Daar gaan we weer! Totals 2011

- 285 TT slechts, single pilot :)
- 2 x GPS jammed gedurende 80% van de vlucht (by NOTAM..)
- 1 approach parallel met 2 F18s 'holding hands'
- 1 GA by TWR / 1 dual artificial horizon faillure during IMC approach (quite confusing) / 1 RAF jet (Sentinel?) van te dichtbij gezien op FL160
- TR PA31/42 Cheyenne :)
- 1 x #2 behind the company plane (..gebeurt ons bijna nooit)

Ondanks magere aantal uurtjes erg druk geweest, interessante en uiteenlopende projecten.
De Piper Cheyenne II(XL) is een heerlijke bak om te vliegen.
 
En de Airwork totalen...

En de Airwork totalen...

Altijd leuk topic dit, ik leef met jullie mee.

In 2011, het 12e jaar van het bestaan van de site, is Airwork 2.310.070 keer bezocht (tussen de 5.500 en 7.400 keer per dag).
We hebben in 2011 afscheid genomen van enkele Airworkers en 1.109 nieuwe Airworkers verwelkomd.
860 nieuwe threads werden aangemaakt en 20.900 berichten werden geplaatst.
2.498 Airworkers waren dit jaar actief (=ingelogd), waarvan 1.120 ook berichten hebben gepost.

In 2011 werden ook diverse bijzonder gezellige borrels gehouden in het Dorint. De traditionele BBQ werd voor het eerst niet op Teuge gehouden maar op Hilversum en er vonden meerdere excursies plaats naar Dutch Mil. Dank aan allen die deze evenementen hebben georganiseerd, waaronder André, Fixedgear en JulietWiskey, evenals Dutch Mil voor de gastvrijheid. Dank ook aan de colours die her en der de boel in goede banen hebben geleid. En natuurlijk grote dank aan allen die op geheel eigen wijze bijdragen aan dit forum!

:kiss: (nieuwjaarskus).
 
Boekje er maar even bijgepakt, het was weer veuls te weining in 2011..
22:20 uur SEP, 33 landingen. Yep, veel rondjes rond de kerk en wat T&G dus.
Goed voornemen 2012: 50 uur halen.
 
307:19 block
1077:54 duty
22 landingen als PF
50 sectors
1.1349 mSV

99 dagen in kantoor, waarvan:
* 13 crews voor de -8 klaargestoomt,
* 2 crews een nieuwe Typerating voor de 744F helpen halen,
* talloze refresher dagen.

Geinige details:
* Volgens mij ben ik tot noch toe (I stand corrected) de eerste en enige Nederlander die conversies voor de 747-8 geeft - of is er een NL instrukteur bij Cathay?
* 1e -8 vlucht op de -8 24/11/2011, tot nu toe 53 uur op type.
 
Dit jaar doe ik ook een keer mee :)

- 629,9 uur
C207, C172/150, PA28, PA31, BE9L

- 404 landingen
Polen, Nederland, Duitsland en Florida

- paar uurtjes sim

- aangenomen bij CX
 
Ik vermoed dat ik iets van 400 a 500 uur E190 gedaan heb, 28 uur SEP waarbij voor het eerst ook in kunststof stick kisten (Aquila, DA20, DA40). Iets van twee a drie Go Arounds (windshear en een keertje hot en high plus tail wind te kort gevectored), één of twee vogeltjes vermoord, holdings niet langer dan een minuut of tien, veel de icing en afgelopen winter ongeveer vier keer met passagiers aan boord aan de gate of op platform gewacht voor ongeveer 4 uur (waarbij één keer daadwerkelijk vertrokken) dankzij de extreme sneeuw. En de grote mega CB's tot flightlevel 420 (!) zorgden in de zomer voor de engste momenten voor wat betreft speed houden en wind veranderingen rond de toppen. That's climate change for ya...

Grootste voldoening dit jaar met het invoeren van nieuwe administratieve systemen bij de KLM Aeroclub met behulp van MelvinR en Immortal en het introduceren van een nieuwe kist (Aquila tweezitter met full glass, nog steeds participaties beschikbaar, project bijna klaar). Leukste vliegtrip dit jaar was wel naar Friedrichshafen voor de Aero Expo met o.a. een aantal airworkers. Dit jaar weer, hopelijk met een Aquila deze keer.

