Daar gaan we weer! Totals 2011

Ja dat was m weer:

652 uur TT en 19 landingen actual waarvan:

313 uur A340 en 9 landingen
339 uur A380 en 10 landingen

ook nog wat sim:

8 uur A340
44 uur A380

2 keer cat 3, geen verdere ongein...

Iedereen het allerbeste voor 2012 !!:biertje:
 
Met nog 1 vlucht te gaan dit jaar:
-785h op de 738.
-12 tal uur in de sim
-178 landingen als PF
-2xGA
-talloze CAT3a landingen
-4 vogels minder rond de vliegvelden waar ik kom, moeten ze maar beter uitkijken.
 
Last edited:
Het zit er weer op voor 2011! Nog drie daagjes vrij en dan...werken rond middernacht op de 31e. :1855:

De totals dan maar;
- 1x van airline/continent gewisseld en nog steeds op E170/E190. Sinds AUG alleen maar CAVOK gezien. :)

- 542:25 uur Total Flying Time waarvan;
- 338:05 BA CityFlyer
- 204:20 Gulf Air
- 345 sectoren
- 154 landingen
- 24 uur sim
- 19084 pax vervoerd
- Gemiddelde L/F: 67%

Gulf Air subdetails sinds 01 AUG 2011;
- 05 Flight Training Days
- 20 Leave days waarvan er 16 zijn verkocht aan de baas.
- 22 Ground Training Days
- 23 Standby duty's
- 52 Days Off
- 5 weken niet gevlogen na aanname

Verdere details;
- 1x Circling approach Chambery
- 1x Procedural ILS-Z Chambery
- 1x real CAT IIIA
- 1x DIV to STN
- 1x Police to meet aircraft and escort pax off.
- 1x Senior FO upgrade.
- 1x First flight of BA CityFlyer to new destination; Stockholm.
- 1x First flight of Gulf Air to new destination: Aden, Yemen.
- 1x Return to stand due Eng No Dispatch. Dispatched 20 min later.
- 1x Day of 3 sectors fully manual due no AP/AT & manual loadsheets as well.
- 0x G/A. Wel meerdere malen erg dichtbij geweest.
- 0x Bird Strikes. Wel erg dichtbij geweest. Zag de angst in hun ogen.
- Countless visual approaches
- Spend several extra days in MAD due ashcloud.

In store for 2012;
- 1x Airbus A319/A320/A321 Type Rating

Dat was het wel zo'n beetje.
Safe flying voor iedereen in 2012 en moge het een top jaar zijn, zowel professioneel als prive. I'll drink to that...:biertje:
 
Last edited:
Het werken zit er weer op voor dit jaar...

-310:56 op de A319 (GWI sinds half augustus)
-84:00 simmen voor de Typerating A320 bij LFT
-4:00 simmen voor reguliere refresher A320 bij LFT
-5:50 simmen voor KLS recurrency en grading LH/GWI (gradinguurtjes netjes laten aftekenen..)

-204 vluchten voor Germanwings
-112 landingen als PF
-6x CATII/III landingen
-2x GA (zelf opgekloot)
-1x vol in de remmen op LPPT omdat er een autotjes met 50 km/h de taxibaan overvloog
-1x AP OFF op FL390 door hevige turbulentie

En aan allen een voorspoedig 2012!!
 
-683:15 uur op de stoomboot/dinky toy/millenium falcon/fluf/bobbi oftewel de B737CL
-16:00 uur sim
-0 GA
-10 autolands (al dan niet actual CATIII)
-0 diversions
-1 split flap/1hyd pump overheat/1 rtb door een open cargo door indicatie/1 gen kapot (beestjes worden oud)
-3 keer de VORB 22R in nice. hij blijft leuk
 
Ik ben van hot naar her gevlogen, op kantoor, thuis, voor de baby, voor mijn vrouw, maar in de lucht veel te weinig muv een tripje naar de UK dan en nog wat hap, snap uurtjes her en der! :(

De beste wensen voor 2012 allemaal!
 
@ Kace. Die grote was inderdaad in 2010 maar rond die periode in 2011 roerde de Grimsvotn vulkaan in Iceland zich. Die as daarvan sloot delen van het noordelijke luchtruim in Europa (voor mij toen de Stockholm vlucht gecancelled) en delen van het Schotse luchtruim (onze/mijn toenmalige base) waardoor mijn schema werd omgegooid en mensen op plekken zaten waar ze niet moesten zitten. Voor mij werd dat dus MAD.

Ik moet toegeven dat ik het weer even heb moeten opzoeken. Dacht zelf dat het ook een typ foutje was maar klopte toch echt.

Link
 
Aha, vandaar. Nu je het zegt herinner ik me dat er inderdaad zoiets was. Maar ik heb er verder geen last van gehad en was het daarom dus weer vergeten!
 
Altijd leuk topic, dus maar weer eens m’n paswoord gereset om te kunnen inloggen.

