CX DESO Interview

Heb iets van een 5300 uur of zo en ben een maand of 8 of file geweest. Had nog niet verwacht dat ze zouden bellen maar heb nog een maandje om me voor te bereiden,dus dat zal wel genoeg tijd moeten zijn hoop ik.

Cpt.Readbeard heb je er nog wat aan gehad of is de info op pprune en handeling the bid jets ongeveer hetzelfde?
 
Hi Titus,

Sorrie dat ik niet eerder heb geantwoord. Ik heb een poosje zonder Internet moeten doen.

Betreffende de informatie op het Internet: Ik heb er zeker wat aan gehad. Niet zozeer wat de informatie zelf betreft, maar des te meer omdat ik na het bestuderen ervan overliep van zelfvertrouwen.

De vragen op het interview kwamen meer overeen met HTBJ, als ik jou was zou ik dat (nog maar) eens doorlezen. Ook kreeg ik aardig wat vragen over Cathay zelf en over Hong Kong. Die werden gesteld door mevr. HR.

Ik had een beetje het idee dat mevr. HR een beetje de Bad Cop speelde. Cpt A340 was op en top Brits, gentlemen in hart en ziel en was heel erg vriendelijk en behulpzaam. Hij deed zijn uiterste best me op mijn gemak te stellen en, zodra ik niet het verwachte antwoord had op zijn vraag, duwde hij me de juiste richting in met een aantal gerelateerde vragen.

Al met al was het heel erg goed te doen. Niet zo overdreven moeilijk als iedereen op het Internet doet geloven.
 
Yessir Pointer,

Mevr. HR had ckers een Australish accent. Echt sterk zou ik het niet noemen, maar het steekt natuurlijk sterk af tegen een op en top Britse Cpt A340.

grtz & succes voor iedereen die binnenkort langs moet!!!!
 
Sollicitaties in AMS?

Sollicitaties in AMS?

Hoi RB,

zijn jullie allen naar AMS geweest? en zijn er de hele week interviews daar?

Pointer
 
Eej Pointer,

Ik had mijn eerste interview in AMS. Ik was uitgenodigd in de week van 27 februari - 3 maart. Ik heb begrepen van de dame aan de receptie dat het lopende band werk was. Rond de 8 interviews per dag, de hele week door.

Ik weet niet precies wanneer El Jopito was geweest. Volgens mij was dat de week voordat ik mocht. In dat geval was het dus 2 weken lang 8 man per dag... do the math...
 
Last edited:
base

base

vraagje over AMS base

Als al die CX nederlanders AMS base willen, dan zal die eerder genoemde "6 jaar" toch niet kloppen.
Hoeveel NL'ers zitten er ongeveer en hoeveel crew heeft zo'n AMS base?......dagelijkse dienst op HKG......mwa....7 crews?
Iemand die hier het antwoord op heeft?
 
AMS Base

AMS Base

Ook een puntje om aan te denken, AMS ligt erg goed wbt commute, dus er is redelijke vraag naar om er ge-based te worden. Het kan dus van meer dan de Nederlanders afhangen.
 
Iemand ervaring met het Cadet Pilot Programm van CX? Komen buitenlandse AI's hiervoor in aanmerking? En is er dan een verkorte opleiding bij CX mogelijk? Alvast bedankt voor de reacties.
 
vwn cadet program,

bij zowel CX als KA geldt dat je een resident van HKG moet zijn.
een resident card is te krijgen maar hoe weet ik niet, en welke status je dan krijgt.

k.
 
Hier ist ie dan

Hier ist ie dan

Mijn Sim maatje heeft zich hier voorbereid op zijn "Final" interview,
747-200 sim

"in het verleden behaalde successen zijn geen garantie voor de toekomst" :grijns:

Pointer :D
 
Metro...(beetje off-topic)

Ik las afgelopen week een interview in het nederlandse krantje,
ging over iemand die in Portugal had gevlogen en opweg was naar HongKong om daar zijn selectie te vervolgen voor CX.
Wel grappig, wellicht dat het iemand van het PBB was.
Men wist me te vertellen dat hij ook NLS en Exel had gedaan.
Als je meeleest: succes en laat Metro even weten hoe het is gegaan.
 
Zijn er nog mensen bij de DESO selectie geweest onlangs??

Alle info is welkom. Ik mag binnenkort mijn kunsten vertonen in de eerste ronde.

Thnx!:)
 
Back
Top