Bonustip voor 2012: ga eens naar het Speyer Technik museum, heel gaaf: http://speyer.technik-museum.de/nl . Als je gaat vliegen, scoor een lekkere steak onderweg in Idar Oberstein. Happy landings allemaal!
 
Ook ik heb even opgeteld en voor 2011 was het:

- 444 uur Fokker 50
- 26 uur simulator F50
- 0 GA
- 0 uitwijken
- 3 Bird strikes

Al met al een lekker jaartje... :D
 
2011 op een rij:

- 680 uur op de E190/195 (meeste uren op de 195)
- 220 uur nacht uren
- 230 landingen
- 411 sectoren
- 3 TA's
- 1 GA (runway not vacated)

Geen vogels vermoord maar heel veel gelachen en geleerd.

gr.
 
Ook maar even dan;

- Voor het eerst recht in een jet.
- Bijna 400 uur op mach .85 ;)
- 20 uur in de nacht.
- 4 Diversions.
- 2 Go arounds.
- 2 uur SEP.
- 270 Landingen.

- Een hoop flessen champagne aan boord,
- Een paar celebrities ontmoet (alleen maar aardige!!),
- Een nachtstop of 65,
- Een hoop mooie lege legs ;)!

Verder 1 keer ergens anders aangenomen, mijn ontslag bij de huidige ingediend en ondertussen alweer bezig aan mijn derde rating :yeehaa:!
 
Off-topic, maar toch even snel tussendoor:

Geinige details:
* Volgens mij ben ik tot noch toe (I stand corrected) de eerste en enige Nederlander die conversies voor de 747-8 geeft - of is er een NL instrukteur bij Cathay?

Bij Cathay weet ik het niet, maar bij LH ken ik in elk geval één Nederlander (misschien zijn er ook al meerdere nu) die instructie geeft op de 747-8. Ondanks dat het eerste toestel nog afgeleverd moet worden, wordt er wel al geschoold.

Andere vraag, hoeveel Hollanders vliegen er eigenlijk buiten Lufthansa (hier zijn we geloof ik met zes man) op de A380?

Bonustip voor 2012: ga eens naar het Speyer Technik museum, heel gaaf

Inderdaad een erg goeie tip! Ik woon er redelijk in de buurt, dus ben er ook al vaak geweest. Als er Airworkers van plan zijn hier naartoe te gaan: laat het me weten, dan is er ook eens een borrel of meeting in deze regio!
 
De laatste vlucht van 2011 op 31 december, dat maar gevierd met wat champagne op een feestje in Nuremberg:biertje:. Overigens een recordjaar vwb mijn uren:

- 612:54 totaal
- 401 vluchten (396 E190 en 5 Fokker 50)
- 603:19 E190
- 9:35 Fokker 50
- 141:38 nachturen
- 149 daglandingen en 49 nacht
- 15:00 uur SIM
- 6x CAT III en 4x CAT II manual land
- 1x GA omdat Wenen tower bang was dat de kist voor me niet op tijd de baan af zou zijn
- 1x diversion, te weinig fuel om 20 minuten te holden bij EDDH, weer was niet zoals voorspeld en dus geen rekening mee gehouden. Uiteindelijk even gaan tanken in Hannover en weer terug naar Hamburg....

FIJN 2012!!!:biertje:
 
Last edited:
Total time - 488
CL-604 - 448
BD-700 - 40
Atlantic crossings - 20
Landings - 119
Night - 133
Total great circle distance - 168.369nm = 311.819 kilometers = 7.79 times around the world at the equator

Useless facts:
1 co-pilot stuck in the lavatory for a little over an hour and he had to kick the door out, the problem turned out to be a $0.25 washer, but did thousands of dollars in damage on the door and woodtrim etc.!!

1 day after the co-pilot incident the F/A got violently ill right around the ETP and we had to declare a medical emergency

1 ex-convict (drug smuggler) on board which meant a 2 1/2 hour long custom stop in Bangor, Maine including having customs taking part of the airplane apart and a cute little dog onboard, not to mention everybody's luggage completely turned up-side down

1 diversion due to a serious case of claustrofobia

Highest cruise speed this year 0.87

No go-arounds

And of course numerous famous people, but that's not hard to do in corporate aviation!

