Customs Duitsland/Oostenrijk/Italie

N2024

Active member
Nog even een klein vraagje ivm VFR vlucht naar Italië.

Heeft iemand ervaringen met Douane in Duitsland/Oostenrijk/Italië? Moet je van te voren iets regelen (bellen/faxen/mailen) of is vliegplan maken en paspoort meenemen voldoende?
 
:duh:

FPL indienen, ID meenemen en gaan met die banaan (Schengen landen) :D

Opm. als je met een N kist reist, zorg dan dat er douane invoer (BTW afdracht) papieren aan boord zijn. Dit voorkomt onderweg erg veel ellende.
 
Ha die GBOF,

Zo dacht ik er eerlijk gezegd ook over. Maar gisteravond heb ik met een mede airworker gewerkt aan het nieuwe vliegplan, maar hij was er niet zo zeker van. Vandaar dat we voor de zekerheid het maar even hebben nagevraagd.

Het wordt ws. toch mijn eigen kist by the way. Kunnen we lekker lang Night VFR vliegen. Zoals het er nu uitziet worden het 7 legs (ik ben bang dat mijn grondsnelheid nogal laag is omdat ik veel moet klimmen). Heb ook nagedacht over Long-Range tanks, maar volgens Dick is het zo`n 5000 Euro en dat vind ik te gek worden. Daarbij komt het dan ook nooit meer goed met mijn W&B lijkt me.
 
N2024

Als je gaat nachvliegen (met passagiers) :D let er dan wel even op dat de PIC in de voorafgaande 90 dagen 3 (drie) nachtstarts en nachtlandingen in dezelfde class heeft uitgevoerd.

BTW zijn er geen C150 droptanks verkrijgbaar :haha:
 
Back
Top