CTC ATP holding pool

Ben zelf ook deze ATP scheme in overweging aan het nemen, zeker nu ik op pprune lees dat de cadet pool leeg is.. Iemand hier die toevallig dichter bij het vuur zit?

PPrune link

Grtz
 
CTC ATP

CTC ATP

Ik mag 29 mei deelnemen aan ronde 2 en 3 van de selectie CTC ATP.

CTC laat duidelijk niet in zijn kaarten kijken. Ik vind dan ook geen cijfers of gegevens met betrekking tot de grootte van beide holdingpools (cadet en ATP), hoeveel personen er geplaatst zijn in 2010 of/en 2011, hoeveel cadetten er jaarlijks worden opgeleid, enz.

Ik blijf dus met gemengde gevoelens zitten en krijg geen zekerheid of het investeren van nog eens een slordige 10.000 euro wel verstandig is.

Enerzijds ruikt het CTC ATP programma naar een manier om de school draaiende te houden anderzijds hebben ze er belang bij, lijkt mij, om geen informatie vrij te geven. Mocht het inderdaad zo zijn dat quasi iedereen uit de holdingpools binnen de 2 jaar werk heeft bij een airliner de toeloop gigantisch zou zijn. niet?

Veel vragen. Weinig antwoorden en nog minder zekerheden.

Ik heb nog een 3 tal weken om te beslissen of ik mijn kans ga wagen in Dibden of niet. Een kans van 400 euro (verplaatsing, hotel en assesement fee)
 
Iemand enig idee wat de stand van zaken is omtrent CTC? Ik heb deze vraag nu ook bij hun neergelegd, maar altijd weer de vraag of ze daar uitspraken over willen/kunnen doen.
Af en toe wordt er toch echt wel eens iemand geplaatst uit de ATP pool heb ik vernomen...
 
Laatste nieuws vanuit CTC is dat er in 2013 geen mensen uit de holding pool geplaatst worden. Geen vraag. Misschien een enkeling, hoorde dat er een maand of 3 geleden iig 1 persoon benaderd is. Voor 2014 doen ze nog geen uitspraken, selectie voor nieuwe kandidaten is er sinds eind 2012 nieg meer. Ze zijn wel van plan om het "een keer" weer open te zetten.
 
Onlangs zijn er ( eindelijk ) cijfers vrijgegeven over de holdpools en wel als volgt:

49 in de Wings pool / IPP ( mensen die al gekoppeld zijn aan een airline en dus wachten op die specifieke airline )
92 in de ATP pool

Onlangs is er een heel kleine beweging in de ATP pool geweest dus het ziet er allemaal ietsjes beter uit!
 
De ATP lijst is vanaf ongeveer nummer 70 dus al weer aangevuld met CTC Wings Takeoff kandidaten, mensen van buitenaf worden sinds eind 2012 niet meer toegelaten tot de ATP pool. Lijkt mij dat ze er zelf dan vertrouwen in hebben.

@ Mr Jones, heb je ook info over wat die beweging in de lijst in heeft gehouden? Hoeveel mensen ongeveer en welke maatschappij(en)?
 
Back
Top