Have fun & be safe in 2012
 
Op een klein half uurtje Ce.172 na was dit jaar helemaal gereserveerd voor taildraggers en het leren vliegen daarvan:

Piper J3 Cub: 13.8 uur
Boeing 75N-1 Stearman: 4.7 uur
Pa.16 Clipper: 1.2 uur
Ce.172N: 0.4 uur
--------------------------
Total time: 20.1 uur
# Landingen: 132 . . .

Plannen voor dit jaar: het aantal TD uren verder opvoeren, maar vooral ook meer verspreid over het jaar om het geleerde beter te onderhouden.

Geen diversions of issues gehad, behalve dat de J3 vanwege de hitte niet wou klimmen . . .

Safe 2012 allemaal!
 
Oei, useless facts vergeten:

- 7 air-to-air fotoshoots gedaan,
- Voor het eerst zelf formatie gevlogen (gaaf!), uiteraard met hulp / backup,
- Twee schildpadden ontweken bij het taxieën (turtle evasive action needed, maar niet tegelijk),
- Door de hitte circuitjes gedraaid op 600 - 700 feet AGL i.p.v. de 1000 intended. Meer zat er niet in . . .
- Voor het eerst gevlogen op een short runway met aan beide eindes een meer. Werden desondanks geen splash and goes.
 
Leuke thread!

Het was dit jaar ook wel redelijk (qua rondvluchten en voor mijn eigen luchtfotografie bedrijfje fotovluchten)

SE: 134:50
ME: 2:35
737 SIM: 2:20
FNPT2: 2:30
Total time: 142:15
Landings: 181

Happy NY!
 
Beste wensen iedereen!

Den totals:

569 uur Fokker 50
194 Day landings, waarvan ongeveer de helft steep approaches op de HMS London City
50 Night landings, idem
14 uur in de magische trapdoos

5x go around, 1x vanwege vuurwerk short final (huh??), 2x te grote g/s op final, 1x rocket debris on the runway (huh???) 1x Cat2 waar de kist besloot eens lekker aan te duiken alla Kamikaze!

Geen bird hits, behalve en meeuw die mn ijsje heeft gejat op de pier van Scheveningen... :(

Goed vlieg jaar iedereen, happy landings!

Het Rennende Konijn
 
Altijd een leuke thread!

Hier de totalen van een zweefvlieger: :biertje:

53 uur en 47 minuten op verschillende zwevers
132 daglandingen
0 nachtlandingen
0 go arounds
1 bird hit op final, vogel kwam tegen de vleugel
langste vlucht 6 uur en 12 minuten
2 overlands gemaakt, hadden er natuurlijk meer moeten zijn.

Iedereen een goed en veilig vliegjaar!

BOKS
 
Hier nog een zweefvlieger:

107 startjes voor een totaal van 24 uur en 59 min. Lang leve de jojo-startjes ;-)
In 7 verschillende type zweefvliegtuigen gevlogen
Elk startje dit jaar had het zelfde begin- als eindveld :)


Voor 2012: Zit een tijdje in Australie, dus eens proberen daar wat startjes te maken :)


Op naar april, start vh seizoen!! :biertje:
 
Een "classic" topic ...dus hierbij mijn bijdrage:

Totaal 2011: 721 uur B777-200/300 + 158 uur instructie

* 1 Autoland
* 1 VIP vlucht LHR-EWR
* Sir Cliff Richard, Megan Fox & Toni Braxton + 14.372 andere pax vervoert
* Cadeau van de Royal family voor Obama voor z'n 50ste verjaardag veilig naar IAD gebracht
* Op 3 Sep 2011 mijn 10 jaar "Airline" vliegen gevierd tijdens vlucht naar Barbados
* 2 uur in quarantaine gehouden na landing op LHR wegens mogelijke met tyfus besmette pax aan boord vanuit Abuja

Behalve het laatste event wederom een zeer mooi jaar geweest!

Iedereen nog de beste wensen en wederom een mooi vliegjaar gewenst!
 
Back
Top