditmaal door de gangen van het het prachtige Regus kantoor, ben ik toevallig door de kantoortuin gereden waar wat bobo's plannen aan het ontvouwen waren voor het komende anderhalf jaar.

Stapels papieren, ordners en een heel (echt heel) klein rekenmachientje en de memorabele woorden:

"Ja, echt waar. Zowaar ik Carl heet, wil ik voor medio januari 2007 in ieder geval 10 Boeing 737 vliegtuigen leasen."

Inmiddels lig ik met een gebroken heup van de val weer thuis, maar heb zelden zo gelachen. Helemaal de achterliggende gedachte was briljant: Die Griekse eilanden moeten frequent en allemaal afzonderlijk worden aangevlogen. Tuuuuuurlijk

Je begrijpt dat dit nieuws te groot is voor Arnold Burlage, dus staat het hier...:D :D
 
Tjonge jonge jonge Kroket, wat een onzin!

Hoe kan dat nou? Dat is toch gekkewerk.

Hij zou toch niet zo stom zijn dat hij denkt dat... ... nee, zo stom is hij toch niet? Toch? Zou hij dan toch... ... nee, toch niet alle stoelen.... ... Ze denken toch niet dat ze ALLE stoelen in de markt van TUI gaan vliegen? Tjezus, hij heeft hulp nodig. Wil iemand TUI GmbH bellen? Snel!
 
Sterker nog, de uitfasering van de 767 is vandaag begonnen. De MP vluchten van vandaag vanuit CUN en PUJ zijn meer dan 100 stoelen overboekt.;)
 
Bijna vergeten, maar niet onbelangrijk voor het hilariteits-gehalte:

De 767 blijft, want ja, dat is de machine waar de bulk mee gevlogen wordt.

Optelsom dus met die hele simpele calculator:

4 x 767
10x 737

ER DREIGT EEN PILOTENTEKORT IN NEDERLAND!!!
 
10 B737 erbij is zeker 60 nieuwe co-piloten.
60 keer 45000 euro is 2.7 miljoen euro. Carl ziet winst in 2007...
 
Oorspronkelijk gepost door Junior01
10 B737 erbij is zeker 60 nieuwe co-piloten.
60 keer 45000 euro is 2.7 miljoen euro. Carl ziet winst in 2007...

Mmmmm......, 60 co-piloten voor 10 737's???

Waar heb jij je opleiding genoten??

Groeten, Leij
 
dan maar wat rekenwerk er tegen aan gooien om het plan van cr in het juiste daglicht te plaatsen.

3 B767 voor ICA
1 B767 voor europa
en 10 B737-800 voor europa


Hoeveel passagiers gaat TFL dan vervoeren:
- zomer = 26 weken
- B738 186 stoelen
- B767 262 stoelen

TFL gaat in Europa vliegen
186 * 2 vluchten per dag * 7 dagen * 26weken * 10 a/c = 677.000 stoelen
plus idem voor 1 B767 = 99.000 stoelen

Totaal 760.000 stoelen (rekening houdend met maintenance)

Dat is nog al wat!!!

Als CR echt alle eilanden zelf wil gaan vliegen, dan moet CR wat andere touroperators vinden om stoelen op die vluchten te gaan vullen (tui kan dat niet alleen). Die willen dat niet (zie dutchbird story), dus ze moeten dan maar opgekocht gaan worden. En waarom niet meteen wat low cost vluchten introduceren om resterende gaten in de vloot te vullen.

En heeft CR al over de winter nagedacht, wat gaat ie doen met al de 8 b738 die overblijven.
 
"Ja, echt waar. Zowaar ik Carl heet, wil ik voor medio januari 2007 in ieder geval 10 Boeing 737 vliegtuigen leasen."

En wat ga je er mee doen dan?????
mocht er nog iemand twijfelen: Deze man mist echt een paar chromosomen!:cool:

Die Griekse eilanden moeten frequent en allemaal afzonderlijk worden aangevlogen.

Zou CR nog contact hebben met EdV?..is echt zo'n hersenspinsel dat alleen EdV kan bedenken, CR haalt dit stupiditeitsgehalte nog niet eens.

nja, genoeg tijd aan deze onzin besteed. Laten we ons maar weer een bezig gaan houden met belangrijkere zaken op deze vrijdagavond: Bier drinken;)
 
Oorspronkelijk gepost door Leij Eijssen
Mmmmm......, 60 co-piloten voor 10 737's???

Waar heb jij je opleiding genoten??

Groeten, Leij

Limburg:D

Maar idd zal 50 meer in de richting liggen....
 
Zeg 76-er!
Heb jij aandeeltjes 76 want je hebt het steeds over "mijn 767"? Vindt Arie vast niet leuk. Of is het onderdeel van de nieuwe CAO, mocht die er ooit komen.

ps, is Arnold Burlage still calling you?
 
Last edited:
Ha, die McR! Tja, na al die jaren wordt het toch een beetje je kindje hè. En zoiets kan onze baas wel waarderen.
 
Back
Top