Totals: Het wordt nipt 600 uur, inclusief twee legs vanavond (307 day, 293 night). Maar 5 uur tsjesna, de rest post, vracht en jumpseaters in weer en wind heen en weer karren in sie er jees. Wat minder dan de helft zelf gestuurd omdat een goede lijntrainer nou eenmaal de nieuwe jongens veel laat klooien.
Diversions: 1 x veld gesloten (well done ops), 1 x stab trim stuck, 1 x pressurisation (known deferred overflow valve problem was unknowingly repaired but resurrected and was identified as being normal indication as per previous and, blah, blah, PING! cabin alt), 1 x destination beneden minimums, plus nog een paar die ik niet meer weet.
GA: 1 x wind shear at semi short final. De berg kwam dichterbij.
Verder: Handjevol CAT IIs, veel decicen, vele achterlijk prachtige visuals in de zomer maanden, met zonnebrillen op om 1 AM landen in het volle zonnetje, behoorlijk wat holden voor runway sweeping, 62 klem deadheads + paar vakantie trips op de counter (nog een jaar en plat for life), paar vakantie vluchten met mijlen, standbeitje naar Seoul, schat nog een stuk of 40 deadheads met twee andere clubs maar daar geen punten voor vanwege binnenlands en leuke trip van en naar weekdendje hotel met moeders de vrouw met Heli Air Monaco.
 
Totaal 2011

546:45u 747-4F Block
1017:42u Duty
35 starts, 35 landings van de 92 sectoren
2,4978 mSV radiation opgepikt (exclusief mn verblijf in Japan waar 'officieel' geen radioactiviteit was)
Geen Go Arounds
48u Sim
Letterlijk op elk continent geweest

Airborne 31 dec om 2100z, dus er komen nog 2 uurtjes block bij.
Voordeel is dat ik onderweg nog 4 keer oud en nieuw kan proosten met een colaatje.

Bijzonderheden:
2 Formula 1 teams
1 op hol geslagen springpaard op t maindeck (gelukkig net na landing)
1 MacLaren MP4-12C van Lewis Hamilton
1 Bugatti Veyron voor de Sultan van Brunei

Happy 2012

Edit: kom er net achter dat de company 25-40 ton viagra/retalin PER WEEK verscheept heeft, dus dat maakt de wereld toch weer een stuk happier ;-)
 
Last edited:
Totaal 2011

546:45u 747-4F Block
1017:42u Duty
35 starts, 35 landings van de 92 sectoren
2,4978 mSV radiation opgepikt (exclusief mn verblijf in Japan waar 'officieel' geen radioactiviteit was)
Geen Go Arounds
48u Sim
Letterlijk op elk continent geweest

Airborne 31 dec om 2100z, dus er komen nog 2 uurtjes block bij.
Voordeel is dat ik onderweg nog 4 keer oud en nieuw kan proosten met een colaatje.

Bijzonderheden:
2 Formula 1 teams
1 op hol geslagen springpaard op t maindeck (gelukkig net na landing)
1 MacLaren MP4-12C van Lewis Hamilton
1 Bugatti Veyron voor de Sultan van Brunei

Happy 2012

En de dames in kerstvrouwpakjes in Novosibirsk dan??
 
Vooruit dan maar, ik doe dit jaar ook es mee;

*) 797 uur duty
*) 512 uur B744F
*) 80 sectoren
*) 30 take offs & landingen
*) Geen grote technische storingen, go-arounds enz, wel 3x Quito (als PNF, erg impressive), 1x visual 31L in JFK (als PF, leuk!), 3x holdings >30 minuten met als record 1h20 boven Condorcocha (Quito) omdat de luchthaven dicht was wegens mist.
*) Alle continenten behalve Australië gezien.
*) Leuke culturele uitstapjes dit jaar: Petra + Dode Zee (Jordanië), Teotihuacán (Mexico)


En de dames in kerstvrouwpakjes in Novosibirsk dan??
Sodeju, het lijkt Almaty wel! Die arme meiskes hier hebben duidelijk niet genoeg geld om zich een lange(re) rok te kunnen veroorloven. Gelukkig hebben de meeste wel geld voor knielaarzen met naaldhakken voor onder die minirok. Goed schoeisel is toch erg belangrijk in dit barre klimaat. :p:

Groeten uit UNNT! :biertje:
 
Fijne 2012

Fijne 2012

2011 afgesloten op de Hawker 900XP/ambulance vluchten:

- 619 vluchten
- 799 vlieguren
- 16 uur sim
- 372 uur nachtvliegen
- 315 eigen landingen
- 245 uur instructie
- 3 bird strikes (1 in de motor)
- 7 diversions (mist)
- 5 holdings (1 van 1:15)
- 3 overleden passagiers :traantjes

Geen slechte jaar !! :biertje:

Fijne 2012
 
Weer klaar voor dit jaar.

* 852 uur duty
* 220 dagen van huis geweest
* 285 uur airborne
* 214 landingen
* 1 G/A
* geen diverions/holdings en CAT III's

Zinloze info:

* Platina status gehaald
* Talloze lounge bezoeken resulterend in lege flessen en wat kilo's extra
* Noorderlicht gezien
* 24 uur donker en 24 uur licht meegemaakt

Weer een veilig vliegjaar aan allen!

GF.
 
Back
Top