CTC/L3 Modulair

Handle

New member
Ik kwam op internet tegen dat voormalig CTC (nu L3) een modulair track aanbiedt voor £33,800 inclusief peut, landingen en approaches. Voorwaarden:

A valid PPL
157 hours Total Flight experience (minimum), including
100 hours pilot in Command,
A Night Rating,
300 nm cross country with 2 full stop landings
50 hours cross country experience
Valid UK Class 1 Medical
200 hours total Flight experience by the time you take the CPL skills test.

Gezien de huidige wisselkoers lijkt dat niet een heel slecht aanbod, wat vinden jullie? Ik wil snel de keuze maken tussen Bartolini of deze aanbieder.
 
Heb je een link naar hun website of hun programma’s of moeten we zelf gaan zoeken?:1855:
Met programma’s zit de angel altijd in de details. Wat doen ze precies en waarin?
 
Programma is een ME/IR en een MEP CPL. Zover ik weet wordt nog steeds alles gedaan in Bournemouth in de DA-42 (Waarin altijd wel iets mee aan de hand is.) Eerste deel is de DA-42 FNPT 2 sim voor de IR, en daarna het echte werk.

Ik neem aan dat je niet geinteresseerd bent in de AQC? Zoja, dan moet je er nog iets van 9000 a 10.000 bij op tellen. Heb zelf geen ervaring met de AQC, maar dit zijn 9 sessies, 5 MCC en 4 JOC. Na de AQC doe je een interview een Dibden voor de hold pool. Dit is dus niet meteen een garantie dat de AQC je de hold pool inbrengt. Ken ook mensen die halverwege de AQC te horen kregen dat ze niet naar Easyjet konden. Waarom precies is ze nooit duidelijk gemaakt.

Hoop insructeurs in BOH zijn erg goed, zitten wel een paar bij die je zo naar beneden kunnen halen dat je na een vlucht niet nog een keer de lucht in wilt. Kwestie van niks van aantrekken en gewoon doorgaan.

Google op L3CTS of CTC takeoff en je vindt al een hele hoop over de programma's.
 
Ik neem aan dat je dit doet om een job in de luchtvaart te vinden. Doe dan de CTC route en natuurlijk incl AQC anders heeft het geen zin.
 
Back
Top